Regelmatig foutmeldingen

MY00

Senior Member
Dat denk ik niet. Het drukken op knoppen en vervangen van een onderdeel maakt je nog geen IT'er.
De personen, en dat doen ze momenteel blijkbaar erg slecht, welke er voor zorgen dat alles blijft werken zijn de IT'ers.
 

Ron7001

Nieuw lid
Hallo, ik ben nieuw op het forum maar nadat ik vandaag voor het eerst kijk en schrik omdat ik veel berichten lees over de Octavia 4 wil ik mijn ervaring graag delen.

Mijn Octavia MHEV 1.0 Business plus sedan is van 01-2021 en de eerste 8 maanden redelijk tevreden mee gereden afgezien van de inmiddels bekende klachten zoals de:
Lane assist die ook ik direct uitzet.
Plots afremmen zonder reden bij gebruik van de cruise control.
Uitvallen infotainment zonder reden.
Rammelend kofferbakdeksel.

Bovenstaande klachten kreeg de dealer nog niet geheel verholpen maar vallen in het niet bij wat me vanaf maand 9 te wachten stond.

Ik zie ‘s avonds de achterlichten aan gaan en ‘s ochtends is de 12V accu volledig leeg.
En het is dus geen plug-in
Nadat ik door de hulpdienst op weg ben geholpen dmv een booster direct naar de dealer gereden maar konden niets vinden.

Ik wil proberen het kort te houden maar het is veel:
Dit is tussen september en april 13x gebeurd. Bij mij is de betreffende regelaar tussen de 24V en 12V accu waarover ik diverse keren lees al in december vervangen maar zonder enig resultaat. Ook de boordcomputer is in februari al vervangen en nog wat zaken maar weet niet alles te benoemen, sorry daarvoor.
In die periode de auto ruim 2 maanden kwijt geweest omdat de dealer het ook niet wist, wat ik ze ook niet kwalijk nam.

Nu staat hij al sinds april bij de dealer op het terrein te wachten op een oplossing want ik heb m’n sleutels ingeleverd en rijd ik in een vervangende auto die door PON ter beschikking is gesteld na oplopen van de discussie maar makkelijk ging dit niet.

Schijnbaar komt er een update aan maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in.
De leasemaatschappij (gelukkig is het lease) ook niet maar PON geeft aan te willen blijven repareren..
Wordt vervolgd.
 

Ron7001

Nieuw lid
Klopt helemaal maar er werd me al ingefluisterd door een monteur dat ook deze update al is uitgesteld dus dat ik erop moet rekenen dat het wel oktober kan gaan worden, of nog later?
Het gekke is dat je op een bepaald moment zoiets hebt van ‘het zal allemaal wel’ en ik zie het wel hoe het verder gaat.
 

Spoetnik

Forumguru
@Ron7001 sterkte ermee. MIjn wagen is paar maanden weggeweest. Net voor de vakantie kreeg ik hem terug maar daar 2x afgesleept. Zelfde euvel als bij jouw wagen, accu is in 1 nacht leeg. In Denemarken hebben ze er andere software ingezet en ze hebben dat Kessy gedeelte eruit gesloopt. Ik moet zeggen sindsdien rijdt de wagen best oké. Heb nog wel een a4 tje meegekregen met meldingen waar de dealer mee aan de gang moet maar ik heb nu even zoiets van, de wagen doet het zonder foutmeldingen, nu even rijden.
 

Ron7001

Nieuw lid
@Spoetnik, thnx voor je reactie.
Dat Kessy systeem vertrouw ik al minder want steeds als ik tijdens het spontaan aanspringen van de achterlichten (en de volgende ochtend niet weg kom) aan kom lopen met de sleutel begint er onder de motorkap een zachte fluittoon maar volgens de dealer kan dat niet het probleem zijn.
Dit is omdat het systeem de sleutel herkent en andere systemen activeert wat ik ook best kan begrijpen.
Ik ben de sleutel in een blik gaan bewaren maar geen verbetering.
Ook is het 2x voorgekomen dat ‘s ochtends vroeg de achterklep open stond.
Het gebeurt altijd ‘s nachts!
En als ik tijdens het optreden van de storing, dus wanneer de achterlichten gaan knipperen gauw een rondje ga rijden maakt dit geen verschil want zodra ik hem parkeer gaan ze na een tijdje weer knipperen.
Zo vreemd allemaal!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MY00

Skoct4

Lid
Goedeavond vandaag is mijn software geüpdatet naar versie 1896 wat blijkt geeft hij een melding nav activeren via shop. dit geeft hij ook bij smartlink. In de shop kan ik verder niets activeren. Iemand tips ?
balen zag het pas bij thuiskomst. Nu heb ik nog niets aan de navigatie. Blijkbaar hebben ze in de garage niet even getest of het werkt....
Zo zie je maar vertrouwen is goed maar controleren is beter
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: MY00

Ramonq

Senior Member
@Skoct4 Heb je ook op Skoda-connect.com gekeken of je daar een “gratis proefperiode” kan heractiveren van deze services? Dat zie ik nu als oplossing bij de enyaq regelmatig voorbij komen.
 

Skoct4

Lid
Hoi ramonq nee de update ging via de dealer. Wagen had een grote beurt nodig en had gevraagt om deze update omdat nav zijn instellingen niet onthield. Ik zal eens kijken op skoda connect .com . Ik betaal wel jaarlijks voor de connect service zodat je de app kan gebruiken. Die betaalservice voor navigatie 50 euro per jaar heb ik niet meer verlengt omdat het toch allemaal niet functioneerde.
Bedankt voor je reactie ik ga eens kijken
 

Skoct4

Lid
In de connect shop kan je idd de dienst Online infotainment een maand gratis op proef nemen. Dit gelijk gedaan geldig tot 1 october. De melding nav activeren in de shop blijft misschien moet ik even geduld hebben.
Ik ga maar eens kijken in het enyaq forum als ik de oplossing weet laat ik het weten.
 

Okkie73

Senior Member
Ik kreeg gisteren een update OTA op mijn reeds geïnstalleerde 1896 versie (1.0 BL+ dsg) Volgens de beschrijving 3 nieuwe features.... Heb geen idee welke, kan ze óók niet vinden? Iemand een idee? IMG_20220901_163816_copy_1024x768.jpg

O ja... Ik moet óók afstoffen :D
 

Ramonq

Senior Member
De release notes van die OTA-updates in de Octavia… daar heeft nog nooit iets specifieks ingestaan bij mij. Alleen maar algemene teksten.
 

CharlesTucker

Forumguru
Off-topic, maar tsjonge jonge, komt die tekst uit een vroege versie van Google Translate of zo? Ik heb handleidingen gezien van Chinese meuk met minder taalfouten per regel. En "New feature" wisten ze zo gauw niet? Hadden ze dat echt niet even kunnen laten controleren door iemand die wel Nederlands spreekt?
 

Alpha

Donateur
Ik kreeg gisteren een update OTA op mijn reeds geïnstalleerde 1896 versie (1.0 BL+ dsg) Volgens de beschrijving 3 nieuwe features.... Heb geen idee welke, kan ze óók niet vinden? Iemand een idee? Bekijk bijlage 98157

O ja... Ik moet óók afstoffen :D
Haha en aan deze heb je ook nog eens geen zak. Want het is de registratie app. Die gebruik je alleen bij het aanmaken van een nieuw Škoda Connect account of als je je auto zou resetten en opnieuw moet inloggen.
 

Ramonq

Senior Member
Ik kreeg net de OTA ook aangeboden met diezelfde 1,2,3 feature tekst. Ik vermoed dat iemand van Skoda gewoon een template gebruikt heeft maar vergeten is in het Nederlands de standaard tekst weg te halen.

Wel meteen twee nieuwe foutmeldingen na het eerstvolgende keer starten van de auto (berg wegrijhulp en manoeuvre assistent). Ik zit nog steeds op 1803 met de PHEV. Geen zichtbare wijzigingen in software versie bij systeem informatie menu-optie in de auto.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan