Reparatie termijn

mijn auto staat sinds 21 juni bij de dealer voor reparatie.
na een week is de vermoedelijke oorzaak gevonden, en het onderdeel besteld.
hoe lang mag dit duren en wat zijn mijn rechten?
tot op heden wordt het steeds naar voren geschoven qua levering van het onderdeel{a.b.s. regelunit}.
Mijn vader had een vergelijkbaar probleem. Advies ANWB rechtshulp: Aangetekende brief sturen met daarin de eis dat e.e.a. binnen afzienbare termijn, bijv. 2 weken, wordt opgelost. Zoniet dat kan het koopcontract worden ontbonden (aangezien het om een zo goed als nieuwe auto gaat). Daarnaast kun je eventuele bijkomende schade claimen(vervangend vervoer e.d.). In het geval van mijn vader konden ze ineens een regelunit uit een nieuwe showroom auto schroeven en was het probleem binnen enkele dagen opgelost.

Sterkte

Ed
 

remmie

Lid
1 jul 2007
76
2
16
Vlg. mij is met storing in ABS prima te rijden (zie serviceboekje) ABS wordt uitgeschakeld en normale remsysteem blijft in werking.
 
Beetje weinig details, zit hij in de garantie? Is het een coulanceverhaal? Heb je vervangend vervoer?

p.s. vlg. mij is met storing in ABS prima te rijden (zie serviceboekje) ABS wordt uitgeschakeld en normale remsysteem blijft in werking.

gisteren[woensdag} bij de dealer geweest om weer eens na te vragen wanneer het onderdeel binnen was.
stond weer een week later gepland om uitgeleverd te worden!!!!, met een kwaaie kop naar de verkoper gestapt en hem om het telefoonnummer van pon gevraagd.
verkoper heeft zelf naar een afdeling klanten-kwaliteit gebeld en mij de telefoon gegeven, ik heb op een beetje kwaaie toch vriendelijke wijze het verhaal uitgelegd en wat schertst mijn verbazing,vandaag een telefoontje van de monteur;onderdeel is binnen en de auto is om 5 uur klaar.
gewassen, gepoetst en met een volle tank benzine.GROTE PLUIM AAN MIJN DEALER EN ZIJN TEAM~!!!!!!
HET KAN TOCH WEL SNEL BIJ PON!!!!!

p.s. ze hebben zelfs alle back-orders uitgeleverd!!!!
 

van_der_P

Senior Member
12 nov 2006
1.847
100
38
Limburg
Zou het aan de temperathuur gelegen hebben, te warm ?
Dit is niet zo'n klantvriendelijke manier van doen, van Pon om je zo lang te laten wachten. Alleen als je met de vuisten op tafel slaat komt er aktie. Nou,nou,nou.
 

Fabia II Sport

Actief lid
18 jul 2007
256
27
28
Het volgende doen:
- Schriftelijk ingebreken stellen
- Termijn stellen, 2 weken lijkt mij redelijk

Ik mag aannemen dat je tot die tijd een auto van de garage beschikbaar heb gekregen, dit is wel het minste wat ze kunnen doen.

Mijn auto heeft ook bijna 1 maand bij de garage gestaan omdat er onderdelen besteld moesten worden ... tot die tijd hebben we ook een leenauto gehad.
 

EdK

Forumguru
5 jan 2007
34.850
21.405
123
Langer dan een week wachten op onderdelen is helaas niet meer iets van de laatste tijden hoor !!
Ook in mijn vak komen lange levertijden steeds meer voor die je dan maar aan de klant moet uitleggen !
Maar er wordt dan wel altijd een alternatief voor tijdelijk of vast gezocht !
Maw als de dealer of in dit geval de importeur klantvriendelijker zou omgaan met zijn klanten dan kan hij altijd een oplossing creeren !!
Hij heeft altijd wel een of meerdere demo wagens staan die hij mee kan geven of daar de desbetreffende onderdelen kan uitschroeven en bij jou erin kan zetten !!

Maw als iets langdurig gaat worden dan een termijn stellen en ze daaraan ook houden !
Ja dreig maar eens een keer met een andere dealer of wagenmerk, dit opent toch vaak andere deuren al zijn die deuren soms klein ! Maar jij bent in meeste gevallen wel geholpen !!
 

nemo

Senior Member
25 jan 2008
1.660
53
48
Ben het met EdK eens. Bij mijn vorige baan heb ik veel auto onderdelen verstuurd. In NL hoeft zoiets (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd) nooit zo lang te duren!
 
16 jan 2008
15
2
11
Bemmel
Wel jammer dat het dan op die manier moet. Je zou denken dat een bedrijf als PON met een enorm netwerk dat soort zaken toch sneller en proffesioneler kan afhandelen? Ik heb nog nooit problemen van dien aard meegemaakt, en ik rijd toch zo'n 80.000 per jaar. Ik klop wel ff af nu!
 

EdK

Forumguru
5 jan 2007
34.850
21.405
123
Wel jammer dat het dan op die manier moet. Je zou denken dat een bedrijf als PON met een enorm netwerk dat soort zaken toch sneller en proffesioneler kan afhandelen? Ik heb nog nooit problemen van dien aard meegemaakt, en ik rijd toch zo'n 80.000 per jaar. Ik klop wel ff af nu!


Het ligt natuurlijk voor een groot deel af van de persoon in kwestie waar je op dat moment mee van doen hebt !!
Kan best wezen dat een collega wel meer zijn best doet !!
Zie dit soort dingen al bij ons in het bedrijf ! De ene collega of de andere collega !!
Vaak is er geen bedrijfsbeleid omtrent dit soort dingen totdat een klant flink over de zeik is gegaan en het hoger heeft opgezocht ( directie ) en dan komt er wel een beleid omtrent dit soort zaken !!
Maar ook dan is het maar net hoe het op papier wordt gezet en hoe flexibel je deze tekst leest en dus je klant helpt !!
Maar nu gaan we misschien iets te ver het probleem bespreken !!??
 
  • Leuk
Waarderingen: Angel4141