remtrommels Greenline.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tubbie

Nieuw lid
Hoi,

ik heb een Gl van 14 julli 2010 geleverd, dus met de standaard lm velgen en nu valt het me op dat de remtrommels achter al beginnen te roesten, ik snap wel dat die trommels warm worden en dat er dan vuil op opdroogd ze zijn grijs gespoten en de bruine roestpuntjes vallen dan wel heel erg op. Mijn vraag is hebben er meer GL rijders last van? en kan ik hier andere remtrommels op claimen onder garantie?
 
@tubbie

Natuurlijk niet, remtrommels van auto's roesten. ( punt )
Fijn regelmatig poetsen, of in-olien dus.:winkie:
 

van_der_P

Senior Member
Smeer er een hitte bestendigelak over heen. Met dit weer van sneeuw en ijs, en pekel op de weg heb je er al snel 'last' van.
Aan dat bruin kun je zien dat de trommels over gespoten zijn, de oude lakkleur komt te voorschijn :D:D:D
 

Gieliovd

Forumguru
He, he, ik ben wel technisch maar heb er ook last van ;)

Is geen punt voor reclamatie, zet dat maar uit je hoofd.

Je kunt ze schilderen (krik eronder, velg eraf, schilderen, alles weer monteren). Of gewoon zo laten. Niet gaan kloten met olie! Het zijn je REMMEN.

Alles is tijdelijk. Het is nou eenmaal gietijzer.
 
Kleine aanvulling/correctie op @Gieliovd,

Ga er maar gerust vanuit, dat moderne trommelremmen van gietstaal zijn.
Gietijzer is te "broos". Je moet dan trommels erg zwaar uitvoeren om scheuren of afbreken te elimineren.
Heel vroeger werd dit wel gedaan en lette men niet zo op het gewicht.
Vandaag de dag is dit nu juist ontzettend belangrijk, om op alle gebieden het gewicht van de auto te verlagen.
 

Captain Hook

Forumguru
M'n remschijven (zowel voor als achter) roesten ook als de auto een paar dagen gestaan heeft... :crazy:
Kan ik die ook een mooi kleurtje geven? :yeah::yeah:
 

FredV

Banned
je schijven mag ook natuurlijk , ik zou zilvergrijs nemen, dan valt het niet zo op door de openingen van je LM velgen.
 

Gieliovd

Forumguru
Schijven kan je lakken, geen probleem. Alleen dan rem je één keer en dan is het eraf en zit het in/op je remblokken en die vinden het niet zo leuk :D

Je klauwen kan je wel lakken. Groen bij je greenline.

@SGL: je hebt gelijk, what's in a word. IJzer tikt makkelijker weg dan staal ;) Maarja, vanaf welk koolstofgehalte is iets staal en wanneer ijzer? Als er 3 procent in zit en het is officieel bijvoorbeeld pas staal bij <2%... Interessant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan