Regelmatig foutmeldingen

CharlesTucker

Forumguru
Wat wel interessant was is dat ik een email kreeg over de abonnementen en er staan een aantal zaken tussen die verlopen zijn..
En daar staat o.a. het online infotainment tussen en toegang op afstand.. heee... dus wellicht is DAT het..
He, interessant, daar heb ik nog nooit een mail over gehad, terwijl mijn auto (O3) inmiddels ruim 4.5 jaar oud is en dat abonnement dus al 4 keer verlopen is. Het stopt dan gewoon met werken, zonder duidelijke melding of zo, knap irritant. Eigenlijk had ik de verloopdatum dus in m'n agenda moeten zetten, nu is het wachten op een brainwave als het plotseling niet meer werkt, "oh ja, het is al weer een jaar geleden".

Overigens kun je wel op https://www.skoda-connect.com de status zien, als je ingelogd bent:

Screenshot 2023-01-22 202326.jpg
 
Ja wellicht is dat het..
Rare is. Toen ik me voor het eerste aanmelden (en het toen al niet lukte) kreeg ik ook bevestings emails.. en ineens kreeg ik later (weet niet meer wanneer, en de emails zelf heb ik ook niet meer.. ) dat ik het e.a. had ingetrokken of ingetrokken was.. geen idee meer precies.. t is iig een klote zooi.

Heb nu wat gedaan:
mn auto uit de garage verwijderd, mn skoda connect account verwijderd, alle rechten ingetrokken van de toepassingen, vervolgens mijn skoda ID account (dat zijn dus 2 zaken: ID en connect account) verwijderd. Ik ga het systeem in de auto resetten, en dan laat ik het even een paar dagen gewoon helemaal met rust.

Dan zoek ik ff contact met de dealer, of zij op de server willen kijken op basis van het VIN wat er eventueel nog aan zit gekoppeld en dat allemaal te laten verwijderen. Ga ik in de tussentijd niet inloggen op de auto. Kijken of dat wat helpt.. ergens gaat er gewoon iets fout.. krijg steeds meer het vermoeden dat dat aan de serverkant zit..

Wellicht is er idd geen licentie of actief abbo, weet ik veel, en zegt ie daarom: app niet beschikbaar.. tja? zou kunnen...
 

Toon83

Nieuw lid
Beste Mensen, afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Skoda Octavia First Edition 1,5 uit nov 2020.

Het is een Nederlandse auto en hierdoor zal het laten installeren van een trekhaak geen probleem zijn. Alleen nu lees ik al deze storingen en problemen dan zal ik toch maar eens vragen welke software versie geïnstalleerd is. De dealer waar ik nu ben geweest is niet om de hoek bij ons, dus de verhalen van hem naar de dealer brengen maken mijn gevoel bij deze auto niet beter. Zal morgen maar eens de rest lezen.

Had we gezien bij een kentekencheck dat er een terugroepactie is geweest, maar die had betrekking op e-call functie.

In ieder geval bedankt voor alle reactie en hopelijk zullen wij de juiste keuze maken.
 
Probleempje, even zoeken in het forum dacht ik, ja zeg,, meerdere hebben er last van..
De melding “langdurig draaiende motor vereist” die tig keer komt en gaat terwijl de motor dus loopt.. en idd amper in full electric te rijden..
zou dat de 12v lood accu zijn dacht ik..? dat wat is wel hier in de reacties terug lees.

ik had geen verbruikers aan; airco uit, stoel/stuur/ruit verwarming uit.. niks bijzonders.. dus enige wat ik kon bedenken was: accu spanning zal wel laag zijn. Nu zijn ze een aantal dagen terug met de accu recall bezig geweest (isolatiemat plaatsen). Ik heb wat dashcam beelden terug gekeken (ja, toch nieuwsgierig, en anders moeten ze m maar uit zetten) waar niks op te zien was behalve de muur van de garage maar er waren wel veel opnames: dus dan heeft de auto veel op contact gestaan.. en ja.. dan gaat die spanning in die 12v accu wel omlaag.. ik vermoed dattie gewoon aan de lage kant is. Heb zelf ook een accu tester.. meerdere zelfs.. dus ik zal het tzt even nakijken en m ff aan de lader hangen als de spanning laag is. Wil eerst ff zelf neuzen voordat ik (ook hiermee weer) naar de dealer moet..

zal me ook niks verbazen als ie aan de slechtere kant is.. weet iemand eigenlijk wat erin zit..? AGM of een EFB..?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Link naar YouTube filmpje over een overeenkomend travel-assist probleem bij Enyaq.https://www.skodaforum.nl/forum/i/lane-assist.44259/post-1008612
 
De melding “langdurig draaiende motor vereist” die tig keer komt en gaat terwijl de motor dus loopt.. en idd amper in full electric te rijden..
zou dat de 12v lood accu zijn dacht ik..? dat wat is wel hier in de reacties terug lees.

Zelfde melding bij mij was een regelklep in het uitlaatsysteem kapot waardoor de regeneratie niet goed werkte. Krijg je namelijk dezelfde melding van.
 
O. Gezien je het over de uitlaat had en regenereren dacht ik dus aan een dieselroetfilter. Maar ik neem aan dat je dan doelt op regenratie van energie tijdens het remmen terug de accu in..?

Ik heb de klacht niet eerder gezien, pas nadat hij de hele dag bij de garage gestaan heeft. Dus ik verwacht gewoon accu aan de lage kant. Zal er zodra ik hem terug heb even zelf naar kijken.

22 feb gaat de auto terug naar de wittebrug voor verdere oplossing aan het connect gedeelte, als ik er dan nog last van heb laat ik er door hen naar kijken..
 

Alpha

Donateur
Hehe ja inderdaad! Was dus echt alleen een update voor de Online Connectivity Unit. Zag ook even de SOS knop niet meer groen branden en het wereldbolletje was ook de hort op. Maar na een kleine 10 minuten was alles weer groen en online.
 

harry123

Actief lid
Van de dealer begreep ik dat er met betrekking tot de problemen met travel assist (hier veel besproken) eindelijk een structurele oplossing vanuit VAG is. Er is nu wel een run op de componenten dus kan het nog even duren voordat die binnen zijn bij de dealer, maar ten opzichte van ‘zoek het maar uit’ en ‘in 2023 verwachten we een oplossing’ is dit wel goed nieuws!
 

CharlesTucker

Forumguru
Zou mooi zijn voor diegenen die nu terecht ontevreden zijn. Voor mij zou het eventueel kunnen betekenen dat ik mijn Skoda-strategie zou kunnen volhouden. Altijd een FL kopen, nadat het origineel een paar jaar op de markt is. Dus na een O2FL, nu een O3FL, en dan over een paar jaar misschien toch een O4FL :unsure:
 

Detlev

Actief lid
Wel we zijn nu 2 maand verder, en ik ben niks verbeterd met de wagen.
Radio geeft soms terug geen geluid. Mediaplayer van de wagen reageert soms gewoonweg niet.
Het infotainment systeem blijft gewoon random crashen na start wagen.
Alles werkt, na 1 a 2 min valt het systeem gewoon uit. Om opnieuw op te starten.
Gps gebruik ik niet. Ik ben meestal gewoon naar de radio aan het luisteren en aan het rijden.
Vreselijk irritant.
Waze stotterd meestal als ik wireless android auto gebruik. Nu meestal gebruik ik de kabel.

Ondertussen wacht ik sedert 5 dec 2022 op antwoord van D'Ieteren en fabriek Skoda. Tot op heden niks.
Nieuwe update ook geen info wanneer deze komt.
Zal mijn laatste skoda geweest zijn. Dit is gewoon zielige service voor zo'n merk. Niks maar dan niks communicatie.
Op duitse forum zijn er nog gebruikers met crashes. Dus ik ben geen alleenstaand probleemgeval.
Dat hoop ik tenminste.
Nieuwe wagens met de H58 (25% meer cpu power) zijn probleemloos meestal. Deze staan al op 1900 softw.

To be continued
 
Bovenaan Onderaan