Remblokken achter, niet in ceramic te vinden?

prosier

Forumguru
Hi,

Komende jaar staan de blokken en schijven op het programma. Van ATE krijg ik een lijst met parts, en vooras kan in ceramic. Echter achter niet. Nu heb ik al weken gezocht maar kan geen ander merk ook in keramisch vinden.

ceramic pads front axle: 13.0470-2785.2
coated disc front axle: 24.0125-0145.1

ceramic pads rear axle: unavailable
normal pads rear axle: 13.0460-2787.2
coated disc rear axle: 24.0110-0277.1

Achter PR: 1KD.
1.4tsi 140pk. 2SRV87.

Wie weet de golden tip voor pads in ceramic voor de achteras?

Cheers!
 

EdK

Forumguru
Gewoon trommelremmen nemen. word je remstof lekker opgeslagen in de trommel en blijft de velg mooi schoon...:pieker::pardon:
 

Jee13

Forumguru
ik zou wel eens willen weten of dat ceramic nou echt zoveel minder remstof geeft.

is volgens mij gewoon goede marketing.....

En in dit geval op de achteras, ga je er niet veel van merken in remkracht denk ik. vandaar dat ik ook gemeend nieuwsgierig ben of het dan minder remstof geeft.
 

Duijzer

Donateur
ik zou wel eens willen weten of dat ceramic nou echt zoveel minder remstof geeft.
Ik heb sinds een paar weken EBC red stuff blokken (zie topic in mijn handtekening voor foto’s) en kan je zeggen dat je inderdaad veel minder remstof hebt. Nu heb ik voor ebc) en achter (origineel) ongeveer evenveel remstof, terwijl voorheen de voorwielen veel sneller zwart werden.
 

Highway

Forumguru
Ik heb er al een hele tijd EBC redstuff op zitten (Superb 2). Ze geven duidelijk minder remstof af dan de blokken die erop zaten. Minder, dus het is niet zo dat er geen remstof vanaf komt.

Het remstof wat er wel af komt, lijkt ook anders te zijn dan de normale blokken.

Ik heb de Gyeon RIM coating op mijn velgen, in combinatie met de redstuf blokken kan ik de velgen afspuiten, dan lijken ze al een stuk schoner. Dan nog even met een doekje erover vegen en ze zijn schoon.

Blokken remmen trouwen prima en zonder enige geluiden.
 

Cordoba

Forumguru
ik zou wel eens willen weten of dat ceramic nou echt zoveel minder remstof geeft.

is volgens mij gewoon goede marketing.....

Of blijft de remstof van keramische blokken minder plakken aan de velg, of is ze minder zichtbaar dan van 'gewone' remblokken? Vandaag mijn velgen maar weer eens een wasbeurt gegeven, zo'n 1000 km met veel 'stuurmansweggetjes' in Luxemburg met veel hellingen en blinde bochten, resulteren in een paar pikzwarte velgen op de vooras.

IMG_20191005_141447resized.jpg
 

prosier

Forumguru

prosier

Forumguru
ik zou wel eens willen weten of dat ceramic nou echt zoveel minder remstof geeft.

is volgens mij gewoon goede marketing.....

En in dit geval op de achteras, ga je er niet veel van merken in remkracht denk ik. vandaar dat ik ook gemeend nieuwsgierig ben of het dan minder remstof geeft.

Doe maar even onderzoek, incl. youtube, genoeg vergelijkende tests. En ja, het heeft zeer minimale remstof. Dus geen marketing. Anyway, als het kan wil ik achter ook ceramic natuurlijk. Daar ging dit topic over ;)
 

prosier

Forumguru
Weet ik niet, ik heb ze nog niet vervangen. De nieuwe ceramic ate blokken voor hebben wel een extra draad voor dit contact


Achter heb ik trouwens trw blokken gevonden, ceramic
 

ZaRoK

Senior Member
Productcode van die trw blokken? Is makkelijk voor anderen om te bestellen als het hier staat hihi
 
Bovenaan Onderaan