Regelmatig foutmeldingen

Daveh

Nieuw lid
Wij rijden een rs iv, krijgen ook regelmatig de meldingen van emergency assist en travel assist niet beschikbaar, auto 2 weken geleden bij de dealer geweest. Deze gaf aan dat het wachten is op de update, maar kon niet aangeven wanneer deze beschikbaar komt. Ook hebben we dat de achterlichten elke 20 minuten aangaan tijdens het laden, in tegenstelling tot wat ik op dit forum lees, was dit volgens de dealer geen bekend probleem en hier zou nog geen oplossing voor zijn.
 

coppe218

Senior Member
Met de achterlichten hebben ze anderhalf jaar geleden bij mij al opgelost met een kleine software update. En ook de meldingen van travel assist Ijn gelukkig opgelost na bijna 2 jaar dmv een nieuw stuur en nieuwe software. Trouwens het derde stuur van een compleet nieuw type volgens de dealer
 
Dat derde nieuwe stuur mogen ze op dit moment niet in de wagen monteren van Skoda - en de update wordt verwacht "ergens in 2023". Enige wat dealer mag doen is jou een documentje laten ondertekenen dat je niet meer over de vele biepjes klaagt als zij het uitschakelen in de software in ruil voor een jaar Skoda Connect (wat ook vaker niet dan wel werkt). De optie is dan helemaal niet meer beschikbaar tot de grote update, maar je bent dan van de biepjes af...
 

coppe218

Senior Member
Zei bij mij de dealer ook dat dat de nieuwe policy is. Ik ben er nog net van te voren tussendoor geflipt na 2 jaar ellende en een auto die in die tijd wel 15 tot 20 keer bij de dealer is geweest
 
Echt een schande... Vraag me wel af wat ze zouden doen als alle rijders met het probleem tegelijk hun consumentenrechten laten gelden - Test Aankoop in België zou daar wel handig voor zijn. Weet niet wat alternatief voor Nederland zou zijn...
 

Alpha

Donateur
Zijn bij jullie die storingen spontaan ontstaan of hadden jullie deze van begin af aan? Heb nu een dikke 5000km erop zitten en eigenlijk alleen eens wat front radar meldingen als het heel koud is. Maar die gaan weg zodra ik een paar minuten heb gereden.
 
@ertromp ; kun je bij dergelijke systemen de standaard taal / land coderen?
Mijn auto betreft een import uit polen, dus bij factory reset staat alles in pools.. gelukkig in het zelfde menu is middels een taalvlaggetje de optie te herkennen om het te veranderen maar is dat te coderen zodat het standaard zo is..?
 

Daveh

Nieuw lid
Zijn bij jullie die storingen spontaan ontstaan of hadden jullie deze van begin af aan? Heb nu een dikke 5000km erop zitten en eigenlijk alleen eens wat front radar meldingen als het heel koud is. Maar die gaan weg zodra ik een paar minuten heb gereden.
Bij ons kwamen deze vrijwel meteen na aankoop, auto gekocht met km-stand vam ca. 25.000
 

Detlev

Actief lid
Vanaf dag 1 al problemen gehad. Na 25 vervangwagens en evenveel resets verder. Nog steeds problemen. Wagen is ondertussen 2 jaar en 5 maand. Jammer genoeg particulier aangekocht. Communicatie van skoda is er niet. Verontschuldigingen ook niet. Dealer weet momenteel ook geen raad. Ze wachten antwoordt van d ieteren brussel en fabriek af. Die volledig tegenstrijdig waren laatste contact
 

michelangelo

Senior Member
@ertromp ; kun je bij dergelijke systemen de standaard taal / land coderen?
Mijn auto betreft een import uit polen, dus bij factory reset staat alles in pools.. gelukkig in het zelfde menu is middels een taalvlaggetje de optie te herkennen om het te veranderen maar is dat te coderen zodat het standaard zo is..?
Mijn van oorsprong duitse RS+ stond in Germaans. Een keer omgezet en sindsdien is alles standaard in Nederlands gebleven ook na alle updates en resets.
 

Antera

Donateur
@ertromp ; kun je bij dergelijke systemen de standaard taal / land coderen?
Mijn auto betreft een import uit polen, dus bij factory reset staat alles in pools.. gelukkig in het zelfde menu is middels een taalvlaggetje de optie te herkennen om het te veranderen maar is dat te coderen zodat het standaard zo is..?

Helaas niet mogelijk zover mij bekend. Staat ergens vast in geschreven lijkt het wel., Maar waarom zou je naar fabrieksinstellingen gaan? Je doet niet meer dan de handmatige instellingen wijzigen.

Wat er wel kan zie mijn website www.vcds-coding.nl
 

Lisanne1

Nieuw lid
Wij staan op het punt om een Octavia 4 of golf 8 R-Line te kopen in plaats van onze huidige Octavia 3 (1.5 handbak 6 met 150 pk ) omdat wij naar een automaat willen overgaan maar nu ik alle problemen zo lees met de software van de Octavia 4 en de golf R-line twijfel ik toch wel in grote mate. Volgens mij kan ik als ik zo lees beter een Octavia 3 DSG opzoeken. Wat een verhalen lees ik over beide auto's op verschillende forums en websites , als ik ergens geen zin in heb is dit soort storingen en om de haverklap terug te moeten naar de dealer. Kijk er kan altijd wat zijn maar 4 tot 5 keer per jaar terug te moeten naar de dealer en dan geven ook nog meerdere mensen aan af te willen van auto vanwege deze problemen.
 

Tukkerdad

Actief lid
Inmiddels nieuw stuurwiel ( jaartje geleden) en onjuiste melding bij de laatste onderhoudsbeurt laten nakijken (ecc, travel assist) maar was nauwelijks de garege uit of t eas er weer. Ga er wel mee terug, maarckomt bij vlagen.
 
Zelf ingesteld, auto onthoud het verder prima.
Huh? Waar dan? Als ik naar de setup instellingen ga en de fabrieksinstellingen herstel komt hij terug in Pools. Er is toch maar 1 plaats waar je de taal kunt wijzigen? Als ik hem op Nederlands zet en dan later wéér reset vanwege de issues is hij steeds weer Pools.

Wellicht als de software update erin zit het dan wel onthouden word..? Die van mij is natuurlijk met zn 1806 nog stokoud..
 

michelangelo

Senior Member
Mijne kwam met 1806 geleverd, taal veranderd en dat bleef plakken.

Wat reset je naar fabrieksinstellingen, ik denk je Infotainment Columbus maar ook dan blijft hij bij mij in Nederlands...
Heb je als Hoofdgebruiker de taal aangepast?
 
Bovenaan Onderaan