Favorit Remproblemen

duud

Lid
Hallo,

ik heb al eerder een bericht geplaats of er iemand is die iets weet over het remsysteem van een favouriet.

Er doet zich bij mij het volgende voor: ik verlies remvloeistof, maar kan geen lek vinden. Waar zou het dan heen kunnen gaan??

Hoor graag iets van jullie

P.S.: skodafreak weet het ook ( nog ) niet
 

Hetzer

Forumguru
??? je rem systeem is een gesloten systeem ,je remvloeistof kan nergens anders heen!!! ik bedoel je koelvloeistof kan bijv. door een lekke koppakking nog wel bij de motorolie komen !! maar dat gaat bij de remvloeistof niet op!!!!

Als je remvloeistof niet op niveau blijft moet je toch ergens een lek hebben... lijkt mij tenminste
 

duud

Lid
Hardstikke bedankt voor een antwoord. Wist wel dat er iemand zou zijn die iets weet.

Tja, ik ben het met uw eens dat het een gesloten systeem behoord te zijn en dat het verder nergens heen zou kunnen mits er een lek is. Nu is het vreemde, ik heb hem een paar dagen in de garage gehad om eraan te werken en heb een nacht overal papier neer gelegd. Ook onder de verderdeler!! Daaronder zat de volgende ochtend een natte plek op het papier. Maar hij is niet nat aan de de ondrekant, lekt niet tussen de reservo ( bekrachtiger ) weg, maar alles duid op de dop. Dat idee had ik al eerder en heb er toen een anderde dop ( van het zelfde type uiteraard ) opgezet, maar dat heeft dus niks geholpen. Het lijkt er gewoon op de die zijn vloeistof langs de dop eruit gooit. Het valt ook op dat het bij koud weer ( vrieskou ) gebeurd. Dat zou met uitzetteing te maken kunnen hebben.

Een belangrijk detail is overigens ook dat 1 zuiger vast zit aan de betsuurderskant. Heb een revisie setje besteld zodat ik daarmee aan de gang kan.

Dat is wat ik tot dusver heb waar genomen. Nu nog een conclusie...

duud
 
Bovenaan Onderaan