Reservewiel/thuiskomer onder laadvloer - niet genoeg steun

pevers

Lid
Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vraag.
In de Octavia Combi uit 2017 die ik heb gekocht zat geen reservewiel/thuiskomer in, alleen de compressor (in een mooie piepschuim bak).
Ik heb een reservewiel met een (niet originele) inlay met krik ed gekocht en deze past prima nadat ik de piepschuim bak eruit gehaald heb. Alleen is er nu ruimte over tussen het wiel met inlay en de onderkant van de laadvloer waardoor deze inzakt.
Komt de originele inlay (http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-kit-for-spare-wheel-change) boven het wiel uit zodat de laadvloer ondersteund wordt?
Of is het reservewiel dat ik gekocht heb smaller dan gebruikelijk en moet ik zelf extra ondersteuning verzorgen?
Iemand een briljant idee hoe dit een beetje netjes te doen?

Dank voor jullie hulp!
 

Renkie

Forumguru
Heb je een volwaardig reservewiel of een thuiskomer gekocht?

Wat voor merk/type/maat band is het? En wat zijn de maten van de velg.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb een thuiskomer, daar steekt de bak uiteraard een stuk bovenuit. Maar de bovenkant van de bak sluit aan op de onderkant van de laadvloer. Wat wel kan schelen is dat de ET van jouw wiel anders is, waardoor de bak dieper in het wiel zakt.
Op te lossen is het met een blok hout op de juiste dikte...Eventueel netjes bekleed met een stukje stof. Of (netter) een spacer tussen reservewiel en bak....
 

pevers

Lid
Wat voor merk/type/maat band is het? En wat zijn de maten van de velg.

Continental, 125/70/R18

Op te lossen is het met een blok hout op de juiste dikte...Eventueel netjes bekleed met een stukje stof. Of (netter) een spacer tussen reservewiel en bak....

Ja ik zat ook al te denken aan stuk hout. Iets eronder maken gaat lastig worden omdat de "schroef" waarmee je het wiel vastzet niet zo lang is.
Misschien met piepschuim isolatieplaten een vlak opbouwen dat de juiste hoogte overbrugt.
Hoopte dat ik een hele simpele en niet te dure optie over het hoofd zag. In ieder geval bedankt sofar voor het meedenken

IMG_20200608_164134 - 2.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt een paar piepschuimtegels tot de gewenste dikte op elkaar plakken (of een stukje van de juiste dikte scoren - even zoeken bij de bouwmarkt wat er voorhanden is) en dan met een stanleymes (of met een elektrisch mes, gaat nog makkelijker) in de vorm op maat snijden.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij zit er bij een noodwiel een verhoogd piepschuimen inlay in.
Hier een foto van iemand met een Superb met het omgekeerde probleem :

upload_2020-6-8_18-53-29.jpeg


Dus of een andere inlay, of schuimblokken monteren zoals @Canon-Eye al aangaf...
 

Renkie

Forumguru
Of een fatsoenlijk wiel erin.
Een thuiskomer heb je weinig aan. Mag ook niet aan de voorzijde gebruikt worden.
 

Rallye

Forumguru
Mag niet is wat overdreven. Qua weggedrag en slijtage (differentieel) is achter inderdaad beter, zeker als je er langer mee moet rijden.
 

ertromp

Forumguru
Een noodreservewiel mag ook voor gebruikt worden

restricties:
● Na montage van het noodreservewiel moet u de bandenspanning zo
snel mogelijk controleren - gevaar voor ongelukken! U vindt de waarden
voor de bandenspanning aan de binnenzijde van de tankklep.
● Rij met het noodreservewiel niet harder dan 80 km/u - gevaar op ongelukken!
● Acceleraties, stevig remmen en snel door bochten rijden vermijden -
gevaar op ongelukken!
● Nooit met meer dan één noodreservewiel rijden - gevaar voor ongelukken!
● Om de velg van het noodreservewiel mag geen normale of winterband
worden gelegd.
 
Bovenaan Onderaan