Regelmatig foutmeldingen

harry123

Actief lid
Forums staan er vol van; Softw 1896 lost dit normaal op.
Hoe zit dat eigenlijk met die software? Bij mijn laatste bezoek aan de dealer heb ik gevraagd te updaten naar de laatste software maar dat was onmogelijk want die was nog niet beschikbaar of vrijgegeven voor mijn auto. Ik rijd met een hele oude rond (zo geen idee welke) maar waarom kunnen ze niet gewoon alle auto’s naar wens updaten als dat kennelijke problemen oplost?
 

Detlev

Actief lid
Als er geen problemen gekend zijn geven ze meestal geen updates vrij. Ikzelf heb de eerste gen octavia van 2020. Ik heb dus al softw 1664. 1668. 1810. 1896 achter de kiezen. Nog altijd ondervind ik problemen. Systeem werk 1 maand perfect. Dan crasht hij 4 ritten na elkaar, systeem scherm zwart. Skoda logo. Na herstart werkt alles terug. Momenteel dealer. Verdeler belgie en fabriek aan het onderhandelen wat te doen
 
@Antera de situatie is dus een beetje dubbel. Er is wel degelijk een probleem met het stuurwiel. Bij sommige wagens is dat al vervangen, maar blijkbaar is er een verbeterde versie die nog niet gebruikt is tijdens deze vervanging. Daarnaast is er ook een softwareprobleem. Het grote probleem is dat Skoda de beide problemen op 1 hoop gegooid heeft en geen vervanging van stuurwiel meer toelaat (tenzij bij hardnekkig en veelvuldig klagen). Op hoop van zegen deze keer dan maar...
 
Iemand van jullie dit al voorgehad wanneer je met de CarPlay en Waze rijdt.
Zie foto
Ja! Heb ik ook.. de 18e gaat ie voor de update, heb nu 1806.
Ik gebruik waze niet maar idd Apple carplay met google maps geeft dit beeld ja. Na een aantal minuten. Even terug uit het menu en er weer in en het is weer even goed voor een paar minuten… schiet niet echt op..
 
Laatst bewerkt:

spikehome

Forumguru
Ik heb ook versie 1806 en heb geen problemen eigenlijk.
Dus why fix it?
Al ben ik ook wel van altijd de laatste en nieuwste versies.
 
Tja..? Ik (en anderen) hebben wel problemen.. ik lees hier gedoe over sturen.. nu heb ik die ene rechter toets er niet op dus wellicht dat ik er daarom geen last van heb maar ook daar zijn er zat mét problemen en vast ook zonder…

Maar mijn carplay geeft na een paar minuten idd ook een fout beeld.. helemaal vol lijntjes en rare kleuren.. (apple ios 16.2) en ik kan dus maar geen hoofdgebruiker worden.. “App niet beschikbaar”

Ik hoop dat als de mijne is bijgewerkt dat al die zaken (en ik lees van wel) tot het verleden behoren..



Voor het werk rijd in een Enyaq iV. Ook gedoe mee, wel minder. Maar das ook niet stabiel. Daar gaat binnenkort ook een update op. (ME3).
 

Antera

Donateur
Dealers doen geen updates als je daarom. Vraagt je moet echt met klachten komen zodat ze dit als een probleem aanmerken dan doen ze het.

Omtrent het stuur kan je er zelf een kopen als je het zelf wilt. VW en Seat hebben al nieuwe sturen,
 
Ik moet nog iets minder dan 2 weken geduld hebben…

Bericht gehad van de dealer; die heeft aangeboden de schijven en blokken achter te vervangen.
Wel met het verzoek of ik het daar bij hen kan laten doen.. nouja ok.. krijg gratis een leenauto mee dan..
Moet de afspraak nog bevestigen maar zal ergens eind deze maand worden.. naar de banden word dan ook gekeken..
 

Lisanne1

Nieuw lid
Beste forumleden ik ga zaterdag naar een 'Nederlandse' 1.0 E-Tec DSG van 05-2021 kijken en proefrijden. Gaan de hier veel genoemde storingsmeldingen voornamelijk over de PHEV of ook over de gewone E-Tec ? Ik begrijp dat de software versie belangrijk kan zijn , kun je deze aflezen in het scherm via de instellingen ?
 
Het systeem is het zelfde, afgezien dat er wat functies niet in zitten zoals e-Mode etc omdat dat voor de PHEV is. En ja onder instellinfen onderaan kun je de software versie terug vinden..
 
Rekent jullie dealer kosten voor het installeren van de nieuwste software als je er om vraagt?
Dus buiten garantie en/of om problemen op te lossen.
 
Je zou een probleem van het forum kunnen plukken en doen alsof, maar stel me de vraag waarom je dat zou doen? Zo veel verschil zit er eigenlijk niet op. Eerste model jaar had er wel baat bij om draadloze Android Auto te krijgen (was niet mogelijk af-fabriek) maar nu zou ik daar niet per se om vragen…
 
Na ongeveer 3 maanden storingsvrij te hebben gereden leek alles weer op een probleemloze auto zoals die hoort te zijn.
Echter nu is er een ander probleem zoals hier ook al op het forum diverse keren voorbij gekomen. De meldingen over Emergency Assist en Travel Assist blijven constant repeterend met die ontzettende irritante bliep terugkomen. De hele rit worden deze meldingen voortdurend afgespeeld. Ik mag toch hopen dat de kwaliteitsafdeling bij SKODA inmiddels naar huis is gestuurd. Dat je zo'n achterlijke auto op de markt brengt, die blijkbaar niet goed is doorontwikkeld en vervolgens de klant lekker in zijn hemd laat staan en het maar niet kan oplossen.
Hoe draai ik de klantloyaliteit de nek om. Zoals al eerder gezegd: mooie auto maar de allerslechtste die ik gereden heb in de afgelopen 20 jaar. Morgen maar weer de dealer eens bellen. PFFF.............
 
Ja heb ik ook.. preciés dat heb ik… irritant.. en mn apple carplay werkt niet goed.. software update moet je hebbe.. klagen bij de dealer en dan regelen ze het.. welke versie heb je nu..?

Volgende week staat ie voor mij gepland.. 18e..
 

Cranb

Nieuw lid
@Giediezer Ik neem aan dat je nog geen hoofdgebruiker bent? Wat bij mij hielp is dat je niet een gebruiker moet toevoegen in dat scherm maar vanuit de setup (te kiezen links in hetzelfde scherm) de optie "hoofdgebruiker worden" moet kiezen. Daarna inloggen.
 
Bovenaan Onderaan