Reparatie lekke band

Vandaag voor de 1e x in mijn leven had ik een lekke band. Ik hoorde wat tijdens het rijden dus ff geken en er zat een schroef in het loopvlak en de band was ook al leeg aan het lopen. Dit is mijn 1e auto zonder reserve wiel en het is ook meteen kassa.
Ik ben maar meteen doorgereden naar de garage en daar hebben ze de schroef eruit gehaald het gat opgeruwd en een veter met lijm erin gedaan. Ik he gevraagd of ik zo veilig de Duitse autobahn op kon en dit is geen probleem was het antwoord.
Ik ben geen racemonster maar de 272pk's zullen zo nu en dan wel gebruikt worden en 180kh op cruise controle is ook geen uitzondering.
Deze set wielen+banden zijn net een maand oud en er is pas 1500km mee gereden. Het waren vrij prijzige banden (€240 stuk) dus ik zou niet graag een nieuwe moeten aanschaffen. Kwa profiel zou het denk ik nog niks moeten uitmaken na 1500km hoop ik anders zouden het 2 nieuwe banden worden.
Over 3 weken gaan we op vakantie zo'n 5000km maken.
Wat is jullie ervaring/advies?

Sjoerdb

Forumguru
Vroeger was dit de normaalste reparatie die er was, tegenwoordig dekt de ANWB zich in door te stellen dat het een tijdelijke reparatie is en dat het binnen x tijd en kilometers officieel gerepareerd moet worden door een erkende banden reparatie set. Paraplu met vulcaniseren ofzo?

Bovenaan Onderaan