Remmen rv en la blijven hangen

gerard83

Nieuw lid
Dag allen,

Fijn op dit forum te zijn, minder fijn is de reden waarom en wellicht weet 1 van jullie een oorzaak t.a.v onderstaand probleem.

Mijn skoda octavia 1.2tfsi uit 2014 heeft sinds kort last van aanlopende remmen rechts voor en links achter. Ze komen met enige vertraging los en blijven licht aanlopen. In de regen (als het remsysteem af en toe licht in werking treedt om de schijven te drogen) remt dit zodanig af dat de snelheid terug loopt kwam ik achter. Een revisie van de remklauw heeft niet geholpen en eea is goed gangbaar en geen corrosie oid.
De remdruk blijft voor mijn gevoel gewoon hangen en komt niet direct goed los. Is dit een bekend probleem waarbij een remcilinder of abs module defect is? Of kan dit al komen enkel door vervuilde remolie (ik heb enkel ontlucht na revisie).

Groeten Gerard uit Annen

Tees

Donateur
ABS module an sich lijkt me niet, maar het kan wel dat de ABS pomp niet goed functioneert. Wat ook kan zijn is dat de pomp wel OK is maar er een luchtbel in de ABS pomp zit. Je kan met VCDS (of een soortgelijk systeem) de ABS pomp laten doorlopen zodat eventuele luchtbellen eruit worden geduwd.

Bovenaan Onderaan