sitechris
Donateur
Het is wat meer dan een rij-impressie, maar meer een gebruikersreview. Tot de levering van mijn Octavia rijd ik nog ff door in mijn Clio. Ik heb in 1,5 jaar tijd er ruim 45.000 km mee gereden. Even kort de plussen en de minnen van de afgelopen 45.000 kilometers:
Plus:
- Uitrusting: xenon, leer/alcantara, regensensor, velgen, 4*40w radio met wisselaar, cruise control, climate control etc etc. Allemaal standaard
- De 4*40 cabasse radio heeft echt een schitterend geluid.
- Afwerking van de auto is verrassend goed. De middenconsole is met een soort soft-touch afgewerkt en dat voelt best lekker. Verder nog geen kraakje of piepje kunnen ontdekken, zelfs als ik over hobbels scheur, blijft alles stil. Ook hulde voor de de fijne details. Mooie vloerbedekking, leren bekleding ook op de portieren, stuur en versnellingspook, houtfinishing (nep, maar ziet er imo mooi uit), leeslapmpjes achter etc. Auto heeft chique uitstraling, leuk nichemodelletje.
- Betrouwbaarheid: werkelijk geen enkel probleem gehad vooralsnog, ook olieverbruik nihil (ook na een lange rit Autobahn).
- Tot de 180 zit er best wel wat pit in de motor, maar op de Autobahn kom je toch tekort. Leuk voor NL, maar ook weer niet wereldschokkend. Het is geen GTI.
Minpunten:
- Auto is klein, kleiner, kleinst. Achterin is zitten bijna onmogelijk en kofferruimte is echt te beperkt. Voorin voldoende ruimte voor de voetjes
- Veel windgeruis en redelijk veel motorherrie. Daarin zie je dat de Clio al lang meegaat.
- Auto mist zesbak. Vandaag grote stukken Autobahn tussen de 180 en 200 afgelegd. De motor dus steeds op 5500 toeren of meer. Niet echt comfortabel te noemen.
- Stuur staat te vlak, daardoor kan niet iedereen goede zit vinden. Stuur kan ook niet in hoogte worden versteld.
De redenen dat ik hem wegdoe zijn prestaties en ruimte. Wilde in beide gevallen wat meer. Maar de auto heeft wel een plekkie in mijn hart gekregen
Plus:
- Uitrusting: xenon, leer/alcantara, regensensor, velgen, 4*40w radio met wisselaar, cruise control, climate control etc etc. Allemaal standaard
- De 4*40 cabasse radio heeft echt een schitterend geluid.
- Afwerking van de auto is verrassend goed. De middenconsole is met een soort soft-touch afgewerkt en dat voelt best lekker. Verder nog geen kraakje of piepje kunnen ontdekken, zelfs als ik over hobbels scheur, blijft alles stil. Ook hulde voor de de fijne details. Mooie vloerbedekking, leren bekleding ook op de portieren, stuur en versnellingspook, houtfinishing (nep, maar ziet er imo mooi uit), leeslapmpjes achter etc. Auto heeft chique uitstraling, leuk nichemodelletje.
- Betrouwbaarheid: werkelijk geen enkel probleem gehad vooralsnog, ook olieverbruik nihil (ook na een lange rit Autobahn).
- Tot de 180 zit er best wel wat pit in de motor, maar op de Autobahn kom je toch tekort. Leuk voor NL, maar ook weer niet wereldschokkend. Het is geen GTI.
Minpunten:
- Auto is klein, kleiner, kleinst. Achterin is zitten bijna onmogelijk en kofferruimte is echt te beperkt. Voorin voldoende ruimte voor de voetjes
- Veel windgeruis en redelijk veel motorherrie. Daarin zie je dat de Clio al lang meegaat.
- Auto mist zesbak. Vandaag grote stukken Autobahn tussen de 180 en 200 afgelegd. De motor dus steeds op 5500 toeren of meer. Niet echt comfortabel te noemen.
- Stuur staat te vlak, daardoor kan niet iedereen goede zit vinden. Stuur kan ook niet in hoogte worden versteld.
De redenen dat ik hem wegdoe zijn prestaties en ruimte. Wilde in beide gevallen wat meer. Maar de auto heeft wel een plekkie in mijn hart gekregen
