Regelmatig foutmeldingen

Patron

Senior Member
Goed om te horen @Detlev Net als bij jou heeft bij mij ook de laatste update gewerkt en rij ik storingsloos rond (klopt het af op hout). Scherm is wel wat trager soms na alle updates, maar dat nemen we voor lief.
 
Inmiddels weer 2 keer problemen gehad; vanmorgen kreeg ik de deur niet open, en na deze handmatig te hebben geopend bleek er niet gestart te kunnen worden. De hele accu was blijkbaar leeg getrokken door het electronische controle systeem. De ANWB werd door Skoda assistance ingeschakeld en kon de accu gedeeltelijk geladen worden, blijkbaar werd er niet genoeg bijgeladen door de dynamo. Met een extra accu op de bijrijdersstoel naar een dealer in Nijkerk gebracht. Terwijl ik hier stond te wachten werd ik gebeld door de dealer in Zwolle mbt de vorige storing. Ik kon hem gelijk melden dat ik inmiddels bij zijn collega's stond. Hij kwam met de melding dat er geen oplossing is voorlopig, blijkbaar zijn er in NL ruim 20 auto's met hetzelfde probleem en de leverancier van de elektronica moet een oplossing verzorgen alleen lukt dit nog steeds niet. Er wordt voor het derde kwartaal geen oplossing verwacht. Volgens de dealer gebeurd het bij de meeste auto's maar 1 of 2 keer, echter bij mij is het reeds de 15e!! keer. Nadat ik met de leen auto op de zaak ben aangekomen 2,5 uur later dan gepland, gelijk de lease maatschappij verzocht om een langdurige gelijkwaardige leenauto. Het vertrouwen is nu echt wel weg, steeds op de meest onmogelijke tijden start dit kreng niet. Volgens mij onverantwoord om hiermee op vakantie naar het buitenland te gaan.
 

Skoct4

Lid
Balen man als het al de zoveelste keer is zal de LM het toch wel op een akkoordje gooien met de dealer... idd dit wil je in het buitenland zeker niet hebben. Denk dat je al blij moet zijn dat leased je moet er toch niet aan denken dat je die auto zelf had gekocht van je spaargeld....
 
En wat dacht je als je deze wagen tweedehands overneemt voor een prikkie v/d leasemaatschappij of handelaar...

De kogel is door de kerk, er wordt een andere auto beschikbaar gesteld totdat er een echt goede oplossing is voor de elektronische regelaar. Echter dit kan nog maanden duren,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

michelangelo

Senior Member
Update softwareproblemen: na paar weken geen problemen meer. Na update garage een aantal updates by air gehad.
Alles werkt naar behoren, enige wat verdwenen is is die dame die mij zegt 'vergeet uw usb apparaat niet mee te nemen' wanneer ik uitstap.

Blij met de update.
 

xplain

Forumguru
Sinds vandaag ook "feest" in mijn Octavia combi 2.0 diesel DSG. Een hele resem oranje waarschuwingslampjes die aan blijven (en allemaal een beepje geven bij het starten): lane assist, front assist, airbag, start/stop, sos, cruise control). Hoopte dat het zou weg zijn als ik de auto even stil zou leggen, maar tevergeefs. Kan wel rijden, maar vraag me af hoe veilig dat is, en zonder cruise control is echt irritant als je dat gewoon bent :bloos:
..........
Hier exact dezelfde problemen begonnen na 7000km. Voordien nooit problemen gehad. Over twee weken vertrekken we op vakantie met de auto. Feest! Draai op 1803 en auto meldt al weken om over-the-air update te doen, maar weigerde dat omdat alles goed werkte en ik geen vertrouwen had in de update.

Ik heb samen met deze foutmeldingen ook een zwart/uitgeschakeld infotainment scherm trouwens. Dat had ik hier nog niet gelezen?

@Kev hoe hebben ze het in orde gemaakt bij jou?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo begon het bij mij ook.... nadat hij terug kwam van de dealer ging het een paar maanden goed, maar vervolgens werden de periodes steeds korter. Totdat iedereen inclusief de dealer er radeloos van werd.
Jammer dat ik hem nu voorlopig kwijt ben, blijft toch een mooie en fijne wagen (uiteraard zonder genoemde problemen dan)
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
@xplain je hebt sowieso een oude versie waarin onderkent is dat er vele bugs inzitten. Ik zou de wagen eerst eens naar een nieuwere versie laten updaten. Minimaal 1806 (en die is van augustus/september vorig jaar).
 

Paul(B)

Nieuw lid
zomaar ertussen, mijn schoondochter haar rotslechte, tijdelijk verplichte, Chinese lease MG SUV (kan je nog volgen), staat al eens regelmatig ongewenst stil. Het begint doorgaans met de radio/MM die flipt.
De wegenwachter zegt dat je, bij de moderne auto's de beide polen van de batterij even moet losmaken en dan de losgemaakte kabels van de wagen (NIET de polen van de accu natuurlijk!) even met mekaar moet verbinden, dikwijls zijn dan de spoken en trollen (tijdelijk) uit de circuits verdwenen.
 

Detlev

Actief lid
Wel even een korte update, ondanks dat de 1896 software een enorme verbetering is. Blijft mijn wagen niet gelukkig met deze.
De garage heeft dan de wagen volledig hergecodeerd. Maar dat heeft maar 2 weken geholpen.
Een paar keer storing parkeersensoren, 1x sos beschikbaar.
2x geen geluid uit radio, ongeveer 1 maand nu op deze software. Mijn aangestelde expert heeft er nu voor gezorgd dat de infotainment module zal vervangen worden. Want alle problemen komen van die module ( zal dus stuurdoos 3 zijn in 2 jaar tijd).

Pittig detail, De garantie van mijn wagen is woensdag 6 juli ten einde. Net woensdag gaat hij binnen, om donderdag onderhoud + nieuwe stuurdoos te krijgen. Mijn expert is momenteel aan het aandringen op een garantieverlenging hierdoor ...

Update 1898 is momenteel nog niet beschikbaar voor skoda (wel voor vw golf)
 

jongetje

Forumguru
@Paul(B) Ik vind het een bijzonder advies om de polen tegen elkaar te houden. Ik zou het niet doen, zeker niet met een (mild)hybride wat veel van deze auto's zijn.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Voor de tijd van de hybride wagens werd het nog wel eens gedaan om de condensators te ontladen.
Maw dat er geen restspanningen achterbleven in het systeem.
 

jongetje

Forumguru
Ik kan best begrijpen dat het vroeger met minder elektronica een oplossing was. Maar inmiddels is hier wel duidelijk dat het in 2 dingen zit:
1. Software die niet goed is en de nodige updates nodig heeft.
2. Componenten zoals de regelapparaten een andere modules (tot soms het stuur) die vaak storingen geven en bij veel wagens vervangen zijn.

Als je zelf gaat lopen experimenteren door kabels los te trekken en tegen elkaar te houden heb je straks kans dat je nog meer ontregelt. En zoals gezegd zit er bij de etec en phev nog een andere batterij die op spanning staat. Als het zo simpel was hoefde mijn auto afgelopen zomer niet 2,5 maand bij de garage te logeren om op nieuwe software en modules te wachten...
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De PHEV accu heeft geen (directe) verbinding met het 12 volt systeem! Als er al connecties zijn, worden die door relais geschakeld.
Voor een 'mild-hybrid' ga ik twijfelen, ik meen dat die 48 volt gebruiken, maar daarbij zou het heel misschien anders kunnen zijn.
Er kan echter geen directe verbinding zijn omdat dan alle lampen en 12 volt elektronica heel snel de geest zouden geven.

"Vaak bin-ie te bange".
Maar niemand moet mijn advies volgen, als er iets mis gaat is het je eigen schuld :) .
 

koesper

Nieuw lid
Ondertussen hier met mn PHEV nog een aantal keer de waarschuwing over te lage spanning in het 12v systeem gehad, maar tot nu toe gelukkig wel nog steeds kunnen blijven rijden. Heb het 'noodladertje' (soort van powerbank met accuklemmen) voor de zekerheid in de auto liggen, maar nog niet nodig gehad.

Zie wel dat mijn software versie nog steeds op 1803 staat, dus volgende keer dat ik langs moet, mogen ze dat ook meteen fixen..
heb nu namelijk, sinds de vorige OTA update, dat mn carplay (met name als ik Waze gebruik) heel raar beeld geeft
IMG_1109.jpeg
 

xplain

Forumguru
@koesper ik heb exact hetzelfde probleem van die pixelated carplay op 1803 en idd ook met Waze. Het is laatste tijd zo erg dat Waze vrijwel onbruikbaar is. Even op Menu of Home duwen en dan weer naar carplay lost soms het probleem op. Er staat een grote update klaar die hopelijk het probleem oplost, maar ik weiger die uit te voeren want vertrek bijna voor een lange rit naar Italië en vertrouw het voor geen meter :D
 

Skoct4

Lid
Hoi even een vraagje hoe weet je dat de "grote update" klaar staat? Geeft die onlangs geïnstalleerde app in de auto die service recalls aangeeft dit aan? Of bel je hiervoor de dealer met de vraag of er voor je auto updates beschikbaar zijn?
 
Bovenaan Onderaan