Retourprijs velgen...

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Ik zie in de brochures van Skoda in de accessoireslijst een opmerkingen bij de velgen:

Lichtmetalen zomersets voorzien van Continental banden (excl. retourprijs)

Wat wordt er bedoeld met de retourprijs?

dieselslurper

Senior Member
Als je de velgen van de accessoirelijst direct besteld bij je nieuwe Skoda kan je de velgen die af fabriek geleverd worden inruilen op de velgen die je als accessoire besteld. Scheelde geloof ik +/- 600 euro.

D

Deleted member 20094

Wel raar...
Zowel de Teron als de Hawk hebben dezelfde prijs in de accessoire lijst.
Maar bij navraag moet ik wel €550 extra betalen als ik kies voor de Hawk velgen. De auto wordt standaard geleverd met Teron velgen.

Spierings

Forumguru
Iets naderhand uitrusten is altijd duurder ook al is de oorspronkelijke prijs hetzelfde.
Het is gewoon meer werk...

Natuurlijk verdient pon eraan, anders zouden ze het niet doen..

hemi24

Forumguru
Maar vrijwel alle auto's gaan in Leusden door het "bandenhalletje" om van Continental-rubber te worden voorzien, dus ik zie het prijsverschil niet zo...

dieselslurper

Senior Member
Misschien omdat er een setje velgen overblijft? Die moeten ze weer opslaan en weer zien te verkopen.

Ze hadden de set waarop de auto wordt geleverd ook niet hoeven terug te nemen. Zie het als een "service" dat je ze kan inruilen.

Spierings

Forumguru
Die ruilsets worden bij de dealer vaak gemonteerd, hou dan ook rekening met het transport...

Daarnaast is het conti, monteren voor eigen gewin omdat ze daar ook importeur van zijn... Dat is wat anders als een compleet andere set..

Het kost op de meeste plekken geld als je iets anders als standaard.

Bovenaan Onderaan