Retrofit ACC

skudzelia

Nieuw lid
Ik heb Octavia van 2021 met Front Assist, Lane Assist, cruise control maar zonder ACC. Is het mogelijk om ACC te installeren? Ik wil dat het wordt geïnstalleerd alsof het uit de fabriek komt. Heeft iemand dit gedaan?

Slider

Forumguru
Lijkt me of schier onmogelijk en vreselijk duur. Ik reed tijd terug in de werk pool VAG auto die het had, meteen uitgeprobeerd natuurlijk.
Wat een mega irritant systeem meteen uit gezet. Wil het echt niet op een auto.

Zelfs op de dichtst bijzijnde afstandsinstelling mogelijk, remt ie zo vroeg dat er meteen 3 auto's tussen schieten. Waardoor je zelf nog harder afremt. Weer een groot gat, weer auto's......afine, je komt nergens.
Systeem klinkt leuk, maar in drukke NL verkeer, zelfs buiten de spits, zeer onpraktisch in mijn ogen.

Bakkertje

Forumguru
@Slider ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen relevant zijn in het kader van de vraag die gesteld wordt. Er is inmiddels al zoveel geschreven hier op het forum over ACC, door voor- en tegenstanders, dat ik denk dat het beter is om het in dit draadje te houden bij de vraag van @skudzelia

On topic, ja dit kan achteraf, kijk eens bij bijvoorbeeld: https://www.vagdiagnose.com/inbouw/cruise-control/

Slider

Forumguru
Ik maakte uit de tekst niet op dat @skudzelia ook rij ervaring had met ACC. Ik dacht ook altijd het te willen, tot ik het daadwerkelijk gebruikt had. Dus wellicht eerst belangrijk het systeem eens gevoelt te hebben en ervaringen te lezen, of het de moeite en kosten wel waard is.

Dat was de insteek althans.

Bakkertje

Forumguru
@Slider is ook geen probleem, maar ieder draadje hier op het forum die ook maar iets met rij hulp assistenten te maken heeft ontaard meestal in een discussie tussen voor- en tegenstanders, dus daar is al veel over geschreven. Laten we hier eens kijken of we bij het inbouw thema kunnen blijven :thumbsup:

Slider

Forumguru
@skudzelia kwam deze tread tegen van dit forum: LINK of LINK
Wellicht wel interessant.

Of deze: LINK
Zoals @Bakkertje al schreef, is genoeg over gemeld in het verleden. En blijkbaar, als je eenmaal ACC hebt, kan je hem niet meer als normale CC gebruiker, zonder de A. Dus als het niet bevalt, heb je geen normale CC meer over.

hemi24

Forumguru
@Slider ook dat is niet per definitie waar; bij veel typen is het gewoon mogelijk om te wisselen tussen zowel CC als ACC…

Kwestie van passende codering toepassen.

1983jeroen

Forumguru
Met zowel gewone cc als acc moet je anticiperen op het verkeer. Gewone cc moet je regelmatig uitzetten als het verkeer voor je langzamer gaat, acc moet je soms even overrulen door wat gas bij te geven als je kunt aanvoelen dat hij gaat remmen waar jij het niet nodig vindt.
Ik zou wel meteen rechts inhalen mogelijk laten maken als je voor inbouw gaat. Dan is acc in mijn ogen een fijn systeem

Bovenaan Onderaan