Regensensor activeren

Tijdens het monteren van een dashcam in mijn Fabia III Ambition zag ik na het loshalen van de binnenspiegel, dat er een compleet bedrade regensensor op de ruit zit.
Is het mogelijk om deze te (laten) activeren?
Lijkt me veel handiger dan de 4-standen interval.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij ook afhankelijk van de bijbehorende module, als dat gaat, worden de verschillende intervalstanden de verschillende 'gevoeligheidsstanden' voor de regensensor.
 

EdK

Forumguru
Bij de Yeti was het ook het geval dat er achter spiegel een tweetal senosren zaten
één was geactiveerd voor de verlichting, en na met VCDS één en ander uitgezocht te hebben bleek de tweede voor de regensensor te zijn.
En je kunt er bijna van uit gaan dat als de sensor er zit dat de rest er ook aanhangt aan modules en dat het een kwestie is van activeren en instellen met vcds
 

newwolf84

Forumguru
Misschien een domme vraag, als dit er allemaal al in zit waarom is dit dan niet direct af-fabriek aangesloten/gecodeerd? Ik mag toch aannemen dat ze geen auto met allerlei opties monteren en dan enkel via VCDS dit uit zetten om zo bijv. een auto goedkoper aan te kunnen bieden omdat deze opties "er niet op/aan/in" zitten ?
 

EdK

Forumguru
Misschien een domme vraag, als dit er allemaal al in zit waarom is dit dan niet direct af-fabriek aangesloten/gecodeerd?

Tsja don't ask me....
Maar heb Yeti Ambition en heb vele dingen aan kunnen zetten die bij de elegance standaard zijn.
En wij mogen dan hier weten van het instellen met de vcds , maar wij zijn natuurlijk maar een klein groepje van de massa die dit weten.
En voor een fabrikant is het blijkbaar goedkoper om alles in te bouwen en het dmv software wel of niet te activeren..

Oja en domme vragen schijnen niet te bestaan, wel domme antwoorden.... nu maar hopen dat dit geen dom antwoord is....
 

newwolf84

Forumguru
Haha dat valt wel mee, logischer wijs zou je zeggen dat er extra onderdelen, bedrading in moet komen dus ik snap het oogpunt van kosten besparing dan niet helemaal. Dat zou dan ook betekenen dat er standaard de high end modules in moeten komen anders werkt het sowieso niet. Maar soms heeft een fabrikant idd een hele andere benaderingswijze van een product dan wij als consument. Tis voor de topic starter te hopen dat het idd zo simpel is, heeft ie mooi geluk met de extra luxe ;)
 
En heren als je op de radio swing kijkt zit onder de intsellingen bij de knop var, een optie automatische wissers aan te zetten.
Kan deze aanvingen, maar dan werkt de regen sensor niet.
zou graag de uitkomst willen weten, als de afspraak is geweest
 
Bovenaan Onderaan