Regelmatig foutmeldingen

Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af waar ik aan begonnen ben. Over een paar weken kan ik mijn O4pHEV ophalen. En aangezien zo'n beetje alle opties die je kan bedenken erop zitten begrijp ik dat ik in een kermis van belletjes en lampjes ga rondrijden.
 

Vrnico79

Nieuw lid
Iemand van jullie dit al voorgehad wanneer je met de CarPlay en Waze rijdt.
Zie foto
 

Bijlagen

  • 4FBB5678-6AE2-404C-BE10-28A3FF5D4198.jpeg
    4FBB5678-6AE2-404C-BE10-28A3FF5D4198.jpeg
    658,3 KB · Weergaven: 50

harry123

Actief lid
Herkenbaar, remedie is even terug naar het menu en CarPlay opnieuw openen. Dit is op een gegeven moment ontstaan na een software update vermoed ik, alleen weet ik niet of dit primair aan de auto of de mobiel ligt.

Sinds deze storing heb ik ook vaak dat de gps op het beeld achter loopt op de werkelijkheid. (Lastig als je net langs de straat rijdt waar je af moest slaan…)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
@QOTSA : Travel assistant pakket inderdaad - daardoor heb je dat capacitief stuurwiel nodig dat samen met de software oneindig veel foutmeldingen genereert bij vochtig en koud weer (en bij sommigen altijd). De meeste overige klachten lijken vooral bij IV plugins te zijn.

Is zeker niet bij alle. Er zijn vervangende sturen en daarmee worden in 99% van de gevallen de problemen opgelost. Er zijn enkele die wel klachten blijven houden maar dit is ergens toch een software glitch daar is nog geen oplossing voor gevonden,

Op mijn Leon heb ik ook een nieuwe stuur moeten plaatsen om geen storingen meer te krijgen
 

harry123

Actief lid
Forums staan er vol van; Softw 1896 lost dit normaal op.
Hoe zit dat eigenlijk met die software? Bij mijn laatste bezoek aan de dealer heb ik gevraagd te updaten naar de laatste software maar dat was onmogelijk want die was nog niet beschikbaar of vrijgegeven voor mijn auto. Ik rijd met een hele oude rond (zo geen idee welke) maar waarom kunnen ze niet gewoon alle auto’s naar wens updaten als dat kennelijke problemen oplost?
 

Detlev

Actief lid
Als er geen problemen gekend zijn geven ze meestal geen updates vrij. Ikzelf heb de eerste gen octavia van 2020. Ik heb dus al softw 1664. 1668. 1810. 1896 achter de kiezen. Nog altijd ondervind ik problemen. Systeem werk 1 maand perfect. Dan crasht hij 4 ritten na elkaar, systeem scherm zwart. Skoda logo. Na herstart werkt alles terug. Momenteel dealer. Verdeler belgie en fabriek aan het onderhandelen wat te doen
 
@Antera de situatie is dus een beetje dubbel. Er is wel degelijk een probleem met het stuurwiel. Bij sommige wagens is dat al vervangen, maar blijkbaar is er een verbeterde versie die nog niet gebruikt is tijdens deze vervanging. Daarnaast is er ook een softwareprobleem. Het grote probleem is dat Skoda de beide problemen op 1 hoop gegooid heeft en geen vervanging van stuurwiel meer toelaat (tenzij bij hardnekkig en veelvuldig klagen). Op hoop van zegen deze keer dan maar...
 
Iemand van jullie dit al voorgehad wanneer je met de CarPlay en Waze rijdt.
Zie foto
Ja! Heb ik ook.. de 18e gaat ie voor de update, heb nu 1806.
Ik gebruik waze niet maar idd Apple carplay met google maps geeft dit beeld ja. Na een aantal minuten. Even terug uit het menu en er weer in en het is weer even goed voor een paar minuten… schiet niet echt op..
 
Laatst bewerkt:

spikehome

Forumguru
Ik heb ook versie 1806 en heb geen problemen eigenlijk.
Dus why fix it?
Al ben ik ook wel van altijd de laatste en nieuwste versies.
 
Tja..? Ik (en anderen) hebben wel problemen.. ik lees hier gedoe over sturen.. nu heb ik die ene rechter toets er niet op dus wellicht dat ik er daarom geen last van heb maar ook daar zijn er zat mét problemen en vast ook zonder…

Maar mijn carplay geeft na een paar minuten idd ook een fout beeld.. helemaal vol lijntjes en rare kleuren.. (apple ios 16.2) en ik kan dus maar geen hoofdgebruiker worden.. “App niet beschikbaar”

Ik hoop dat als de mijne is bijgewerkt dat al die zaken (en ik lees van wel) tot het verleden behoren..



Voor het werk rijd in een Enyaq iV. Ook gedoe mee, wel minder. Maar das ook niet stabiel. Daar gaat binnenkort ook een update op. (ME3).
 

Antera

Donateur
Dealers doen geen updates als je daarom. Vraagt je moet echt met klachten komen zodat ze dit als een probleem aanmerken dan doen ze het.

Omtrent het stuur kan je er zelf een kopen als je het zelf wilt. VW en Seat hebben al nieuwe sturen,
 
Ik moet nog iets minder dan 2 weken geduld hebben…

Bericht gehad van de dealer; die heeft aangeboden de schijven en blokken achter te vervangen.
Wel met het verzoek of ik het daar bij hen kan laten doen.. nouja ok.. krijg gratis een leenauto mee dan..
Moet de afspraak nog bevestigen maar zal ergens eind deze maand worden.. naar de banden word dan ook gekeken..
 

Lisanne1

Nieuw lid
Beste forumleden ik ga zaterdag naar een 'Nederlandse' 1.0 E-Tec DSG van 05-2021 kijken en proefrijden. Gaan de hier veel genoemde storingsmeldingen voornamelijk over de PHEV of ook over de gewone E-Tec ? Ik begrijp dat de software versie belangrijk kan zijn , kun je deze aflezen in het scherm via de instellingen ?
 
Het systeem is het zelfde, afgezien dat er wat functies niet in zitten zoals e-Mode etc omdat dat voor de PHEV is. En ja onder instellinfen onderaan kun je de software versie terug vinden..
 

wiedeb

Nieuw lid
Rekent jullie dealer kosten voor het installeren van de nieuwste software als je er om vraagt?
Dus buiten garantie en/of om problemen op te lossen.
 
Bovenaan Onderaan