RefleCs
Forumguru
Omdat mijn auto bij de schadehersteller stond kreeg ik een Mercedes B160 mee als vervangend vervoer.
Bij het voorrijden dacht ik och dat is niet verkeerd. Die gedachte verdween helaas al snel bij het instappen. Wat een vreemde instap heeft die auto. Goed dat gehad hebbende is de zitpositie prima.
Het regende die dag dus ik tik rechts naast het stuur de onzichtbare ruitenwisser hendel aan..... WTF???
Die zit er dus niet. Praktisch elke auto heeft daar een hendel zitten voor de ruitewissers behalve een Merc..... Op zoek dan maar naar de juiste schakelaar. Na mezelf in bochten te hebben gewrongen om de linkerhendel achter het stuur te kunnen zien (die zit heel tactisch weggewerkt achter een spaak van het stuur :ahum: telkens als ik de ruitenwisser hendel nodig had zat ik rechts te pielen. Maar je moet dus de linkerhandel draaien.
Van buiten ziet de B klasse er niet verkeerd uit. Maar van binnen kreeg ik het gevoel dat ik in een lada van 20 jaar geleden was beland. Wat een slechte afwerking en wat een ouderwets display zit erin. Dat viel me echt tegen voor een auto waar je in verhouding een redelijk vermogen voor neer moet tellen.
Ok dan maar eens rijden kijken hoe dat gaat. In het begin was het even wennen aan de lichte pedalen maar dat ging al snel goed. Verder merkte ik direct dat sturen erg indirect aanvoelde. Op de snelweg reed de auto wel heerlijk. Wel weinig over bij een vlotte inhaal actie maar bij normaal cruisen ligt de auto prima op de weg.
Bochtengedrag is echter weer negatief. De auto zoekt nogal ondanks dat de elektronica regelmatig ingreep toch geen veilig gevoel in een vrij snelle bocht. Daarnaast "hobbelt" de auto vreemd over een wat oneffen wegdeel. Dat maakt de auto onrustig op dat soort wegen. Ik heb ooit in een Mercedes A gereden die hetzelfde aanvoelde. Voor mijn gevoel erg vreemd maar overleefbaar.
Uiteindelijk de auto weer ingeleverd en mijn eigen Fabia weer terug. Ik moet zeggen dat dat een absolute opluchting was. Koppeling pakt veeeeel sneller aan en de eerste bocht had ik de auto al bijna op het stoeprandje staan omdat ik het indirecte sturen van de Mercedes gewend was en de faab reageer heel direct.
Conclusie.... wat ben ik blij met m'n Skoda Fabia Combi Scout
Bij het voorrijden dacht ik och dat is niet verkeerd. Die gedachte verdween helaas al snel bij het instappen. Wat een vreemde instap heeft die auto. Goed dat gehad hebbende is de zitpositie prima.
Het regende die dag dus ik tik rechts naast het stuur de onzichtbare ruitenwisser hendel aan..... WTF???

Van buiten ziet de B klasse er niet verkeerd uit. Maar van binnen kreeg ik het gevoel dat ik in een lada van 20 jaar geleden was beland. Wat een slechte afwerking en wat een ouderwets display zit erin. Dat viel me echt tegen voor een auto waar je in verhouding een redelijk vermogen voor neer moet tellen.
Ok dan maar eens rijden kijken hoe dat gaat. In het begin was het even wennen aan de lichte pedalen maar dat ging al snel goed. Verder merkte ik direct dat sturen erg indirect aanvoelde. Op de snelweg reed de auto wel heerlijk. Wel weinig over bij een vlotte inhaal actie maar bij normaal cruisen ligt de auto prima op de weg.
Bochtengedrag is echter weer negatief. De auto zoekt nogal ondanks dat de elektronica regelmatig ingreep toch geen veilig gevoel in een vrij snelle bocht. Daarnaast "hobbelt" de auto vreemd over een wat oneffen wegdeel. Dat maakt de auto onrustig op dat soort wegen. Ik heb ooit in een Mercedes A gereden die hetzelfde aanvoelde. Voor mijn gevoel erg vreemd maar overleefbaar.
Uiteindelijk de auto weer ingeleverd en mijn eigen Fabia weer terug. Ik moet zeggen dat dat een absolute opluchting was. Koppeling pakt veeeeel sneller aan en de eerste bocht had ik de auto al bijna op het stoeprandje staan omdat ik het indirecte sturen van de Mercedes gewend was en de faab reageer heel direct.
Conclusie.... wat ben ik blij met m'n Skoda Fabia Combi Scout
