Regelmatig foutmeldingen

Garage heeft mij gebeld. Er gaat een regelapparaat vervangen worden welke betrekking heeft op het navi systeem. Goede hoop dat daarna het connect gebeuren weer werkt. Inmiddels software bijgewerkt naar 1899 heb ik begrepen van de garage. Ik heb het zelf nog niet opgegeven maar de hoop is aan mijn kant wel vergaan haha.. heb toch sterk het vermoeden dan als dit het niet gaat doen dat ze de hoofdunit moeten vervangen. heb dat op een seat/vw forum ook al gelezen van mensen die issues hadden met het niet kunnen worden van de hoofdgebruiker.. 1tje zelfs 2x !!

De overige zaken is nog lopende..
 

hemi24

Forumguru
Wat jij het vervangen van de hoofdunit noemt, is toch precies wat de dealer aangeeft wat er nu vervangen moet worden..?

Regelapparat van het navigatie systeem is toch de 5F unit/stuurdoos?
 
Bij mij start een rit pas als ik lane assist en front assist heb uitgeschakeld. Vooral die front assist is een doorn in het oog... Al meerdere malen in de ankers gevlogen op de snelweg omdat er auto’s op een uitvoegstrook relatief langzaam reden... Kijk nu wel iedere dag naar een irritant uitroepteken in mijn scherm maar ik zit tenminste niet meer met schrik in de auto.
Herkenbaar, ik baal ook enorm van dat systeem.... schik me iedere keer te barsten terwijl er niks aan de hand is.
 

sitechris

Donateur
Ik mag ook op de lijst van probleemgevallen met de Ibiza (bouwjaar 2022) van mijn vriendin. Ook regelmatig vastloper in systeem (foutmelding: componentenbescherming actief) en dan rijd je zeker een kwartier zonder radio, navi etc. Sta in de wacht voor een regelunit die is besteld. Het is klein leed in vergelijking met veel posts hierboven, maar desondanks toch irritant.
 
Hebben jullie ook dat als het sneeuwt de melding komt dat de frontsensor het niet doet en dat dus ook de acc niet werkt? Deze week meerdere keren gehad.
 

Alpha

Donateur
Yep. Niet alleen de front assist maar ook de crew protect assist heeft er dan geen zin in. Overigens zal de radar zich nadat deze weer schoon is weer kort kalibreren. Dus een paar minuten nadat hij schoon is zullen de meldingen pas weg gaan.
 
Ja. vandaag dus. Met de Enyaq van het werk. En de hele tijd de melding (met file rijden) dat ik de parkeersensoren moet schoonmaken.. die deden het niet.. maar dus wel elke keer de melding als ik in de file achter mijn voorligger stil kwam te staan.. .. . Dus.. dan doen ze het een soort van wel toch? Maar nee; toch niet..
 

jongetje

Forumguru
maar dus wel elke keer de melding als ik in de file achter mijn voorligger stil kwam te staan.. .. . Dus.. dan doen ze het een soort van wel toch? Maar nee; toch niet..
Nee, die melding is om je er op te attenderen dat ze het niet doen als je weer wegrijdt. De sensoren worden namelijk ook gebruikt om te melden en in te grijpen als je je voorganger te snel nadert.

Als ze schoon zijn duurt het inderdaad even voordat de melding weg is de rit erna.
 

TDA

Actief lid
Sinds vandaag mag ik mij ook scharen in de illustere wachtrij van mensen die op een nieuw stuurwiel wachten :rolleyes:. Blijkbaar is er nu (volgens de geleerden van VAG) een definitieve oplossing in de regelunit in het nieuwe stuurwiel welke ervoor moet zorgen dat de SOS emergency / Travel assist meldingen niet meer voorkomen.

Wat dan weer wel jammer is....ze kunnen/mogen deze functies niet meer (tijdelijk) uitschakelen in de software om van de loze meldingen af te komen. Eerst kon dat d.m.v. het ondertekenen van een vrijwaring maar Skoda staat dat nu niet meer toe. Ik blijf dus nog even doorrijden met het irritante geplingel totdat het nieuwe stuurwiel binnen is :banghead: Hopelijk vóór de zomervakantie!!

To be continued.....
 

Bloembol

Nieuw lid
Ik blijf dit gedrag van Skoda toch zo achterlijk vinden he, zo'n heel stuur vervangen. Dit terwijl je de control unit er heel gemakkelijk in en uit kan halen. Stelt ook niet heel veel voor maar elke keer dat stuur verwisselen :facepalm:
Nou ik hoop dat je van je gedoe af bent. Ik herken dit issue niet gelukkig, die meldingen kun je overigens ook zelf uitschakelen maar dan moet je een beetje handig zijn met de computer en obd. Voor als je er echt niet uit komt binnen de garanties....

Bij mij was er ook wat met een control unit, koste iets van 900 ofzo, gelukkig was het in de garantie. Bleek uiteindelijk dat het een stekkertje was die niet goed vast zat ... echt ..... ik doe lekker met je mee :banghead:

Sterkte nog even
 

TDA

Actief lid
Ik vind het ook heel vreemd allemaal en ik hoop van harte dat het inderdaad zo is dat vervanging van het stuurwiel nu wel zin heeft. Er zijn genoeg gevallen van terugkerende problemen na vervanging.... dus hopelijk hebben ze nu eindelijk eens het probleem kunnen tackelen.
 
Iemand die dit ook heeft gehad…? Word er helemaal debiel van..
enige wat ik erover kan zeggen is de vorige keer dat ik het zo had dat dat, net als nu, ná het tanken was.

Heb de hele ochtend elektrisch her en der heen gereden, gister ook, en gister na alle ritten aan de laadpaal en vol geladen.. na de boodschappies van vandaag ff langs de pomp en ja hoor; precies t zelfde gedrag als eerder met tanken..

Ik zet mn geld in op een update van de motormanagement software.. (oja, en daar had ik bij aflevering om gevraagd heh; alles bijwerken wat er bij te werken viel.. maar nee.. dat kon niet.. alleen bij problemen… nou; PROBLEMEN ZÁT ! ! )

 
Bovenaan Onderaan