Remote airconditioning

Tman0961

Forumguru
Goedemorgen,

Voorheen had ik de optie via de app om remote airconditioning in te schakelen. Als ik me niet vergis kon dit zelfs via de standkachel mits ik de airco in de wagen voor het afsluiten had ingeschakeld.
Nu zie ik in het klimatiserings tabblad van de Skoda app geen optie meer voor inschakelen van de airco. Alleen maar verwarmen/ventileren. Als ik deze functie inschakel en ik loop naar de wagen dan zie ik dat de airconditioning-knop uit blijft. Na 10min wachten en instappen voel ik bij het instappen dat de auto niet gekoeld is. Alleen geventileerd. Hetzelfde resultaat ontstaat via het activeren van de standkachel via de handzender.

Ik heb Skoda care connect; remote acces. Daar staat ook bij dat deze functie op mijn auto zit. Ik heb gecheckt en deze dienst is nog steeds actief.

Iemand enig idee? Zekering trekken?

Bakkertje

Forumguru
Heb je een hybride of benzine/diesel uitvoering?

Het zou me namelijk niet verbazen als de niet-hybrides alleen kunnen ventileren en dat daarbij de aircopomp aangestuurd wordt via de multi riem. In dat geval werkt de airco alleen als de motor draait. Bij de Passat B8 1.6 TDI die ik heb gehad werkt het in ieder geval zo.

Als je een hybride hebt zou het gewoon moeten werken, mits de auto voldoende geladen is.

Tman0961

Forumguru
Ik heb een Superb 3 iV van 2021. De functie was eerst in mijn herinnering wel zichtbaar en selecteerbaar, maar ergens is dit weggevallen :arghh:

Heb jij het wel @Bakkertje? Wil je er eens een screenshot van maken?

Bovenaan Onderaan