Remlicht schakelaar repareren

cometoluc

Nieuw lid
Hallo,

mijn remlichtschakelaar zou kapot zijn, het lampje van de voorgloeing knippert tijdens het rijden en als ik rem heb ik geen remlichten. Heeft iemand een handleiding of referentie hoe deze schakelaar te vervangen is en waar die juist zit. Eventueel een richtprijs van zo een schakelaar. Mechanisch schema van de plaats waar die zit...

ik heb het hier al proberen op te zoeken maar krijg altijd resultaten van wat er aan de hand is , niet hoe het op te lossen zonder naar de garage te gaan en het daar te laten maken.
 

Tachi

Actief lid
Ik heb twee handleidingen voor je. Ik kon nergens even zien wat voor auto je had.
Eén tot en met modeljaar 1999 en één vanaf modeljaar 2000.
Prijsindicatie weet ik niet, maar zo'n dingetje zal niet de hoofdprijs zijn. De afbeeldingen spreken voor zich hoop ik ;)
 

Bijlagen

  • remlichschakelaar_vanaf2000.pdf
    35,5 KB · Weergaven: 292
  • remlichschakelaar_tot1999.pdf
    68,3 KB · Weergaven: 80

cometoluc

Nieuw lid
Het is zonder problemen gelukt om hem zelf te veranderen, op een kleine 5 minuten, bedankt voor jullie hulp, met de schema's was het simpel. Schakelaartje kostte 11€80 bij een audigarage. Nogmaals bedankt voor de snelle hulp
 
Het is een oud topic, maar niet minder relevant.

Ik heb een EPC en motorstoringslampje branden en mijn remlichten doen het niet. Leek mij een duidelijke zaak. Ik heb dus zojuist de remlichtschakelaar vervangen, maar de lampjes blijven branden en de remlichten doen het nog steeds niet. Ik merk niks aan prestaties.

Ik heb toen de zekering nagekeken en die was goed. Wat mij ook opviel is dat de cruise control/tempomat ook niet meer werkt. Die zitten op dezelfde zekering, dus zou dat er iets mee te maken kunnen hebben of zit dat in het noodprogramma bij een EPC lampje?

Waarschijnlijk maandag maar even naar de garage, tenzij iemand even een snelle check weet.
 

Ronnie

Forumguru
Je hebt wel de juiste schakelaar?
Het moet een 4 polige schakelaar zijn, 1x maak contact en 1x breekcontact. Maak contact: Rood/zwarte draad(remlicht),
Breekcontact:Blauw/rood en zwart/groene draad voor Cruise control.
Check ook even de schakelaar aan het koppelingspedaal(breekcontact voor C.C.)
 
Ronnie, dank je wel. Ik denk inderdaad niet dat het de remlichtschakelaar het is, aangezien de cc ook niet werkt. Die schakelaar heb ik verwisseld en kan maar op een manier terug.

We zien het wel, want morgen ga ik langs de garage.
 
De code moest nog even verwijderd worden uit het systeem en toen pas ging het EPC lampje uit en deden de remlichten het pas weer.

De cruise control deed het wel weer na vervanging van de remlichtschakelaar, maar de remlichten zelf niet? Vreemde software implementatie van Skoda.
 

Antera

Donateur
klopt EPC storing verdwijnt niet uit zichtzelf moet ook gereset worden net als ABS, Airbag en motor storingen
 
Bovenaan Onderaan