Reserve Sleutel zonder afstandsbediening

Topic in 'Yeti' gestart door JDD, 09-01-2019.

  1. JDD

    JDD Nieuw lid

    Recent heb ik een Yeti 2.0 tdi 103kw 4x4 gekocht. Bij deze auto zat 1 sleutel met afstandsbediening. Nu heb ik er een sleutel laten bijmaken zonder afstandsbediening. Kom er nu achter dat hier een nadeel aanzit, je moet binnen 15 seconden de sleutel in het contact steken anders gaat het alarm af. Tevens ontsluit je alleen de bestuurdersdeur. Heb begrepen dat men dit ook wel een service sleutel noemt.
    Mijn vraag is of dit is uit te programmeren?

    Groet
    JDD
     

  2. Bakkertje

    Bakkertje Forumguru

    Zover ik weet horen er altijd 2 sleutels bij een auto, dus zou ik bij de verkopen vragen om die 2e sleutel
     
  3. Antera

    Antera Forumguru Donateur

    Je betreed de auto op een wijze die de auto als inbraak ziet. Je moet een sleutel hebben met een AB waarmee je deze kan openen. Dan kom je geautoriseerd in de auto
     
  4. JDD

    JDD Nieuw lid

    Dank voor jullie reply.
    @Antera,
    Ik dacht zelf ook al zoiets aangaande de sleutel zien als inbraak. Waarom ik dit vroeg is dat ik mij dacht te herinneren dat ik ergens had gelezen dat je mogelijk kon uitprogrammeren. Dit kan dus niet blijkt.

    @Bakkertje
    Bij de koop uiteraard gevraagd om een tweede sleutel. Die zat niet bij de auto, de vorige eigenaar had die niet meer. Kon wel geleverd worden met een 2e sleutel. Maar dan kwam er €€€€€€€ bij. Aangezien het een reservesleutel moest zijn er voor gekozen om een "normale" sleutel te laten bijmaken.
     
  5. Hakar

    Hakar Forumguru Donateur

    Geen idee welke uitvoering sleutel met AB er bij een Yeti zit.
    Bij mijn Fabia sleutel heb ik de bril opgezet, en een vergrootglas gepakt.
    Daarna op en in de sleutel op zoek gegaan naar nummertjes.
    Na het vinden van deze nummertjes heb ik de site van Ome aliexpres geopend, en daar gezocht naar een nieuwe sleutel voor mijn Fabia.
    Ik heb er toen meerdere gevonden, in verschillende uitvoeringen.
    Het verschil zit hem voornamelijk in de frequentie van de AB, wel of geen chip voor de sartbeveiliging.
    Mocht je een sleutel vinden, dan krijg je die met blanke baard, en die moet dan nog worden geslepen door een sleutelboer die het durft en kan doen.
    De chip voor de startbeveiliging moet ook worden ingeleerd, wat vast wel weer kan bij één van de vele mensen die hier op het forum actief zijn en beschikken over VCDS of VAGCOM.
    Een lijstje hiervan vind je in de kennisbank.
     
    turboturbo vindt dit leuk.

Deel deze pagina