Regelmatig foutmeldingen

Alpha

Donateur
@Ramonq dan zou ik toch even contact opnemen met je dealer. Volgens mij krijg je pas echte OTA firmware updates (dus niet dit soort app updates) vanaf versie 1810. Volgens mij zitten we inmiddels al op 189X.
 

Ramonq

Senior Member
***Knip!*** Citaat verwijderd.
@Alpha Dank voor de tip. Over drie weken moet ik de Octavia inleveren omdat ik een andere werkgever krijg. Dus ik laat die update maar zitten.

Ik heb nog wel de terugroepactie met de isolatie-mat laten uitvoeren. Zodat de volgende (onwetende) bereider daar niet mee geconfronteerd wordt of een risico loopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skoct4

Lid
Goedeavond vandaag is mijn software geüpdatet naar versie 1896 wat blijkt geeft hij een melding nav activeren via shop. dit geeft hij ook bij smartlink. In de shop kan ik verder niets activeren. Iemand tips ?
balen zag het pas bij thuiskomst. Nu heb ik nog niets aan de navigatie. Blijkbaar hebben ze in de garage niet even getest of het werkt....
Zo zie je maar vertrouwen is goed maar controleren is beter
Update:
De dag erna toch maar even weer langs de dealer gereden. Na de update naar 1896 wilde hij niet meer handmatig overschakelen op benzinemotor kwam ik de dag erna achter. Ik twijfelde of hij automatisch wel zou overschakelen naar benzine als de accu leeg was. dit risico wil je niet lopen en de dealer twijfelde ook dus kreeg ik even een andere auto mee. Smiddags werd ik al gebeld door de dealer dat zowel problemen met melding activatie navigatie in shop en de problemen met het handmatig omschakelen naar benzine motor waren verholpen. Voor beide problemen was de oorzaak te weinig busrust. Door het updaten en de nog aanwezige 1tjes en nulletjes kan blijkbaar de boel in de war raken. Alles doet het weer goed en de nav onthoud zijn instellingen. Merk ook dat lane assist minder vaak piept. Al met al erg blij heeft even geduurd (1,5 jaar) maar dan heb je wel wat.
 

Kiekeboe!01

Nieuw lid
Ik ben blij dat ik toevallig op de forum terecht kom, want ook ik heb een heleboel problemen met mijn Octavia (geleverd midden maart 2021).
Hij is al meerdere keren bij de dealer geweest, maar voorlopig heb ik niet veel verbetering mogen zien :cry:
Ik vermoed dat het voor hun minstens even frustrerend moet zijn dan voor mij, gezien zij ook voor een groot deel afhankelijk zijn van softwareupdates die van Skoda zelf komen, maar ik ben het intussen wel heel erg beu.
.....

Enkele minuten na het starten melding 'Uw wageninstellingen worden nu uitgevoerd'
......
Hallo. Ik ben net nieuw hier maar zie gelijk een overeenkomst die mijn auto ook heeft. Deze geeft elke keer de melding:
Enkele minuten na het starten melding 'Uw wageninstellingen worden nu uitgevoerd'. Dan kan ik op uitvoeren of annuleren drukken. Bij uitvoeren alle instellingen op fabrieksinstellingen en bij annuleren elke keer bij opnieuw starten van de motor komt die melding weer.

Wat is er bij uw auto gedaan om dit op te lossen? Ik ben al een aantal keer terug geweest bij de dealer maar die staan ook voor een raadsel omdat het steeds terug komt..

Mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ron7001

Nieuw lid
Vandaag na ongeveer 5 maanden mijn auto eindelijk weer op mogen halen bij de dealer.
De nieuwe software vanuit de fabriek is er twee weken geleden ingegaan en een monteur heeft er vervolgens tot gisteren zonder problemen dagelijks mee gereden.
Overigens was het contact tussen deze monteur en mijzelf top want hij hield me goed op de hoogte over de stand van zaken.
Dus ik ben natuurlijk zeer benieuwd of het ook bij mij goed blijft gaan en de auto me niet meer laat staan met lege startaccu.
Wat me wel direct opviel is dat de Lane-Assist veel minder snel ingrijpt en bijna niet piept.
Dus het systeem lijkt meteen al stabieler.
Ook het rammelen van de kofferbak is nu verholpen want ook daarvoor is een algemene oplossing gevonden vanuit Skoda.
Tot zover en nu maar eens gaan genieten van m’n auto
 
Nou Ron, dan heb je geluk, ik wacht al 15 weken en hoorde of zag niets van de Lease maatschappij of Garage. Rij inmiddels al die weken in een grijze saaie vervangende auto van een ander merk. Na enkele keren boze mails gestuurd te hebben is er twee weken geleden contact geweest; eerst door de garage gevolgd door de lease maatschappij. Ze verwachten voor 30/9 (vandaag!) een oplossing omdat dan de regeling van PON vervalt. Echter tot nu wederom 2 weken stilte en via de app zie ik geen enkele activiteit aan mijn Skoda, dus ik vrees dat ik maandag weer boos moet worden... Service is werkelijk ongekend slecht, niemand wil zijn vingers eraan branden en vervolgens wordt er niets gedaan. Verneem graag of het langdurig goed gaat bij je, toen ik nl de garage sprak en de update ter sprake kwam had de garage er in ieder geval niet veel vertrouwen in. Ze hadden inmiddels 4 Octavias daar langdurig stil staan... Ik wacht vandaag in spanning af!
 

Detlev

Actief lid
Mijn auto is deze week binnen geweest in de garage voor update CANTON systeem
Bij start heb ik soms niks van geluid van radio, gps, parkeersensoren.

WOW
Na de update heeft mijn systeem opeens vol bas, ik had nog nooit de binnenspiegel zien bewegen,
ze hadden dit al veel eerder moeten doen.

Hopelijk zijn deze problemen nu verholpen.
Storing parkeerhulp hopen ze de volgende keer te verhelpen bij de volgende software update van het infotainmentsysteem.

Mijn brandstofmeter had ook rare keuren, volle tank, en de indicator toonde halfvol.
Blijkbaar krijg je dit als je met contact op tankt. Doe ik nooit maarja, een octavia heeft een eigen wil.
De enige oplossing is batterij afkoppelen volgens VW procedure. Probleem opgelost nu. Hopelijk blijft het ook weg.
 

Ron7001

Nieuw lid
Nou Ron, dan heb je geluk, ik wacht al 15 weken en hoorde of zag niets van de Lease maatschappij of Garage. Rij inmiddels al die weken in een grijze saaie vervangende auto van een ander merk. Na enkele keren boze mails gestuurd te hebben is er twee weken geleden contact geweest; eerst door de garage gevolgd door de lease maatschappij. Ze verwachten voor 30/9 (vandaag!) een oplossing omdat dan de regeling van PON vervalt. Echter tot nu wederom 2 weken stilte en via de app zie ik geen enkele activiteit aan mijn Skoda, dus ik vrees dat ik maandag weer boos moet worden...
Jij ook sterkte ermee, ik weet wat je meemaakt want heb dus 20 weken in een Octavia vanuit PON gereden en uiteindelijk is het dus (vooralsnog) opgelost maar het gedonder is ook al vanaf sept. ‘21
Groet
 

Spoetnik

Forumguru
Durf het bijna niet te zeggen maar mijn octavia gaat de laatste weken goed. Op vakantieadres in Denemarken hebben ze de auto voorzien van andere software en ze hebben het Kessy systeem losgekoppeld. Dat laatste zorgde er bij mij voor dat de accu in een dag leeg werd getrokken. Ik moest nog wel terug in Nederland naar de dealer maar zolang ik geen waarschuwingslampjes zie branden rij ik even door. Ik rij nu al een week of 6 zonder vreemde piepjes en lampjes en dat heb ik met deze wagen nog niet meegemaakt.
 
YES, zojuist na 16 weken mijn auto weer kunnen ophalen bij de garage. Nieuwe update erover heen en de verwachting is dat de problemen nu zijn opgelost. Waarom deze update 16 weken heeft moeten duren is mij een raadsel, maar laten we het positief bekijken en genieten van de eigen wagen. Tijdens het rijden vanaf de garage kreeg ik wel weer een melding van een nieuwe software update, deze maar even weggedrukt dat durf ik even niet aan.
 

Ron7001

Nieuw lid
Veel suc6 ermee en maar hopen dat het ook goed blijft.
Ik rijd nu weer bijna 2 weken zonder problemen dus het ziet er positief uit.
Maar het duurt nog enige tijd eer het vertrouwen volledig terug is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

harry123

Actief lid
Een hele tijd geleden is mijn stuurwiel vervangen omdat deze steeds storingen zou geven in het travel assist systeem. Probleem leek daarmee verholpen, maar het begint weer (veelvuldig) de kop op te steken. Het kan zomaar hinderden kilometers goed gaan, en daarna een drama-rit met drieduizend pingeltjes ‘storing in (dit of dat)’ en 1 seconde later werkt alles weer, om gek van te worden.

De dealer vertelde mij dat vanuit de fabriek aangegeven is dat er geen sturen meer vervangen mochten worden omdat de oorzaak daar niet zou zitten, en dat ‘ze bezig zijn met een oplossing’. Vervolgens 0 communicatie, en ik begin de balen te krijgen van de auto.

Heeft iemand enig idee hoe het staat met die voorgenomen oplossing, of heeft die al aangeboden gekregen door de dealer? Ik krijg weinig respons op mijn verzoeken bij mijn eigen dealer, dus vandaar de vraag hier maar eens stellen…
 

coppe218

Senior Member
Toevallig afgelopen week weer bij de dealer geweest hiervoor. Conclusie is in ieder geval dat luchtvochtigheid en lagere temperatuur de problemen veroorzaken. In april heb ik mij 2de nieuwe stuur ontvangen en de problemen waren over, net als in 2021. Rond oktober beginnen uiteraard de problemen weer. Nu is er vanuit de fabriek een nieuw type stuur zoals ik begrepen heb. Deze moet ook uit Tsjechië komen en mag niet van de voorraad van Pon komen. Voor inbouw zal de softwareversie gecontroleerd worden en dan ingebouwd worden. Dit kan echter een aantal weken duren. Als ik meer weet laat ik het horen.
 

Berghuis

Donateur
Sinds begin september heb ik een voorloopauto (Octavia Combi van feb 2021) tot de RS wordt geleverd. Deze Octavia Combi rijdt sindsdien al op versie 1806.
......
Afgelopen vrijdag is de auto naar de garage geweest (ja nog steeds de voorloopauto), bleef last houden van verschillende storingen (Front Assist, Kinderslot, Parkeersensoren, etc.).
Systeem is nu bijgewerkt naar 1896, daarmee lijkt voor alsnog de storingen als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen. Ook Apple Carplay werkt weer snel en geen raar beeld meer na een stukje rijden. Komende dagen maar even goed in de gaten houden of dit zo blijft.
Lane Assist lijkt ook een stuk beter te werken, waar die eerst te pas en te onpas reageerde lijkt die nu wel op de juiste momenten te reageren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Berghuis

Donateur
@Robbie146 volgens mij zal dat niet gebeuren. Dergelijke updates zijn te groot daarvoor. Tussen 1806 en 1896 heb ik tal van updates voorbij zien komen, maar 1806 bleef staan, terwijl er ook andere versies zijn.
 

OctIV

Nieuw lid
Hoj, ik rijd helaas ook rond met een Skoda Octavia IV PHEV. De meeste problemen die hier vernoemd werden zijn me niet vreemd. Na de gateway recall hoopte ik van alle problemen verlost te zijn. De meeste problemen zijn verholpen of fel verbeterd (waarschuwing blijf in het midden van je rijstrook) Helaas duikt er sinds de recall een nieuw probleem op:

Wanneer mijn PHEV aan het laden is (laadpaal of mobiele lader), gaan de achterlichten om de 20 minuten branden om een 20 tal seconden later weer uit te gaan.

Is er nog iemand met hetzelfde probleem? Begin december heb ik een afspraak bij de dealer zodat hij dit kan bekijken.
 

LapNL

Actief lid
Dat met die achterlichten heb ik ook (nog steeds) bij het laden op de granny charger bij mijn RS iV. Of het aan de paal ook gebeurt weet ik niet, omdat ik hem dan niet kan zien.

Wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat bij een koude start hij (en dat was vooral in Frankrijk) tientallen keren snel achter elkaar piept met de meldingen Emergency Assist is momenteel niet beschikbaar en Travel Assist is momenteel niet beschikbaar. De meldingen blijven niet staan onderin met een oranje driehoek, maar hij meld dit talloze keren achter elkaar en stopt dan. Soms kwamen de meldingen weer terug later op de rit, maar soms ook niet.
Emergency kan te maken hebben met gebrek aan 3G/4G bereik wellicht in Frankrijk. Heb het in NL iig minder. Een vieze grille/radar misschien met Travel Assist, maar de auto is nu schoon én in NL maar toch komt het nog zo nu en dan voor deze meldingen.
Heel vreemd en niet te koppelen aan een recente update o.i.d. zoals ik het nu kan inschatten, want de laatste OTA was ergens eind oktober. Iemand anders ook deze ervaring?
 
Hier na vele maanden terug in de miserie met foutmeldingen Emergency Assist, Travel Assist en hier ook gekoppeld de 'start-stop' en 'motorstoring'. Stuur en alternator al vervangen, dus toch maar dealer gecontacteerd. Uiteraard is het lampje uitgegaan sinds de afspraak vastligt. Ben echt benieuwd naar wat ze deze keer gaan doen maar het wekt toch weinig vertrouwen. Nu krijg ik in februari wel een bedrijfswagen, maar ik wil nog van deze af en niet het gevoel overhouden dat ik iemand anders bedrieg...
 
Bovenaan Onderaan