Ik werk voor een Nederlands bedrijf in Duitsland en zit dus veel op de Duitse Autobahn :winkie:.
Afgelopen winter was het me al eens opgevallen dat de auto bij kou en natigheid (regen en sneeuw) slecht op het rempedaal reageert. Dat wil zeggen als je normaal je rempedaal een beetje intrapt wordt er ook een beetje afgeremd, je kunt hem normaal dus goed doseren.
Bij kou en natigheid wordt de dosering minder als je een tijdje je rem niet gebruikt. (In Nederland bijna niet voor te stellen maar in Duitsland kan je nog een half uur - uurtje rijden zonder je rem aan te raken).
Het is me al een aantal keer voorgekomen dat ik met hoge snelheid op een voorganger af stoomde en bijtijds een beetje wilde remmen zonder gelijk de anker uit te gooien. De auto reageert echter niet op het indrukken van het pedaal en bouwt nagenoeg geen tegendruk op (een beetje tegendruk dus, maar minder dan normaal). Omdat op een gegeven moment de voorganger snel dichter bijkomt trap je automatisch harder op je rem, waardoor er meer tegendruk komt en de auto hard afremt. Echter hij trekt eerst een beetje naar links en daarna naar rechts.
Na een keertje krachtig remmen is het weer als vanouds en remt de SuperB zonder problemen.
Afgelopen voorjaar, zomer en najaar, bij warmer weer, geen problemen gehad met de remmen.
Heb het aan de dealer gemeld en die heeft niets ongebruikelijks kunnen vinden. Nu hebben we de eerste kou en natigheid gehad en is het weer precies hetzelfde en schrik ik weer regelmatig van die opeens sneller dichterbij komende voorganger.
Zijn er meer mensen met dit problemen of is het iets exemplarisch?
Groeten,
JW Bos
SuperB; 2.0 TDi 125kW.
Afgelopen winter was het me al eens opgevallen dat de auto bij kou en natigheid (regen en sneeuw) slecht op het rempedaal reageert. Dat wil zeggen als je normaal je rempedaal een beetje intrapt wordt er ook een beetje afgeremd, je kunt hem normaal dus goed doseren.
Bij kou en natigheid wordt de dosering minder als je een tijdje je rem niet gebruikt. (In Nederland bijna niet voor te stellen maar in Duitsland kan je nog een half uur - uurtje rijden zonder je rem aan te raken).
Het is me al een aantal keer voorgekomen dat ik met hoge snelheid op een voorganger af stoomde en bijtijds een beetje wilde remmen zonder gelijk de anker uit te gooien. De auto reageert echter niet op het indrukken van het pedaal en bouwt nagenoeg geen tegendruk op (een beetje tegendruk dus, maar minder dan normaal). Omdat op een gegeven moment de voorganger snel dichter bijkomt trap je automatisch harder op je rem, waardoor er meer tegendruk komt en de auto hard afremt. Echter hij trekt eerst een beetje naar links en daarna naar rechts.
Na een keertje krachtig remmen is het weer als vanouds en remt de SuperB zonder problemen.
Afgelopen voorjaar, zomer en najaar, bij warmer weer, geen problemen gehad met de remmen.
Heb het aan de dealer gemeld en die heeft niets ongebruikelijks kunnen vinden. Nu hebben we de eerste kou en natigheid gehad en is het weer precies hetzelfde en schrik ik weer regelmatig van die opeens sneller dichterbij komende voorganger.
Zijn er meer mensen met dit problemen of is het iets exemplarisch?
Groeten,
JW Bos
SuperB; 2.0 TDi 125kW.