Rijimpressie O2 1.9TDI

VEEJAY

Forumguru
Vandaag als vervangende auto een O2 1.9TDI mee.

eerste indrukken vanaf de Meern naar Den Haag:


-Motor:
*Tot 120 kan ie lekker meekomen totaal niks mis mee.
*tot 140 motor wordt duidelijk hoorbaar
*na 140 niet proberen in te halen tenzij je genoeg asfalt hebt.
*soepel motortje wat uitlokt tot relax en rustig cruisen.
*voor het nederlands fileverkeer een prima motor waar je geen spijt van krijgt.


-(Geen)

sportonderstel:
*Bij niet sportief rijden best wel prettig eigenlijk.
*Bij wel sportief rijden minder gevoel met de weg en wat zweverig gedrag.

-Handmatige airco
*minder fraai als je auto climate gewend ben, maar wel functioneel

Ik kan het zeker begrijpen als iemand die veel nederlandse kilometers (lees filerijden) maakt liever een 1.9tdi met DSG neemt
ipv een 2.0tdi handbak. (zelfde prijs toch?!)

Opmerking: wel jammer dat het leven van een huurauto zo zwaar is, heel erg vies en ook in gerookt (terwijl dat niet mag) bah!
 

VEEJAY

Forumguru
Kan iemand bevestigen dat de koppelingspedaal van de 2.0 een stuk zwaarder is dan die van de 1.9?!
 

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

eerste indrukken vanaf de Meern naar Den Haag:

*na 140 niet proberen in te halen tenzij je genoeg asfalt hebt.


[/ QUOTE ]

Ik hoop dat je aan de trajectcontrole gedacht hebt /forum/images/graemlins/smile.gif.

Het koppelingspedaal van de 1.9 is inderdaad lichter dan van de 2.0. Dit viel me ook al op bij het testrijden. Ik ben laatst nog bij de dealer geweest met de vraag of de koppeling wat strakker gesteld kan worden. Dit is echter niet mogelijk omdat het hydraulisch werkt.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
*tot 140 motor wordt duidelijk hoorbaar
*na 140 niet proberen in te halen tenzij je genoeg asfalt hebt.

[/ QUOTE ]

Typisch een opmerking van een benzine rijder /forum/images/graemlins/smirk.gif Zelfs boven de 180 kan je nog goed inhaken hoor. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif Het is alleen even wennen als je benzine gewend bent, je zit met een ander toerental te spelen maar als je daar eenmaal een gewend bent is het geen problemo /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

VEEJAY

Forumguru
ben geen benzine liefhebber, tenzij er een T achter de motoraanduiding zit /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Ben juist wel een benzineliefhebber en zie die T als een noodzakelijk kwaad... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ehm, VJ heeft een 2.0 TDI, Rogier...

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/blush.gif pijnlijk

Misschien wel gemakkelijk als Veejay iets van auto gegevens bij zijn naam neerzet /forum/images/graemlins/koffie.gif
 
Bovenaan Onderaan