Resonerend kapje rond binnenspiegel

Peter MG

Nieuw lid
Al een tijd klinkt er bij bepaalde toerentallen een vervelende resonans in mijn Scala. Ik dacht eerst dat het ergens in het dashboard zat maar het blijkt de kunststof kap te zijn die rond de binnenspiegel zit. Waarschijnlijk is die kap makkelijk te demonteren maar ik krijg 'm niet zomaar los. Ik wil natuurlijk ook niets beschadigen. Weet iemand hoe je dat veilig kunt doen?
 

EdK

Forumguru
Lijkt me dat je nog garantie hebt, dus nu je weet wat probleem is kun je ook makkelijk uitleggen aan de dealer.
Dus laat die het lekker oplossen, je hebt uiteindelijk in je koopsom ook betaald voor garantie......of dacht je dat dit gratis was ?
 

Peter MG

Nieuw lid
Dat klopt: ik heb inderdaad garantie maar voor het verhelpen die kleinigheid moet ik ± 200 km rijden. Ik heb de auto in Den Bosch gekocht.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dan stop je er, ergens waar het niet in het zicht zit, een propje papier of stukje spons of zoiets tussen, dan rammelt/trilt het niet meer.
 

Okki

Donateur
@Peter MG ik neem aan dat je de auto nieuw hebt gekocht (maart, april 2021?) aangezien je zegt dat er nog garantie op zit.

Dan kan je uiteraard bij elke Skoda dealer terecht en hoef je geen 200 km te rijden lijkt mij.
 

EdK

Forumguru
maar voor het verhelpen die kleinigheid moet ik ± 200 km rijden.
Maar goed als het dus een kleinigheid is en je wil er NU geen 200Km voor rijden, dan kun je ook nog wel ff wachten tot je wagen die servicebeurt nodig heeft en het dan mee laten pakken.
Zou alleen wel even alvast een melding naar dealer geven van het probleem en dat je verwacht dat het in garantie werd meegenomen tijdens de eerst aankomende service beurt.
En in tussentijd even het sponsje van Peter er tussen leggen dan....:cool:
 

Peter MG

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Tot de volgende beurt (dat kan nog 1,5 jaar duren) moet "het sponsje van Peter" soelaas bieden.
 

hemi24

Forumguru
Ik denk dat het wel mee valt met dat rammeltje, anders was TS al lang een keer bij de eerste de beste dealer naar binnen gelopen…

:arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan