rij impressie skoda fabia 2 combi 1.6

muscleman

Nieuw lid
ik ben zeer content over de rij eigenschappen van mijn nieuwe skoda fabia 2 sport combi 1.6. voorheen heb ik een renault laguna grand tour 1.9 dci dynamique gehad. ik was bang dat ik veel comfort zou moeten inleveren toen ik overstapte naar mijn skoda fabia 2.want dit is toch een klasse segment goedkoper.maar niks is minder waar.
wat is dit een lekker rijdende auto, en de sportstoelen uit de sportuitvoering kan ik iedereen aanraden, ze zijn zeker de meerprijs waard.de stoelen dragen toch heel veel bij aan je comfortbeleving van een auto.deze doen beslist niet onder voor die uit de laguna.en die heeft prima stoelen.ja ze zijn iets harder maar dat ervaar ik niet als minder lekker.je stapt er onvermoeid uit ook na lange ritten.en prima zijdelingse steun in bochten.
ook de wegligging in de bochten vindt ik zeer goed, hij helt helemaal niet over en ligt vast op de weg ,ook in snel genomen bochten.zal wel door het esp komen neem ik aan.
de afwerking binnen en buiten zijn zelfs veel beter dan van de renault vindt ik, en dat was toch een auto die meer dan de helft duurder koste in aanschafprijs dan mijn nieuwe skoda.
al met al ben ik zeer tevreden over mijn nieuwe aankoop en geniet er elke keer van als ik er in rij. ik vindt dat skoda met dit model veel value for money geeft, als ik dit vergelijk met met vorige auto, want daar was ik niet zo tevreden over het materiaalgebruik en de afwerking.
renault kan op dat gebied nog veel leren van skoda.om over de afschrijving nog maar te zwijgen dat was bij mij in 6 jaar en 8 maanden maar liefst 26500 euro , (voor de al wat ouderen onder ons toch maar liefst 58300 gulden ) dat is toch geen kattepis.ik denk dat ik met mijn skoda beter af ben wat betreft restwaarde.
ook ben ik blij dat ik de 1600 motor heb genomen ipv. 1400 waar ik in proefgereden heb.op de autoweg heeft de 1600 toch meer vermogen en trekt sneller door naar een hogere snelheid.wel zo fijn als je moet inhalen.

als ik een minpunt zou moeten opnemen, is het het ontbreken van een zesde versnelling voor autoweggebruik, want ik vindt dat hij wel veel toeren maakt al bij 120km/uur.dit zou ook een hoop meer rust en comfortbeleving bewerkstelligen in de auto.en het benzineverbruik zou hier ook gunstig door beinvloed worden denk ik.
is misschien een goede tip voor de volkswagen groep.
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige :aangenaam: forum. Je hebt een mooie review geschreven. Kan me goed voorstellen dat je na een Laguna weer helemaal blij wordt van een echte auto:1819:
 

Scheppie

Actief lid
Ook welkom.
Altijd leuk om zo'n review te lezen.
Zelf heb ik de 6-tiptronic en dat scheelt qua toeren en geluid behoorlijk

(Als ik m in de S(portstand) zet dan gebruik ik ook maar 5 versnellingen.

Veel rijplezier!!!!!!!!!!
 
Bovenaan Onderaan