Rij-impressie

Rallye

Forumguru
Dat van die rammeltjes had de Scala ook. Preproductie of een achteruitgang in bouwkwaliteit?
 

AGTon

Forumguru
Dat rammeltje maak ik mij niet zo dik over. Dat kan altijd nog aangepakt worden.

Waar ik mij meer zorgen om maak is hoe de wagen straks is zonder de wit lederen bekleding en alle opties die ze nu wel laten zien :)
 

VAG-man

Forumguru
Daar zou ik mij nou aan irriteren die rammeltjes. Daar betaal ik namelijk niet voor. Wel voor lederen bekleding en andere opties.
 

Okki

Donateur
Echter de bagageruimte van "slechts" 400 ltr, dat valt mij dan weer tegen. Een Scala zit al op 467 liter en een Fabia Combi op 530 liter.

Tsja...de Rapid heeft dan ook weer meer ruimte achterin dan een Fabia Combi. Het is maar net wat je nodig hebt.....
 

Alpha

Donateur
Jeetje beetje een azijnzeikert die van autoweek. Hij weet toch ook dat een DSG leert... Als je maar een middag mag rijden in een auto en de gene voor je als een opa gereden heeft zal hij zeker raar aanvoelen... Ben meer benieuwd naar de echte review.

Persoonlijk vond ik de preview van de anwb wat rustiger:
 

Pietman

Nieuw lid
Als trouwe Yeti rijder (en in het verleden Octavia) ben ik teleurgesteld in het Skoda merkenbeleid. Ik kocht drie-en-half jaar geleden een 1.4 automaat nieuw voor 28000 euro met alles er op en er aan. De Karoq met vergelijkbare omvang en hoogte is echter snel 8000 euro meer voor een automaat en een iets betere motor. En de Kamiq levert veel minder (o.a. minder motor en kleinere laadruimte) ook al komt deze qua prijs meer in de buurt. Kortom, ik mis een goede vervanging voor de Yeti. Het prijsbewuste is van Skoda af, ik ga toch maar eens op zoek naar een andere compacte SUV. Jammer.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Jeetje beetje een azijnzeikert die van autoweek. Hij weet toch ook dat een DSG leert... Als je maar een middag mag rijden in een auto en de gene voor je als een opa gereden heeft zal hij zeker raar aanvoelen... Ben meer benieuwd naar de echte review.

Persoonlijk vond ik de preview van de anwb wat rustiger:

Dat was ook een beetje bij de Scala. Die kwam er niet zo best vanaf in een vergelijkende test van Autoweek. Beetje goedkoop aanvoelend onderstel of zo.....
In de AutoReview (Nederlandse uitgave, maar testen komen uit Duitsland) kwam ie er echter uitstekend vanaf. Volgens mij zelfs de winst, als ik mij het nog goed herinner.

Ben al heel erg lang lid van Autoweek en ben er best tevreden over, maar dit viel wel op.....
 
Ik vind dat Skoda wat laat was met betreden van deze autoklasse. Vergeleken met de Franse SUV modellen, heeft Skoda zijn troefkaart qua interieur verloren. De dynamische richtingaanwijzers vind ik wel interessant. Grote nadeel is zeker wel de kofferbak. Jammer dat ze geen verschuifbare achterbank hadden geplaatst. Daarmee konden ze wel wat kofferbak volume winnen.
 
Bovenaan Onderaan