Renault Clio RS 200 EDC

sitechris

Donateur
Weer een leuke testauto deze week. De Renault Clio RS 200 EDC. Is het een waardig opvolger van de legendarische Clio III RS?

http://www.driveaholic.nl/rijtest-renault-clio-rs-200-edc-2014/

IMG_3691.jpg
 

peterrapid

Forumguru
Ik weet niet hoe de 208 rijdt maar collega heeft 1 en ziet er wel gelikt uit, ietsje volwassener design tov de Clio.
 

sitechris

Donateur
Klopt idd. Maar ook vrij ingetogen, net als de Clio. Vooral interieur is mooier van de Peug (als ik de plaatjes mag geloven). Alhoewel de positionering van de tellers achter het stuurwiel echt een drama schijnt te zijn.
 

VEEJAY

Forumguru
In ieder geval handbakje die 208. Maar clio zie je veel meer in de racerij. Eigenlijk is de 208 gti opvallend afwezig op bijvoorbeeld de TF in DLD. Ik let er op omdat ik een atmo 208 1.6 heb.
 

sitechris

Donateur
De 208 GTI schijnt meer een lauwwarme hatch te zijn en niet een hothatch. De meeste fun schijnt de Fiesta ST te bieden. Ik zou graag een keer in die auto willen rijden.
 

peterrapid

Forumguru
Ja die tellers achter het stuur is gewoon een designfout, zit ook op de 308 en ziet er gewoon raar uit voor de rest moet ik wel zeggen dat Peugeot enorme sprongen heeft gemaakt in zijn afwerking van interieur ik was enorm verrast.
 

Cordoba

Forumguru
Vooral de foto van het interieur vanaf de bijrijderskant, laat zien, dat het dashboard vooral 'plak- en knipwerk' is. Mooi review Chris.:thumbsup:
 

RS-initialen

Donateur
Ik heb toch liever niet de opvallende kleurtjes of het moet een wat mooiere combinatie zijn.
Interieur ben ik ook al te oud voor, dus blijf mijn RS maar trouw.

Een trage automaat, hoe is dat in vergelijking met de DSG?
 

ertromp

Forumguru
Leuke auto. Gigantisch zeg 200pk pff.
Prijs vind ik echt meevallen maar wel apart dat er een verlaging dus is gedaan van 4000 euri. Waar zit dat in?
 

michelover

Forumguru
Hoop geld voor een auto die er op topsnelheid uit gereden wordt door een familie wagen als de Skoda RS en bij het stoplicht ook diezelfde RS niet kan afschudden. Het is misschien leuk dat je , indien je rijden kan over bochtige wegen iets "leuker" kan scheuren. En dan zo'n petjes uitlaat erop, ga je harder als je de hele tijd dat geplof hoort? Ik kan me inderdaad voorstellen als je jong ben dat het leuk kan zijn, mijn Golf GTI 16v maakte door toegevoegde Oettinger uitlaat ook iets meer geluid, inclusief het daarbij behorende opgefokte gevoel. Als ik het zo lees is het niet echt een auto om elke dag lekker mee te rijden. Zoals bijvoorbeeld de Leon Cupra, Golf GTI of de Octavia RS. Ik zou adviseren spaar door om een van de drie hiervoor genoemde auto's te kopen.
 

ertromp

Forumguru
Hoop geld voor een auto die er op topsnelheid uit gereden wordt door een familie wagen als de Skoda RS en bij het stoplicht ook diezelfde RS niet kan afschudden. Het is misschien leuk dat je , indien je rijden kan over bochtige wegen iets "leuker" kan scheuren. En dan zo'n petjes uitlaat erop, ga je harder als je de hele tijd dat geplof hoort? Ik kan me inderdaad voorstellen als je jong ben dat het leuk kan zijn, mijn Golf GTI 16v maakte door toegevoegde Oettinger uitlaat ook iets meer geluid, inclusief het daarbij behorende opgefokte gevoel. Als ik het zo lees is het niet echt een auto om elke dag lekker mee te rijden. Zoals bijvoorbeeld de Leon Cupra, Golf GTI of de Octavia RS. Ik zou adviseren spaar door om een van de drie hiervoor genoemde auto's te kopen.
Maar zo'n Clio is toch totaal niet vergelijkbaar met een Octavia RS? Zeker op afmetingen, motor maar vooral de prijs niet. Dat wordt inderdaad fors door sparen :D
 

michelover

Forumguru
@etromp , nee inderdaad een RS,GTI of Cupra zijn duurder, maar ik vind 26000 voor een hok wat alleen een "fun factor" heeft en verder geen nut imo een hoop geld. Ik zou ook nooit zoveel geld uit geven aan een Polo GTI of Fabia RS. Zijn misschien hele leuke auto's maar als je kijkt naar zaken als zit ruimte en bagage ruimte houd het snel op. Leuk als je al een handige/ruime wagen bezit voor erbij. Maar dat is mijn mening en geluk heeft iedereen een andere, anders zouden deze auto's nooit verder komen als de fabriek.
 

VEEJAY

Forumguru
Met 200pk ben je tegenwoordig sneller dan 95% wat je tegenkomt in Nederland. Een RS afschudden moet toch niet zo moeilijk zijn, denk dat je gewichtsvoordeel hebt met een Clio of vergis ik me?
 

sitechris

Donateur
Volgens mij valt gewichtsvoordeel wel mee. Maar met 200 pk rijd je wel het meeste los. Wat betreft het pakken van bochtjes: is dat niet de reden dat je een hothatch koopt?
 
Bovenaan Onderaan