Reservewiel 03

64rhfx

Senior Member
Hallo allemaal.

Volgende week krijg ik mij Octavia combi van 2015. Er zit alleen een spuitbus setje in, geen reservewiel. Op de auto zelf zitten 225x45x17 banden. Past deze maat in de bak voor het reservewiel?
Zo niet, wat is dan de oplossing?
Ik verknal niet zo graag een band met zo'n spuitbus. Wellicht heeft iemand iets liggen, mag ook een thuiskomertje zijn.
Ik kon in het forum nergens iets hierover vinden.

Alvast dank, Alex
 

64rhfx

Senior Member
Daar heb ik niets kunnen vinden. Ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat 17 inch niet zou passen, maar waar dat was???? Wil het wel graag zeker weten voordat ik iets koop. Dan zou ik een 16inch nemen met wat grotere band, maar wat voor maat dan?
De insert met krik heb ik meegenomen uit mijn 02 voordat hij naar de sloop ging. Neem aan dat die ook wel in een 17inch velg past ;). En anders wel passend te maken is of iemand hier er blij mee kan maken.
 

Frnsvdw

Senior Member
De insert met krik heb ik meegenomen uit mijn 02 voordat hij naar de sloop ging. Neem aan dat die ook wel in een 17inch velg past ;). En anders wel passend te maken is of iemand hier er blij mee kan maken.

Ik heb wel interesse in de ondertekening inclusief krik die bij mij ontbreekt.
Als deze ook op de 03 past
 

GJ M

Forumguru
Daar heb ik niets kunnen vinden. Ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat 17 inch niet zou passen, maar waar dat was???? Wil het wel graag zeker weten voordat ik iets koop. Dan zou ik een 16inch nemen met wat grotere band, maar wat voor maat dan?
De insert met krik heb ik meegenomen uit mijn 02 voordat hij naar de sloop ging. Neem aan dat die ook wel in een 17inch velg past ;). En anders wel passend te maken is of iemand hier er blij mee kan maken.
Ik heb in onze O3 een 16 inch band liggen. Bandenmaat 205/55
 

Wabs

Lid
In dat andere topic wordt al getoond met foto's dat een 18inch 225/40 band gewoon past. Als die past dan past 17 inch ook zonder probleem.
 

Canon-Eye

Forumguru
Logisch, de wieldiameter kan nooit heel veel afwijken (vanwege de tellerafwijking), het is vooral de breedte van de band die bepaalt of het past of niet. En dat is op te meten...
 

Wabs

Lid
Zoals je hier kan lezen, past een 225/40/R18 band niet onder mijn dubbele laadvloer. Ik ga zelf een 205 band regelen als reseve.
 
Bovenaan Onderaan