Regensensor

Hallo, mijn Fabia 3 van juli 2018, is een Clever uitvoering en voorzien van het z.g.n. pluspakket. Volgens de prijslijst van 2018 zou bij het pluspakket ook een regensensor zijn geplaatst. Vooralsnog lukt het mijn niet deze te activeren. Nu lees ik op het forum dat er mogelijk nog zaken in de elektronica geactiveerd moeten worden. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen.?

met vriendelijke groet,
Hans Spierings

Fabia 123

Forumguru
De regensensor hoef je niet te activeren. Je kunt de gevoeligheid van de sensor instellen met het schuifknopje boven op de stengel.
Bij een regensensor heb je geen interval maar is die stand voor de regensensor. Wanneer je de schakelaar op regensensor zet en een emmer water over de voorruit giet zou het moeten werken.
In het instructieboekje staat bovenstaande ook duidelijk beschreven.

hemi24

Forumguru
Kijk eens in de instellingen onder het CAR-menu, of er iets aangezet moet worden bij "wissen & ..."

En dan de ruiterwisserhendel op de eerst stand zetten (INT.

Canon-Eye

Donateur
Bij een regensensor heb je geen interval maar is die stand voor de regensensor.
Kleine verduidelijking: je hebt óók de interval, maar daarvoor moet je dus in het menu het automatisch wissen uitschakelen.

Bij mij werkt het automatisch wissen niet goed: soms schakelt hij veel te laat in, soms ook slaat de wisser op hol in de hoogste stand terwijl het amper miezert. Dus heb ik dat uitgeschakeld.

EdK

Forumguru
Moet dat wel in het menu staan, en bij mijn Fab 3 staat dat er niet in.....
Net als bij me Yeti bij regen de ramen gesloten werden door de regensensor, ook dit heb je (ik) niet bij de Fab

Canon-Eye

Donateur
Bij mijn O2c (bj 2007) en de Leon (2017) werkt het wel zo: beide voorzien van regensensor, beide behept met dezelfde kwaal en daarom in het menu uitgeschakeld zodat er een normale 4-standen interval overbleef.
Als die menu-optie ontbreekt, is deze misschien wel te activeren dor een vcds-goeroe.

EdK

Forumguru
Als die menu-optie ontbreekt, is deze misschien wel te activeren dor een vcds-goeroe.
Totaal niet nodig , dat auto wissen met pookje om te fine tunen bevalt me prima.
Wist nu als nodig is en niet met normale interval die al is de ruit droog evengoed wist tot je raam zwart is van t rubber... :cool:

Canon-Eye

Donateur
Daar is de uitstand voor, en mijn pink drukt dan naar behoefte wel even de hendel naar beneden voor één enkele slag.
Ik heb, zoals (inmiddels al meerdere keer uiteengezet) de ervaring dat die automaat het simpelweg te vaak niet naar mijn zin doet: veel te vaak/snel, of veel te weinig. Dat geeft me alleen maar ergernis, dus weg ermee.

Fabia 123

Forumguru
Ik heb bij mijn Fabia 3
gekeken en ik kan inderdaad in het car menu bij ruitenwissers zowel voor als achter de automatische functie uitschakelen.
Maar dat ga ik niet doen.
Wat mij betreft werkt de regensensor in combinatie met de instelbare gevoeligheid prima.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan