Rijimpressie Skoda Octavia 1.6TDI 7-DSG

Spaced

Senior Member
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een rij-impressie van de Skoda Octavia 1.6TDI 7-DSG.

Toen ik zelf wilde proefrijden was deze auto in NL niet beschikbaar. Derhalve heb ik toen eerst met een 1.9TDI met 6 traps DSG gereden, en daarna in de 1.6TDI met een handgeschakelde 6-bak.

Zowel motor als bak bevielen me (apart van elkaar) erg goed, maar ik ben erg benieuwd naar de combinatie, zeker gezien het feit ik nog 'n week of 8 moet wachten...

Is er hier op het forum iemand die deze combinatie al rijdt, of heeft een van jullie al een rij-impressie van bovenstaande combi gezien op het internet? Alvast bedankt.
 

Spaced

Senior Member
Als je dat hier zou willen posten, heel erg graag :)


[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

edmarstev

Nieuw lid
Hallo,

ik ben hier voor het eerst. Ik heb recent ook een Octavia 1,6 TDI met DSG-7 besteld, zonder echt te kunnen proefrijden met die combinatie. De levering is half mei. Ik heb mij wat laten leiden door een test op adac.de , (de duitse automobielclub) van de VW variant met dezelfde combinatie. Die kwam daar behoorlijk goed uit. Ik hoop zelf ook wel dat de kortere verhoudingen van de DSG-7 het bekende gebrek aan soepelheid in de lage toeren van de motor wat compenseren. Ben zelf ook wel heel benieuwd naar echte rijervaringen.
 

skodaboy

Forumguru
vandaag een 2 tal uurtjes en zo'n 170km ver met een 02 greenline gereden...
deze 02 had wel een handbak en geen DSG,toch was ik best wel verrast over de prestatie van de 1.6 tdi,hij kan vlot mee met het andere verkeer, hij is heerlijk stil en toch pittig en trekt vrij vlot op...ik vond alle sinds een zeer fijne rit met de 02 GL,want een octavia is en blijft een heerlijke reiswagen...:winkie:

ik heb nog tijd voor een opvolger van mijn huidige 02 combi 4x4,maar 1 ding staat al vast,het word opnieuw een octavia combi 4x4 alleen weet ik nog niet welk motortype van tdi ik zou nemen.. ik twijfel tussen de 1.6 tdi of de 2.0 liter tdi...:smiley29:
 
Bovenaan Onderaan