Review: Velgenreiniger van Great Lion Quality Cleaning

Zou je na het lezen van deze review het product aanschaffen om het uit te proberen?


  • Totaal aantal stemmers
    5

Joske

Forumguru
Zo... vandaag aan de slag gegaan met de nieuwe velgenreiniger die @Corné de Kluijver voor me meegebracht had naar de meeting. Ik gebruik normaal Monello non-ferro voor het verwijderen van vliegroest en remstof.

http://www.carclean.nl/product/Monello/Non_Ferro_500ml_MNF0105_102671

Situatie:

Velgen zijn vorige week gereinigd, toen reeds vervuiling gezien dat er niet afging met normaal wassen. Ondertussen 700km gereden.

Verwachting:

Een product dat niet alleen vliegroest verwijderd maar ook de velg meer reinigt, dus ook vettigheid én teer verwijdert.

Het product:

IMG_4904.JPG IMG_4905.JPG

Werkwijze:

Ik ben op een droge velg gestart, heb het product ingespoten en max 3 minuten laten inwerken. Aangezien ik het product niet ken, een veilige inwerktijd voorgenomen. Vervolgens het product gereactiveerd (foto 2 ) mbhv een sopje met shampoo (verrijkt met wax) in en dit dan ook afgespoeld. Ik gebruik de velgenborstel: EZ Detail Brush. En een gewone spons.

IMG_4901.JPG


Hieronder kan je zien dat de reiniger behalve het paarse verkleuren en dus remstof/vliegroest aanpakken, ook vettigheid van de velg verwijdert. (zie het bruine schuim)

IMG_4902.JPG

Wel ontstaat er een witte waas op de velg, die er in het begin wel wat schrikbarend uit zag.. Maar bleek niet het geval te zijn. Na afspoelen is deze helemaal weg.

Het resultaat na enkel bovenstaande stappen:

IMG_4903.JPG

Vervolgens moet je wel nog een keer met je EZ-detailingbrush (velgenborstel) en spons over de velg gaan, want volledig ontdaan van alle vuil is ze natuurlijk nog niet..

Conclusie:

Een alleskunner is het niet.. teerresten waren nog steeds aanwezig (een rondje wasbenzine dringt zich dus alsnog op.). Qua vliegroest-remstofverwijderaar staat deze op gelijke hoogte met Monello, de geur is ook identiek. (stevig geurtje dus :sterretjes:)
Ik vind dat het product ook vet en vuil aanpakt, dus daar heeft ie een streepje voor op de Monello.

De prijs, die ik ze betaald heb, is bijna gelijk aan de non-ferro: €12,50

Enige minpunt: de fles zelf, de vernevelaar is van slechte kwaliteit, plastic is te licht uitgevoerd en ik vermoed dat deze niet het hele flessenleven zal meegaan..

Score:

Normaal zou ik een 8 gegeven hebben maar omdat de spuitmond van mindere kwaliteit is, een 7 op 10.

groeten

Joske :cheers:
 

CDK

Forumguru
Haha die @Joske, een heuse review ook :thumbsup:
Ik zal de volgende keer die van Kenotek aanschaffen, mag je die ook testen en reviewen :jaja: ;)
 

Altos

Banned
Leuke test @Joske !
Ik gebruik hier ook non-ferro maar ook op de hele auto af en toe na zware vervuiling, kan dat met deze ook?
 

EdK

Forumguru
Neen gestemd, ge denkt toch niet dat ik 12,50 voor wat velgenreiniger ga betalen als die van de Action net zo goed werkt en me nog geen 3 eurie per spuitflacon kost en me velgen ook goed reinigt en waar ik ook de teervlekken / spetters met wasbenzine moet verwijderen...

Derhalve een leuke review hoor @Joske
 
Bovenaan Onderaan