Resultaat eerste scan met VCDS-kabel

SkodaKid

Nieuw lid
Gisteren de VCDS-kabel binnen, en vandaag het programma 10.6.4 geinstalleerd op de laptop.
Zojuist de eerste scan gedaan en daarbij gelijk automatisch naar storingen laten zoeken. Het log bestand opgeslagen en toch een bups foutjes tegengekomen.
Wellicht zijn er 1 of 2 foutjes omdat ik de auto niet draaiende had, maar puur op contact?

Ik heb op de site van Gerrit Speek de foutcodes opgezocht, en was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de fouten, ik hoop dat ik de fouten kan repareren adhv jullie ervaringen/inzichten.

Ik heb de DTC's gecleard omdat het uitlaatgas-lampje bij ons al een tijdje brandde, volgens de garagehouder de EGR-klep die heeft hij schoongemaakt.

Log met fouten en de beschrijving van Gerrit Speek
Code:
Saturday,03,March,2012,18:55:18:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Data version: 20110418
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN: TMBHD46Y413259893   Mileage: 102090km/63435miles

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045 
   Component: Klimaanlage        X0760  
   VCID: F2EF5EFB943F
 
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
1 Fault Found:
[B]00706 - Relay for Coolant Fan; Stage 2 (J513) 
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent[/B]
[I]Mogelijke verschijnselen: 
Onbekend 
 
Mogelijke oorzaken: 
Kortsluiting of onderbreking in de bekabeling of stekerverbinding van regelapparaat (J513) naar relais voor koellucht-ventilator (V7) en (V35), trap 2 
J513 defect 
 
Mogelijke oplossingen: 
J513 controleren met meetwaardeblokken 
Check / repareer bedrading en aansluitingen 
J513 vervangen  
[/I]0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-B.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 
   Component: BORDNETZ-SG.        1S30  
   Coding: 09362
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F8FB6CD3F243
4 Faults Found:
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[B]00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            49-00 - No Communications
[/B][I] -  Onaannemelijk Signaal / Implausible Signal[/I]
[I]Mogelijke verschijnselen: 
Onbekend 
 
Mogelijke oorzaken: 
Stuurhoek sensor (G85) basis instelling kwijt 
Stuurhoek sensor (G85) installatie positie niet correct 
Geen communicatie tussen Stuurhoek sensor (G85) en Rem-elektronica (J104) 
 
Mogelijke oplossingen: 
Voer Basis Setting uit voor Stuurhoek sensor (G85) 
Zie bij de modelspecifieke Diagnostische Procedures voor de details 
Controleer installatie positie van de Stuurhoek sensor (G85) 
Controleer de communicatie tussen de Stuurhoek sensor (G85) en de Rem-elektronica (J104) 
 
Extra info: 
ESP 
[/I] 
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[B]01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 
            49-00 - No Communications
[/B][I]Mogelijke verschijnselen: 
Onbekend 
 
Mogelijke oorzaken: 
Bedrading en/of aansluitingen defect 
er is een Control Module gemonteerd die CAN niet ondersteund 
er is een onjuiste verandering (adaptation) aangebracht 
 
Mogelijke oplossingen: 
Check / repareer bedrading en aansluitingen 
monteer een Control Module die wel CAN ondersteund 
selecteer adaptation in het regelapparaat en breng de juiste code aan [/I]

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[B]01044 - Control Module Incorrectly Coded 
            35-00 -  - 
[/B][I]Mogelijke verschijnselen: 
Verminderde functionaliteit 
 
Mogelijke oorzaken: 
Control Module niet juist gecodeerd 
 
Mogelijke oplossingen: 
Check/verbeter de coding in de Control Module 
Zie de Diagnostische Procedures voor deze auto voor de juiste details 
 
Extra info: 
Sommige Passat's (3B/B5) rond modeljaar 2000 hebben een firmware bug welke foutcode 01044 veroorzaakt in de CAN Gateway (Module 19). Service Documenten zeggen dat deze foutcode voor die auto's moet worden genegeerd, zolang de codering overeenkomt met de uitrusting van de auto. 
Indien aangetroffen in CAN-Gateway, gebruik de Gateway Installation List en check op onbereikbare of ongeregistreerde Control Modules en update de Gateway Installation List door de Gateway Coding handmatig aan te passen. 
Foutcode 01044 kan tevoorschijn komen in elke Control Module die in jouw auto aanwezig is. De desbetreffende Control Module is dan verkeerd gecodeerd. Kontroleer (schrijf op) de instellingen zoals je die aantreft in Recode-07, want daar zit ergens de fout. Ga dan naar deze site, zoek jouw auto op en kontroleer (en verbeter) de instellingen van jouw auto. 
Bij de samensteller van deze website kwam foutcode 01044 tevoorschijn in Module 37 toen er een MFD-G radio/navigatie werd geplaatst. Na veel zoeken bleek dat je de radio en de navigatie apart kunt (moet) coderen. 
Na het inbouwen van een RCD300 radio unit in een Golf V van bouwjaar 2004 kwam telkens foutcode 01044 terug. De oplossing was als volgt: ga naar module 19 CAN Gateway en kies Long Coding. Hier dient Byte 03 Bit 6 (56 Radio) aangevinkt te worden. Kies daarna de optie transfer en Do It! [/I]
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[B]00906 - Horn (H1) 
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
[/B][I]Mogelijke verschijnselen: 
Claxon doet het niet 
 
Mogelijke oorzaken: 
Bedrading en/of aansluitingen defect 
H1 defect 
 
Mogelijke oplossingen: 
Check / repareer bedrading en aansluitingen 
Check (meetwaardeblokken) / vervang H1 
[/I]0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 601 C
   Component: 02 AIRBAG VW51        01  
   Coding: 12338
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 204BE4B38A53
1 Fault Found:
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

[B]00532 - Supply Voltage B+ 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
[/B][I]Mogelijke verschijnselen: 
Functiebeperking 
 
Mogelijke oorzaken: 
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect 
Voltage accu te laag 
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de accu 
Accu defect 
 
Mogelijke oplossingen: 
Check / vervang zekering(en) 
haal de zekering(en) er uit 
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op) 
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen) 
zekering(en) terugplaatsen / vervangen 
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar de accu 
Check / vervang accu 
 
Extra info: 
Indien aangetroffen in één Control Module dan is de oorzaak meestal locaal (bedrading / aansluitingen). 
Indien aangetroffen in meerdere Control Modules tegelijkertijd dan is de oorzaak meestal iets algemeens als slechte aarding, accu, dynamo. 
Intermittent foutcodes worden meestal opgeslagen bij lage buitentemperaturen omdat dan de capaciteit van de accu daalt. Dergelijke fouten kunnen worden genegeerd. 
Deze fout treedt vaak op gezamenlijk met foutcode 16946 (System Voltage: Too Low) welke opgeslagen is in andere Control Modules. 
[/I]0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    1S30  
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F0EB54F39A33
3 Faults Found:
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[B]00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            49-00 - No Communications
[/B][I]Mogelijke verschijnselen: 
Onbekend 
 
Mogelijke oorzaken: 
Stuurhoek sensor (G85) basis instelling kwijt 
Stuurhoek sensor (G85) installatie positie niet correct 
Geen communicatie tussen Stuurhoek sensor (G85) en Rem-elektronica (J104) 
 
Mogelijke oplossingen: 
Voer Basis Setting uit voor Stuurhoek sensor (G85) 
Zie bij de modelspecifieke Diagnostische Procedures voor de details 
Controleer installatie positie van de Stuurhoek sensor (G85) 
Controleer de communicatie tussen de Stuurhoek sensor (G85) en de Rem-elektronica (J104) 
 
Extra info: 
ESP 
[/I]0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
[B]01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 
            49-00 - No Communications
[/B][I]Mogelijke verschijnselen: 
Onbekend 
 
Mogelijke oorzaken: 
Bedrading en/of aansluitingen defect 
er is een Control Module gemonteerd die CAN niet ondersteund 
er is een onjuiste verandering (adaptation) aangebracht 
 
Mogelijke oplossingen: 
Check / repareer bedrading en aansluitingen 
monteer een Control Module die wel CAN ondersteund 
selecteer adaptation in het regelapparaat en breng de juiste code aan 
[/I] 
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
 

Cordoba

Forumguru
Gewoon even mee rijden en kijken of de fouten zijn teruggekomen.

Stuurhoeksensor komt wel eens vaker voor dat ie kapot gaat, wat de fan betreft: check ook even de zekeringen en ook de zekeringen op de accu.
 

Antera

Donateur
inderdad eerst alle fouten even wissen een uurtje lekker rond rijden en dan eens kijken wat er terug komt. Dan kan je eens conclusies gaan trekken. vaak staan de oude fouten er nog in en worden die door een dealer/garage niet gewist.

het no communication van de all wheel drive beetje vreemd want die heb je er niet op zitten dus zou hij deze met de scan niet weer moeten geven.

stuurhoeksensor is een oude aangezien je niet meld dat er een lampje in je dash is gaan branden van de esp/asr of iets in die trant


Voltage to low is gewoon en keer en te lage accu spanning geweest anders dan had je airbag lampje wel gebrand

Claxon werkt deze nu wel? Zo nee dan zou dit ism de stuurhoeksensor hel goed je sleepring kunnen zijn achter je stuur

Cooling fan zoals Cordoba vemeld.


Gewoon even in de meetwaarde blokken kijken of even de test uitvoeren dan weet je ook meer
 

SkodaKid

Nieuw lid
Heb nog geen lampjes op het dashboard die gaan branden sinds de DTC-wissing.
Morgenavond lees ik hem opnieuw uit, ben benieuwd!

Dat van die all-wheel-drive snapte ik ook niet, dat vond ik ook al raar:S

Kan ik iets repareren aan die sleepring?

Wat bedoel je met: 'Gewoon even in de meetwaarde blokken kijken of even de test uitvoeren dan weet je ook meer' Antera?
 

Antera

Donateur
ik denk dat je met de verkeerde label file hebt gescant

sleepring is niet te repareren kan alleen vervangen worden. Let goed op dat die goed gemonteerd word als je deze gaat vervangen. Deze mag je niet verdraaien.

meetwaarde blokken laten diverse dingen zien zoals sensoren, meetwaardes enz, Zo kan je oa. zien of bepaalde schakelaars werken, Welke waarden de sensoren geven en zo kan je vel testen en zien zo ook de stuurhoeksensor enz.
 
Bovenaan Onderaan