Remblokken vrs 245 pk 2019

Screenshot_20230705_140356.jpg Screenshot_20230705_140349.jpg iemand die mij kan vertellen of 1 van deze 2 past op mijn skoda octavia rs 245. Alvast bedankt. Ik ga ze zelf plaatsen. Maar ik vind niet precies welke nu goed zijn
 

gehaktbal

Forumguru
Kan je het chassisnr niet invullen op autodoc? Dan zou er als het goed is maar ééntje van de 2 uit moeten komen.
 

Tees

Donateur
Allebei zijn hetzelfde type, maar die met de X achter het typenummer zijn de premium versie van Brembo (XtraLine).
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik kan op korte termijn wel even kijken naar het doosje van mijn EBC remblokken.
Die adviseer ik overigens ook om te monteren! Beduidend minder remstof, wat jij absoluut fijn vindt zodat je niet zoveel hoeft te wassen:)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kan op korte termijn wel even kijken naar het doosje van mijn EBC remblokken.
Die adviseer ik overigens ook om te monteren! Beduidend minder remstof, wat jij absoluut fijn vindt zodat je niet zoveel hoeft te wassen:)
Welke heb je, red,, green of yellow stuff?
 

Captain Hook

Forumguru
Allebei zijn hetzelfde type, maar die met de X achter het typenummer zijn de premium versie van Brembo (XtraLine).
En wat is daar dan 'premium' aan, behalve de prijs?
Remmen beter? Gaan langer mee? Zijn minder schadelijk voor het milieu?
 

Tees

Donateur
Ik ben geen vertegenwoordiger van Brembo, maar ze zeggen meer performance gericht, oftewel betere prestaties. Maar lees t vooral zelf zou ik zeggen, ik heb ook gewoon maar de Brembo website erbij gepakt.
 

vulk

Lid
Meer performance bij remblokken betekent ook meer slijtage en meer stof.
Maar dat weegt mijns inziens niet op tegen de betere prestaties.
 

Tees

Donateur
Dat is niet 1 op 1 waar @vulk. Keramische remblokken (TRW Ceramic is een goed bekend staand voorbeeld) bijvoorbeeld hebben gelijke remkracht als standaard (organische) remblokken, maar genereren stúkken minder stof en gaan langer mee (zowel blokken als schijven).
 
Bovenaan Onderaan