Riemen vervangen

Rapid 2016 1,2 TSI 90 PK 66 KW:: VOOR MIJN MOTOR AANDRIJVING HEB IK EEN RIEM.
Wanneer moet deze riem vervangen worden. ???
Wanneer moet de rem van de waterpomp vervangen worden ??
 

hemi24

Forumguru
Ergens vanaf 210d km visuele inspectie bij elke navolgende service was het voorschrift voor zover ik weet…
 

Derk GTT

Nieuw lid
Heb hem op de 1.0 TSI bij 180.000 laten vervangen. Had tot 240.000km kunnen wachten volgens mij, maar heb het bij de aankoop van de auto mee laten nemen.
 

hemi24

Forumguru
Uiteindelijk gaat het een afweging zijn, als je lang wilt doorrijden met een auto, zal de riem allicht een keer moet worden vervangen.
Dus als je bijvoorbeeld tot 4 ton met een auto wilt rijden, maakt het dan uit of je deze bij 240d km of bij 320d km gaat vervangen?
Vanuit de fabrikant wordt er geen vast km stand voorgeschreven, enkel inspectie vanaf bepaald moment.
 

madrettor!!

Nieuw lid
Uiteindelijk gaat het een afweging zijn, als je lang wilt doorrijden met een auto, zal de riem allicht een keer moet worden vervangen.
Dus als je bijvoorbeeld tot 4 ton met een auto wilt rijden, maakt het dan uit of je deze bij 240d km of bij 320d km gaat vervangen?
Vanuit de fabrikant wordt er geen vast km stand voorgeschreven, enkel inspectie vanaf bepaald moment.
Enig idee of dat bij een rapid 1.0 spaceback van 2017/18 ook zo is @hemi24?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vroegere modellen wel na 5 jaar of 100.000 km ofzo vervangen moesten worden maar geen idee waar dan die overgang is geweest.
 
Bovenaan Onderaan