Remklauwen verfen/spuiten vs. Covers Advies/tips gevraagd

Een van de komende aanpassingen op mijn todo lijstje is het verfen van de remklauwen voor en de remkasten achter. Ben nog aan het dubben over de kleur: rood,geel, of blauw. Ik neig naar geel.
Anyway, tijdens het dubben kwam ik op Mp en op Ali zgn remklauwcovers tegen. Een soort van hoes die je op je remklauw kan plakken. Ze zijn van kunststof, en o.a van het merk Brembo.

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=Remklauw+cover&categoryId=0&postcode=&distance=0

Mijn vraag dus, wie heeft dit al geprobeerd? Ben NL benieuwd naar der ervaringen en vooral naar welke maat je moet hebben voor 15inch velgen?
Uiteraard is het ook een kwestie van smaak en heb ook her en der gelezen dat het de warmte tegen houdt en dus oververhitting kan veroorzaken. Aangezien ik niet ga circuitrijden met de greenline zal dat wel meevallen denk ik. Hoor graag van evt ervaringsdeskundigen

Zelfde geldt ook voor het verfen/spuiten. Is 1 spuitbus voldoende voor remkasten en remklauwen? En bestaat er verschil in kwaliteit tussen verfen en spuiten?

(Wat betreft de plek van dit topic, kon ff geen andere geschiktere plek vinden)
 
Remcovers zijn bagger en zien er te goedkoop uit maar dat is mijn mening. Beter gewoon een setje remklauwen verf halen en een dagje uitbesteden om het te fixen, of gewoon echte brembo klauwen kopen. Je hebt ze in spuitbus variant of gewoon met de kwast. Ik had ooit op mijn Alfa 156 gedaan zat er na 1 jaar nog op met behoorlijke remacties op zijn tijd + circuit rijden.
 
Ik vind er persoonlijk niets aan. Als het niet origineel is, dan merk je dat elke keer. En zeker wanneer je remmen zo groot zijn als een pakje sigaretten staat het niet...
Los daarvan, remklauw-covers zijn rommel
 

Rallye

Forumguru
Als ik je link volg staat daar dat deze covers passen op 99% van de velgen tussen 16 en 22". Op de 15" die jij zegt te hebben kan dus al een probleem zijn. Bovendien vind ik het eerlijk gezegd, nogal fake. Zeker als je verder niets aan je Fabia doet, zie ik de toegevoegde waarde niet. Elke echte kenner spot deze dingen bovendien van een kilometer afstand.

Daarnaast zeg je dat deze covers "van het merk Brembo" zijn. Ik waag dat te betwijfelen: Brembo levert echte remmen op snelle premium auto's. Die gaan hun merk niet verlagen door voor twintig euro dit soort setjes te verkopen. Er staat dus enkel Brembo op. En, misschien het belangrijkst, waarom zou je onnodige zaken aan zo'n belangrijk veiligheidsonderdeel van je auto schroeven. Mocht je er serieuze problemen mee krijgen (toch een keer met de caravan verdwalen op een bergweggetje) en ze smelten met alle mogelijke gevolgen voor de remwerking van dien, dan lig jij in een ravijn (met die onschuldige tegenligger) is de verkoper niet te vinden.......

Kortom: als je al iets wilt doen wordt het verven.
 

Spierings

Forumguru
Zou er zelf niks aan doen tenzij je grote sport remklauwen hebt..

Die covers zijn waardeloos en nauwelijks goed te monteren..

Spuitbus zou ik niet aan beginnen tenzij je de te spuiten onderdelen los haalt omdat het nauwelijks goed af te plakken is..

Verven met een kwast zou mijn voorkeur hebben, hiermee kun je nauwkeurig alles schilderen zonder andere onderdelen ook onder te kliederen.
 

Highway

Forumguru
Aantal maanden geleden de remmen van mijn S2 gereviseerd. Gezien het toen alles los lag, heb ik deze ook meteen voorzien van een zwart verf laagje.

Alle werkzaamheden zijn dus verricht met de remmerij van de auto af, en is zeer secuur afgeplakt geweest.

Gekozen voor zwart gezien ik de remmerij niet wil laten opvallen, maar wel wil beschermen.

Eerst heb ik de ergste roest verwijderd. Staalborstel met de hand, op boormachine en op een dremel. Vervolgens in de roestoplosser gelegd (Rustyco). Hierna nog een keer goed schoon gemaakt.
Vervolgens een eerste laag met 2K Epoxy primer. Nadat deze uitgehard was heb ik de remmerij gespoten met remklauwverf uit een blik (1K).

Per rem ben ik ongeveer 1 avond bezig geweest. Dit is dan wel voor de remklauw en remzadel. Gezien de vorm is het ontroesten een behoorlijk werkje. De hoeveelheid roest viel wel mee, echter als je wat laat zitten dan roest het verder en valt je verf er zo weer af. Je moet dus zeker zijn dat het roestvrij en overall helemaal schoon is.

Hetzelfde heb ik gedaan met de remmen van mijn vorige auto. Bij verkoop zat de verf er nog goed en strak op.
 

eriktv

Forumguru
+1 voor methode van Highway. Ik had alleen niet de luxe dat de boel los lag, dus gewoon op de auto gespoten en meteen het zichtbare deel van de naven meegespoten. Staalborstel, Dremel, schuurpapier, remmenreiniger en 3 lagen Motip kachelspray erop (foto's).

Ik houd mijn auto liefst wat meer ingetogen, met een wolf in schaapskleren heb je veel meer lol dan andersom :D. Remklauwen moesten dan ook vooral niet opvallen (ze vielen mij in negatieve zin op), dus matzwarte afwerking vind ik prima. De velgen en andere details maken de auto wel.

En Spierings, afplakken lukte prima en... als er ergens een drupje matzwart ergens in de wielkast landt zie je dat toch niet. Nog een voordeel van zwart ;)
 

Spierings

Forumguru
En Spierings, afplakken lukte prima en... als er ergens een drupje matzwart ergens in de wielkast landt zie je dat toch niet. Nog een voordeel van zwart ;)
Dat is inderdaad een voordeel van zwart..

Bij een kleur valt het dan gelijk op.. en al zeker bij slecht afplakken i.c.m veel lak waarbij deze onder de tape loopt..
 

De Stip

Forumguru
Ik heb goede ervaring met het gebruik van Hamerite. Bij mijn huidige Octavia zit het er reeds 8 jaar op en je ziet nauwelijks slijtage/aantasting. Destijds heb ik Hamerite in glanzend zwart gebruikt. Weliswaar door alles af te plakken (wat nog best veel werk is) en de handeling per exemplaar 3 keer te herhalen (mag na 10 minuten al overigens). De keuze viel op glanzend zwart en daarmee maak je het niet schreeuwerig en bescherm je de remklauwen tegen dat leijke oxidatie proces. Ik heb er tevens die metalen schijven (die van psibakken staal zijn gemaakt trouwens) mee behandeld. Het liefst zou ik die lelijke dingen weglaten, maar ik weet niet of dat technisch juist is.... Zodra mijn nieuwe Karoq geleverd word, haalt de dealer er voor mij de remklauwen en platen af en behandel ik ze in het tussenliggende weekend op dezlfde manier als bij onze Octavia. het enige waar ik nu nog over twijfel, is om het niet met hamerite te doen, maar dmv poedercoat.

Adviezen?
 

De Stip

Forumguru
Jazeker EdK, bedoel je in de Skoda garage? Of bij de poedercoat baas? Het eerste (zelf spuiten) heb ik prima afgesproken met hen. Nu nog de Karoq (bouw week 40....)
 

EdK

Forumguru
nee bedoel in weekend poedercoaten ?

Lijkt me dat in beide gevallen je de medewerking nodig hebt van de dealer.... ze motten er toch af die klauwen en die urinior stalen schilden
 

De Stip

Forumguru
Klopt wat je schrijft EdK. ik heb dat inderdaad zo met mijn dealer besproken. Ik kom er al bijna 10 jaar en nog steeds tot volle tevredenheid.
Ik denk dat de optie poedercoaten een lastige gaat worden ivm tijd/ruimte. Van alle bedrijven die ik tot nu toe heb benaderd, verteld men dat je er toch 1 week voor uit moet trekken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kunnen ze niet alvast een set remklauwen etc. uit het magazijn trekken? Dan kun je die alvast laten behandelen.
Na aankomst bij de dealer van je auto is het dan een kwestie van even omwisselen... :pardon:
 

De Stip

Forumguru
Ja, dat zou echt top zijn. Weet je dat ik daar ook aan gedacht heb, maar dat ik verwacht dat ze zaken als deze, niet op stock hebben liggen helaas.
 
Ik schop dit oude topic even omhoog..

Ik wil de opnemers van mijn remschijven zwart hebben..
Achter zitten recent nieuwe schijven gemonteerd, dus die zijn nog keurig zilver, voor is echter een geroest op de opnemer..

Hoe het beste die roest op die schijf te behandelen alvorens te spuiten?
En voor wat betreft de spuitlak; ik heb hier gewoon motip primer, lak en blank staan. Reguliere motip. geen motip "wheelspray"
Naar de specificaties tot 300 graden hittebestendig.. neem aan dat die opnemer niet zo heet word met remmen..

Plaatjes:

1.png


2.png
 
Bovenaan Onderaan