Remblokken achter vervangen O2

Dit weekend even de remblokken vervangen van mijn O2 1.6tdi.
Voor was geen probleem, die zaten er zo op.
Maar bij de achteras krijg ik de zuigers niet goed terug. Ik heb met een sleutel van de haakse slijper op de zuiger gezet en met de klok mee gedraaid. Het draaien gaat makkelijk en soepel. Maar hoeveel ik ook draai de zuiger gaat niet naar binnen. Als ik de lijmtang er bij opzet en draai gaat hij wel een beetje terug, maar weet niet goed of dit wel allemaal zo de bedoeling is.
Wie heeft ideeën?
 

Maggy

Forumguru
Je geeft zelf het antwoordt al; je moet draaien en druk uitoefenen, anders gebeurt er he-le-maal niks!
Dus idd ff lijmklem erbij en een beetje druk uitoefenen.
(Edit; er zijn speciale tooltjes voor, maar de lijmklemmethode kan ook, is alleen minder handig(je hebt eigenlijk drie handen nodig))
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb remblokken en schijven acht ook zelf vervangen. Heb hiervoor zo'n tool aangeschaft was iets van 18,- geloof ik via internet. Moest er wel iets aan modificeren omdat ik er anders niet goed tussen remklauw en zuiger kwam. Dan is het zo gepiept. Weet niet waar je woont anders mag je hem wel lenen...
 
Ik heb remblokken en schijven acht ook zelf vervangen. Heb hiervoor zo'n tool aangeschaft was iets van 18,- geloof ik via internet. Moest er wel iets aan modificeren omdat ik er anders niet goed tussen remklauw en zuiger kwam. Dan is het zo gepiept. Weet niet waar je woont anders mag je hem wel lenen...
Ik woon ik hoogezand...
 

Antera

Donateur
is een simpele tool voor binnen een halve minuut draai je ze netjes terug. Met een tang enz kan het ook maar pas op voor je rubbers zeker als je het laatste stukje terug moet draaien. En te hard drukken werkt ook niet.
 
Bovenaan Onderaan