Remmen vast Rapid Spaceback 2013

Mikedejong1

Forumguru
Goedemorgen,

Vanmorgen erachter gekomen dat mijn Rapid niet meer van z'n plek wil.. Hij staat zo vast als een huis en er is geen beweging in te krijgen.

Van het weekend op onze iets hellende oprit geparkeerd met het gevolg dat hij nu vast staat..

Mijn zwager is monteur bij Toyota en komt morgen langs, maar toch de vraag aan de techneuten hier. Wat kan dit zijn en hoe kan dit opgelost worden..?

Alvast bedankt voor de reacties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Met mijn Peugeot 206GTI heb ik ooit meegemaakt dat mijn handremkabel vast zat. Toen hadden we nog geen hellende oprit (nu wel) en zette ik de auto nooit op de handrem, alleen in de versnelling. Tot mijn vrouw de auto een keer wel op de handrem zette.....
Overigens stond de auto toen niet vast, maar versleten de achterremmen omdat de handrem altijd iets "aan" stond.
 

Mikedejong1

Forumguru
Naar mijn idee alleen achter, hoor geen geluid.. Kont gaat omhoog bij achteruit en naar beneden met vooruit..
Lukt me ook niet om hem door te duwen zeg maar..
 

RefleCs

Forumguru
Zij het trommels of schijven bij de Rapid achter?

Als het trommels zijn dan kan het ook nog zijn dat een van de veren die de boel bij elkaar houden is geknapt. De blokken in de trommel gaan dan naar buiten staan en hops vast zit de boel.
 
Zij het trommels of schijven bij de Rapid achter?

Als het trommels zijn dan kan het ook nog zijn dat een van de veren die de boel bij elkaar houden is geknapt. De blokken in de trommel gaan dan naar buiten staan en hops vast zit de boel.
Denk ook dat je het in die richting moet zoeken idd
 

Ridley

Forumguru
Auto gewassen voordat je hem parkeerde? Dan wil die van mij de dag erop ook moeilijk doen. Sindsdien na wasbeurtje in de versnelling wegzetten. Inmiddels opgelost?
 

Mikedejong1

Forumguru
Goedemorgen, het bleek de linkertrommel geweest te zijn.. M'n zwager heeft hem los gekregen gisteravond.. Donderdag gaan we de remmen schoonmaken.. Iedereen bedankt voor de tips..
En Riley, dat was inderdaad de boosdoener
 
Bovenaan Onderaan