Renault Clio 1.6 16v initiale 5 drs

sitechris

Donateur
Het is wat meer dan een rij-impressie, maar meer een gebruikersreview. Tot de levering van mijn Octavia rijd ik nog ff door in mijn Clio. Ik heb in 1,5 jaar tijd er ruim 45.000 km mee gereden. Even kort de plussen en de minnen van de afgelopen 45.000 kilometers:

Plus:
- Uitrusting: xenon, leer/alcantara, regensensor, velgen, 4*40w radio met wisselaar, cruise control, climate control etc etc. Allemaal standaard
- De 4*40 cabasse radio heeft echt een schitterend geluid.
- Afwerking van de auto is verrassend goed. De middenconsole is met een soort soft-touch afgewerkt en dat voelt best lekker. Verder nog geen kraakje of piepje kunnen ontdekken, zelfs als ik over hobbels scheur, blijft alles stil. Ook hulde voor de de fijne details. Mooie vloerbedekking, leren bekleding ook op de portieren, stuur en versnellingspook, houtfinishing (nep, maar ziet er imo mooi uit), leeslapmpjes achter etc. Auto heeft chique uitstraling, leuk nichemodelletje.
- Betrouwbaarheid: werkelijk geen enkel probleem gehad vooralsnog, ook olieverbruik nihil (ook na een lange rit Autobahn).
- Tot de 180 zit er best wel wat pit in de motor, maar op de Autobahn kom je toch tekort. Leuk voor NL, maar ook weer niet wereldschokkend. Het is geen GTI.

Minpunten:
- Auto is klein, kleiner, kleinst. Achterin is zitten bijna onmogelijk en kofferruimte is echt te beperkt. Voorin voldoende ruimte voor de voetjes
- Veel windgeruis en redelijk veel motorherrie. Daarin zie je dat de Clio al lang meegaat.
- Auto mist zesbak. Vandaag grote stukken Autobahn tussen de 180 en 200 afgelegd. De motor dus steeds op 5500 toeren of meer. Niet echt comfortabel te noemen.
- Stuur staat te vlak, daardoor kan niet iedereen goede zit vinden. Stuur kan ook niet in hoogte worden versteld.

De redenen dat ik hem wegdoe zijn prestaties en ruimte. Wilde in beide gevallen wat meer. Maar de auto heeft wel een plekkie in mijn hart gekregen
wink.gif
 

Bijlagen

  • 35627-9974-2.jpg
    35627-9974-2.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 31

Octaviarijder

Actief lid
Ziet er best sjiek uit, maar ja het is geen Skoda. Ik hoop dat je met je Skoda op z'n minst net zoveel plus punten gaat krijgen.
 
MINPUNT:
- Houtaccenten!!!

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit soort accenten mooi kunnen vinden.

Maar goed, verder zijn het idd leuke autotjes.
 

___JC___

Forumguru
Het is inderdaad opvallend hoe weinig ruimte je in dit model clio hebt. Zelfs in een Smart of een Twingo heb je nog meer ruimte!
Is iets wat ze met de volgende Clio trouwens wel opgelost hebben.
 

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fabia_vincent</font><hr />

MINPUNT:
- Houtaccenten!!!

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit soort accenten mooi kunnen vinden.

Maar goed, verder zijn het idd leuke autotjes.

[/ QUOTE ]

Als de Skoda ze had, zou ik ze zeker bijbestellen. Zeker icm met beige bekleding
smile.gif
Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk
wink.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk
wink.gif


[/ QUOTE ]

Ja, daar heb je ook gelijk in. Maar buiten dat ik het niet mooi vind, heb ik het altijd raar gevonden dat je (nep)hout toepast in een voertuig dat gemaakt is van staal, alu, plastic, glas, etc. Is op mij altijd erg raar overgekomen.
 
Bovenaan Onderaan