Regelmatig foutmeldingen

Je zou een probleem van het forum kunnen plukken en doen alsof, maar stel me de vraag waarom je dat zou doen? Zo veel verschil zit er eigenlijk niet op. Eerste model jaar had er wel baat bij om draadloze Android Auto te krijgen (was niet mogelijk af-fabriek) maar nu zou ik daar niet per se om vragen…
 
Na ongeveer 3 maanden storingsvrij te hebben gereden leek alles weer op een probleemloze auto zoals die hoort te zijn.
Echter nu is er een ander probleem zoals hier ook al op het forum diverse keren voorbij gekomen. De meldingen over Emergency Assist en Travel Assist blijven constant repeterend met die ontzettende irritante bliep terugkomen. De hele rit worden deze meldingen voortdurend afgespeeld. Ik mag toch hopen dat de kwaliteitsafdeling bij SKODA inmiddels naar huis is gestuurd. Dat je zo'n achterlijke auto op de markt brengt, die blijkbaar niet goed is doorontwikkeld en vervolgens de klant lekker in zijn hemd laat staan en het maar niet kan oplossen.
Hoe draai ik de klantloyaliteit de nek om. Zoals al eerder gezegd: mooie auto maar de allerslechtste die ik gereden heb in de afgelopen 20 jaar. Morgen maar weer de dealer eens bellen. PFFF.............
 
Ja heb ik ook.. preciés dat heb ik… irritant.. en mn apple carplay werkt niet goed.. software update moet je hebbe.. klagen bij de dealer en dan regelen ze het.. welke versie heb je nu..?

Volgende week staat ie voor mij gepland.. 18e..
 

Cranb

Nieuw lid
@Giediezer Ik neem aan dat je nog geen hoofdgebruiker bent? Wat bij mij hielp is dat je niet een gebruiker moet toevoegen in dat scherm maar vanuit de setup (te kiezen links in hetzelfde scherm) de optie "hoofdgebruiker worden" moet kiezen. Daarna inloggen.
 
Dat lukte bij mij ook niet.. ook geprobeerd.. eerder bleef hij daar maar draaien op “Wachten”… nou.. tot je een ons weegt… en daarna zelfde melding; app niet beschikbaar..
 
...... welke versie heb je nu..?

Versie: 1896
ABT software: 2088

Heb het volgens de methode van @Cranb gedaan, maar dan hetzelfde probleem.
De Skoda is gisterochtend bij de dealer geweest i.v.m. niet eens te kunnen inloggen.
Het inloggen lukt nu dus wel, maar niet hoofdgebruiker selecteren.

Dealer gebeld en deze nemen contact op met fabrikant. Ik hoop eind deze week iets te horen.
 

harry123

Actief lid
. Morgen maar weer de dealer eens bellen. PFFF.............

Spaar je de moeite want er is nog geen oplossing door Skoda/PON. Opties die je hebt zijn accepteren of travel assist laten uitschakelen. Dit betekent dat de noodmodule ook uitgeschakeld wordt, en ‘iets’ met de ACC dat ervoor zorgt dat een bepaalde timer naar 15 seconden gaat waardoor je niet in een langzaam rijdende file automatisch meehobbelt. Plus je moet een of ander document ondertekenen waarin je aangeeft die consequenties te begrijpen.
 

gugugal

Nieuw lid
Ik heb al een nieuw stuur gekregen helpt helemaal niks. De mijne gaat nu weer terug. Even afspraak maken zeggen ze. Ja, graag zeg ik. Krijg ik een datum over 6 weken. Nu wel afgedingt dat ik een gratis vervangwagen krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is wel degelijk een probleem met het stuur - het mijne is nu een tweede keer vervangen na uitgebreid overleg tussen dealer, importeur en fabriek over wat nu exact hersteld moest worden. Gaat hiermee alles opgelost zijn: nee, want de software is ook ruk en die wordt pas in 2023 gelanceerd (dacht normaal voor de zomer).
 

PieterBe

Nieuw lid
Na bijna 2 jaar hier ook nog steeds problemen met mijn Octavia.
- Foutmeldingen emergency assist / travel assist
- Spontane reboots van infotainment systeem
- Af en toe een luid 'plof' geluid uit de sos module in het dak
- Storing parkeerrem als ik op een helling (onze oprit) geparkeerd sta en de wagen in achteruit zet
- Koffer die regelmatig niet open / dcht wil gaan of na een 10tal cm stopt

Wagen is voor de zoveelste keer in de garage. Een aantal problemen proberen ze op te lossen, voor het probleem met de emergency assist / travel assist is me reeds bevestigd dat er nog geen oplossing is van Skoda.
Ik heb ook het voorstel gekregen om de travel assist uit te schakelen, maar daar ben ik niet mee akkoord.

In mijn geval gaat het om een leasewagen en ik ben met mijn werkgever inmiddels overeen gekomen dat de wagen in april ingeleverd word en ik een nieuwe mag kiezen. En dat wordt zeker geen wagen uit de VW / Skoda / Audi / Seat stal ...
 

Detlev

Actief lid
Blij dat ik je reactie lees. Ben ik niet de enige.
Ik heb idem als jij last van spontane reboots. En die luide ploffen uit sos.
Volgens garage ben ik 1 van de weinigen met problemen. De first edition reeks dus
 

harry123

Actief lid
- Af en toe een luid 'plof' geluid uit de sos module in het dak

Ah! Ik dacht dat ik het me inbeeldde maar heel soms hoor ik een soort harde droge holle ‘tok’ ergens uit een of ander systeem komen. Misschien heb ik dan ook wat jij beschrijft. Vroeger op de basisschool (in ieder geval bij mij :tongue:) had je een instrument bestaande uit twee uitgeholde blokken hout die ongeveer dezelfde harde droge holle tok produceerden. Dat is overigens een probleem waar ik me dan, los van dat het vreemd is, niet zo aan stoor.

Let overigens op met de keus voor het inleveren van de leasewagen. Nieuwe auto’s met dezelfde ruimte en comfort (if any) zijn en veel duurder en bizar lange levertijden, dus de kans dat je immens lang rondrijdt in een kale voorloper is aanwezig. (Been there, done that.)
 
Volgens garage ben ik 1 van de weinigen met problemen. De first edition reeks dus
Dat kreeg ik ook steeds te horen, totdat een monteur zijn mond voorbij praatte......
Blijken veel meer auto's rond te rijden met deze problemen, waaronder de mijne en die van mijn collega! tussen beide auto's zit 3 weken verschil in levertijd, beiden geleverd in Dec 2020
 

RickS

Nieuw lid
Na bijna 2 jaar hier ook nog steeds problemen met mijn Octavia.
- Foutmeldingen emergency assist / travel assist

Ik zit in (bijna) hetzelfde schuitje. Na een jaar het stuur vervangen na aanhoudende problemen met Emergency assist en travel assist. Sinds een maand worden de problemen erger wordt je er (weer) knettergek van. Morgen gaat de auto naar de garage, ben benieuwd. In mijn geval (gelukkig) ook een leaseauto. Je zal er maar eentje hebben gekocht van je zwaarverdiende centen...
 
Laatst bewerkt:

Peterklim

Nieuw lid
Vandaag werd er in mijn Octavia combi business edition plus 1.5 110 kW / 150 TSI een nieuw stuur gemonteerd bij Muntstad in De Meern. Na eerst software versie 1896 te hebben geïnstalleerd dus nu ook een nieuw stuur. Auto is nu ca 11 maanden oud en ik werd geplaagd met alle foutmeldingen die je werkelijk maar kunt bedenken. Gek werd ik van alle piepjes. Mijn vrouw weigerde nog langer in de auto te rijden, ze werd er dood nerveus van. De dealer heeft echt zijn best gedaan, op de terug weg van de dealer naar huius waren er geen foutmeldingen meer. Echter de dealer informeerde mij dat het toch zo maar weer de kop kan op steken. Hij staat ook met zijn rug tegen de muur. Wachten is op een goede software update uit Tsjechië. Die IT jongens bij Skoda zijn instaat om goed auto merk failliet te kunnen laten gaan. Het schijnt volgens de dealer dat alle Skoda's die veel opties hebben last hebben van foutmeldingen........ De dealer wacht al ruim een jaar op de juiste update die alle foutmelding moet oplossen. Ik ga u op de hoogte houden of fout meldingen weg blijven.
 
@wiedeb Qua kosten weet ik het niet, ik heb een lease auto. Het was voor mijn dealer een bekend probleem, maar wat hielp was dat ik foto/filmpje had van het verstoorde beeld en dat ik specifiek vroeg om de 1896.
 
bij mij zit 1896 er momenteel in. Echter krijgen ze (en ze gaan er later maar mee verder want ik had de auto nodig) nog steeds het skoda connect gedeelte niet werkend "App kon niet worden gestart." en tevens ook de shop app niet; "Shop kon niet worden gestart."

heel irritant..
verschillende dingen zelf geprobeerd.
Eerst maar eens zekering 19 en zekering 30 eruit. 19 is van het sos gebeuren. Daar loopt ook de internet verbinding overheen. Die uitgezet. Ook het infortainment maar de zekering eruit. dan gaat ie iig helemaal uit, en moet hij echt opnieuw starten... wie weet.. heb het zeker een uur zo gelaten. maar helaas. bij terugkomst zelfde melding.

Geprobeerd direct hoofdgebruiker te worden; dus daarop klikken, dan inoggen in die procedure.. zelfde fout melding.. dan maar eerst inloggen in de auto zelf.. dat werkt.. profiel word geladen, welkom etc.. maar dan hoofdgebruiker; nope.. wil niet.

Tja?
Ook nog maar online in het skoda connect portaal (computer) mn complete profiel verwijderd. Skoda connect verwijderd (dat moet eerst) en daarna de auto uit het systeem, account delete.. alles.. even later nieuw account aan gemaakt.. ander wachtwoord.. maar met het nieuwe account kan ik weinig.. als ik inlog en naar de garage ga zie ik wij zijn uw verzoek aan het verwerken.

Wat wel interessant was is dat ik een email kreeg over de abonnementen en er staan een aantal zaken tussen die verlopen zijn..
En daar staat o.a. het online infotainment tussen en toegang op afstand.. heee... dus wellicht is DAT het..

Ga ik aan de dealer terug koppelen..
 
Bovenaan Onderaan