Rempedaal hoogte

Sinds deze week mijn Superb vervangen door de Kodiaq. Wat mij valt op is dat het rempedaal in de Kodiaq nogal hoog zit. In de Superb geen probleem om met de hak op de grond het gas en rempedaal te bedienen. In de Kodiaq lukt dit niet en moet ik mijn been/hak optillen om het rempedaal te bedienen. Hebben jullie ook last van? En of kan de hoogte van het rempedaal aan gepast worden ?
 

JeSko

Forumguru
Je rempedaal lager zetten gaat niet denk ik, maar kan je je stoel niet hoger zetten? Dan verander je je positie toch ook ten opzichte van het rempedaal?
 
Laatst bewerkt:

ErikVM

Lid
Ik heb hier in mijn Kodiaq geen last van, kan zonder een voet op te tillen van gas naar rem. En mijn stoel staat volledig naar beneden. Mss eens stand vergelijken met een andere Kodiaq?
 
Bedankt voor het checkenIk zal morgen bij daglicht een foto maken.

stoel in de hoogste stand helpt inderdaad maar nog niet echt ideaal
 

EdK

Forumguru
Meen ergens gelezen te hebben dat de schoenmaat bij een Kodiaq minimaal maat 45 moet wezen.....:pardon:
Maar volgens mij is er ergens wel een mogelijkheid tot instellen van het pedaal, anders ff langs de dealer rijden !?

En tsja in ergste geval ofgrotere schoenen of een houten blokje / plank plaatsen onder de voet bij het pedaal:pardon:
 

WV62

Lid
Goedenavond,
Wat Eric beschrijft herken ik ook in de Kodiag.
Het hoogte verschil tussen Rem en gaspedaal is inderdaad enkele centimeters.
Hierdoor is het inderdaad niet mogelijk om met een draaibeweging van het gas naar het rempedaal te gaan.
Mocht dit eenvoudig aan te passen zijn hoor ik dit graag
 

CDK

Forumguru
Het is mij niet opgevallen na de switch van Superb naar Kodiaq, maar wellicht komt dit door m'n maatje 49 :deuk:
 

JeSko

Forumguru
@eric1973

Je zou misschien een klein blokje/verhoogje op je gaspedaal kunnen monteren, bv een aftermarket pedaal rubbertje, zodat de afstand tussen gas en rem weer gelijk word?
 

JeSko

Forumguru

Tuono

Lid
Ik herken het ook wel. De pedaalpositie is niet ideaal. Maar het heeft ook vast te maken met de lengte van onderbenen en bovenbenen.
 
Bovenaan Onderaan