Regensensor reageert vetraagd na vervanging voorruit

Luc3344

Senior Member
2 weken terug mijn voorruit vervangen nu blijkt bij regen dat de sensor niet op tijd reageert.

Ik ben alle settings nagelopen ook de sensitiviteit van alles mee geprobeerd, geen resultaat.

Glas hersteller geeft zelf aan dat ze dit heel soms meemaken en dat de enige remedie is opnieuw plaatsen van een nieuwe voorruit. Het opnieuw plaatsen van een gel laagje heeft ook niet geholpen.

Als alternatief heb ik geinformeerd bij de dealer of het mogelijk was om de regensensor opnieuw te ijken is (net als de ACC en lane departure sensoren). Nee was het antwoord.

Enig advies in deze. Afgezien van de ruit (uiteraard onder garantie) laten vervangen?

ertromp

Forumguru
Dus er is een compleet nieuwe gelpad gemonteerd tussen sensor en ruit?
Enorm belangrijk is ontvetten en zonder enige luchtbellen de pad op raam gemonteerd te krijgen anders verstoring.
Nieuwe voorruit weer lijkt me sterk. Vaak is het monteren zonder luchtbellen de oorzaak

ertromp

Forumguru
Oké dus sensor defect lijkt me dan uitgesloten. Dan toch wellicht gaan voor de garantie en nieuwe ruit laten plaatsen.

Frankie

Actief lid
Hoi,

Bij mijn 2e O2 heb ik dit ook eens gehad. Toen was de remedie de volledige sensor uitwisselen en dus niet alleen de gel. Volgens de Skoda garage moesten de glaszetters dat weten. Wel beetje vreemd, want dit beïnvloed de kosten enorm.
Deze info is overigens wel al van pre-2007. Ook was bij mij het foute gedrag meer wisselvallig en niet een verschuiving van de wissnelheid.
Na getouwtrek is toen de sensor vervangen waarna dit was verholpen.

Ruit bij autotaalglas en carglas zijn niet origineel. Wel bieden beide bedrijven aan om tegen een toeslag de originele ruit van de dealer te betrekken. Maar dat moet je vooraf aangeven.

Ik zou niet de ruit bij de dealer zelf laten vervangen. Niet zozeer vanwege de prijs maar meer dat men de ervaring mist met het zetten van ruiten. Met mogelijke lekkage tot gevolg.

EdK

Forumguru
Ik zou niet de ruit bij de dealer zelf laten vervangen. Niet zozeer vanwege de prijs maar meer dat men de ervaring mist met het zetten van ruiten
Ooit gedaan bij me dealer en je bent dan verzekerd van een orginele ruit , en mijn dealer vertelde me dat zij dat ruit door ervaren bedrijf lieten doen.
Reden ?? de ervaring die je opnoemt !

AndreM

Forumguru
Autotaalglas.

Ik heb zelf ook sinds 5 maanden een nieuwe voorruit van Autotaalglas.
Ik herken de problemen niet met de regensensor die hier omschreven wordt.
Wat mij opviel is dat het baseframe voor de spiegel en sensoren al op de nieuwe ruit voorgemonteerd zaten.
Misschien zit daar het verschil in?

Marcooctavia

Forumguru
Beste @Luc3344 heb je het knopje op boven je handel al eens van stand veranderd.
Als deze op stand 1 staat reageerd hij ook anders.
Dit heeft zeker invloed op zijn start reactie en niet alleen de snelheid.
Dat het aan de ruit zou liggen geloof ik niets van.

Marco.

Luc3344

Senior Member
Beste @Luc3344 heb je het knopje op boven je handel al eens van stand veranderd.
Als deze op stand 1 staat reageerd hij ook anders.
Dit heeft zeker invloed op zijn start reactie en niet alleen de snelheid.
Dat het aan de ruit zou liggen geloof ik niets van.

Marco.

Dat was inderdaad het eerste wat ik getest heb. Ik noem het de sensitiviteit instelling.

Ik zie dat jij zo'n vag kabel hebt, weet jij of er 'n instelling is waarmee je nog iets kunt aanpassen?

Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Op mijn oude 02 ook bij autotaalglas een nieuwe voorruit gehad. Dit was geen originele, maar beslist geen problemen gehad met regensensor. Denk toch dat er iets niet helemaal goed is gegaan met het plaatsen van de ruit.

Bovenaan Onderaan