Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
Pffff, balen. Maar bij de dealers moeten ze hier toch ook helemaal gek van worden!!!
De dealers zouden zich beter moeten informeren. Ik heb al sinds september versie 1806. Dan loopt je toch te slapen als je nu nog auto's uitlevert met versie 1803.
 

Detlev

Actief lid
Ikzelf zit op softw 1810 sedert nov 2021.
Het enige die bij mij opgelost is,
auto verbinden van de gsm,
achteruitrijcamera die altijd werkt nu,
Voor de reste een dikke fuck you naar skoda. Ze laten iedereen in de kou staan. Niks communicatie,
Ik zit nu weer te wachten op een nieuwe update, kwartaal 2, dus eigelijk komt het erop neer dat je bij iedere update,
6 maand geduld moet hebben, en hopen dat het iets uithaald.

Ik heb mijn wagen sedert 07-2020. Het is een hel.

De display is meer een kerstboom dan iets anders, al die meldingen.

Het enige wat je te horen krijgt, nog even geduld, de update komt wel ... kwartaal 2 van 2022
oh wel zal leuk worden als hij net uit garantie zal gaan die periode.

Ze zouden op z'n minst mogen een garantieverlenging toepassen bij alle getroffen personen
 

xplain

Forumguru
Vraag ik me ook af. Men heeft mij op het hart gedrukt dat de auto zou geleverd worden met de laatste sw update en dan is dat de 1803 geworden. Vanuit andere posts in deze thread leidt ik af dat dealers echt wel mee willen werken en ik heb dan echt de indruk dat bepaalde updates voor bepaalde auto's bij de dealer gewoon niet doorkomen als men die daar aan de lijn met Tsjechië hangt. Misschien door een gefaseerde rollout? Misschien door auto's met bepaalde opties waarop het nog niet getest is? Ik wil het graag weten.

En voor ons als klant is er dus geen directe link naar een update checker op basis van vin nummer? Of horen onze auto's dat ook gewoon niet door te krijgen via de notificaties?

/edit
Er is wel deze Australische maar die schijnt niet geheel betrouwbaar te zijn voor andere landen?
Voor mijn vin komt daar alleszins niks uit.

https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker#secb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Ik wil het graag weten.
WEl dan zou ik cursus Tsjechisch gaan volgen zodat je een goede communicatie kunt starten met Skoda.CZ

De dealer is helaas ook afhankelijk van de kast die aan je wagen word geplugd.
De importeur die interesseert het niet of jij loopt te klagen want die heeft alleen naar een dealer contacten.
Dus blijft over hard schreeuwen naar Skoda.CZ en hopen dat ze je horen en dan begrijpen....
 

Skoct4

Lid
Een Australische vin checker hoeveel skoda's rijden daar dan? Je zou zeggen dat ze hier of in Duitsland ook zo,n site moeten hebben...
 

PieterBe

Nieuw lid
Bij de belgische importeur kan je blijkbaar ook kijken of er openstaande acties zijn voor je wagen en deze lijkt (voor mijn wagen) actueel te zijn.
Vorige week gaf deze nog aan dat er een openstaande update was 91CV / 13/12/2021 / W-MIB3 OI control unit - Over-The-Air Update.
Ik heb in de app gezien dat ze op 31/12/2021 's ochtends mijn wagen van de parking naar de werkplaats gereden hebben en er dan gedurende de dag nog mee gereden hebben. Als ik nu opnieuw kijk, zijn er geen openstaande acties meer.

Wel jammer dat hij niet alle acties aangeeft met de status en nu gewoon zegt 'Er is geen openstaande actie op uw voertuig'.
Geen idee of het ook voor wagens uit Nederland werkt ...

https://www.dieteren.be/nl/recall/

Mijn wagen staat intussen al weer een maand bij de dealer, van september tot nu heb ik < 2 maanden met mijn eigen wagen gereden.
 

xplain

Forumguru
Het wordt hier interessanter met de minuut!

Benieuwd of elke website dezelfde achterliggende servers/database aanspreken en zowel terugroepacties, serviceacties en algemene updates doorgeven. Ga ik eens reverse engineeren

giphy.gif
 

Skoct4

Lid
Blijkbaar niet bij mij geeft hij onderstaande melding bij het intoetsen van vin

Dear customer,
No relevant recall campaigns have been launched by ŠKODA for the entered VIN

Dus denk toch echt up to date..... die Australische site gaf 3 updates aan.
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Raar hoor. Toch verschillende achterliggende systemen dan. En de dealer is waarschijnlijk verbonden met nog een ander systeem of database. Moeilijk om hiermee een punt te maken bij de dealer.
 

PieterBe

Nieuw lid
Ik ben vandaag mijn wagen, na meer dan een maand, weer mogen gaan ophalen bij de dealer.

Uitgevoerde acties:
- Stuur vervangen
- Software updates doorgevoerd

Zou moeten oplossen:
- Foutmeldingen
- Meldingen mbt stuur vasthouden

Bijkomende feedback:
- Opslaan van adressen en instellingen GPS is niet opgelost. Probleem is bevestigd door Skoda als een gekend probleem en de update zou in Q2 2022 komen (las ik hier ook al eerder van iemand anders).
-> Niet leuk, wel eerlijke communicatie.

Dan maar even gaan testrijden:
  • Rit 1 (26km) - 1 keer (om te testen) melding terwijl ik het stuur effectief niet vast heb (= verwacht gedrag). 1 keer melding dat ik het stuur moet vasthouden terwijl ik het gewoon vast heb (= foutief gedrag).
  • + / - 1u stilgestaan
  • Rit 2 (15km) - Geen probleem
  • +/- 2u stilgestaan
  • Rit 3(60km) - Geen probleem (in totaal +/- 100km met een enkele melding, een unieke ervaring met deze wagen, ik begin hoopvol te worden)
  • +/- 1,5u stilgestaan
  • Rit 4 (60km, omgekeerde traject van rit 3) - Op de snelweg een 10tal keer melding dat ik het stuur moet vasthouden, terwijl ik het gewoon vast heb ...
Helaas dus.

Mijn SW versie staat nog steeds op 1803, terwijl ik al 1806 en 1810 zag voorbijkomen hier. Blijkbaar zou de dealer daar zelf geen invloed op hebben en beslist Skoda zelf welke versie er 'best' op iedere wagen staat ...
 

Skoct4

Lid
Krijg je de melding van handen aan het stuur houden terwijl je tegen de streep van de naastgelegen rijbaan `aanleunt` ? Dat doet hij volgens mij bij iedereen die lane assist aan heeft...
Krijg je de melding nog als je lane assist Uitzet?
De software versie is denk ik afhankelijk van de uitvoering van je auto dus phev of handgeschakeld enz. Heb ik dit juist?
 

Berghuis

Donateur
Sinds begin september heb ik een voorloopauto (Octavia Combi van feb 2021) tot de RS wordt geleverd. Deze Octavia Combi rijdt sindsdien al op versie 1806.
4897676909646062bc6e8a3f1822f158.jpg


Ik klop het af, weinig meldingen gehad. Wel een keer een hele rit van ca. 35km het gepiep dat er geen gordel werd gedragen. Ook na uitzetten, uitstappen en op slot en daarna weer verder rijden. Daarna nooit meer gehad. Enkele keer een melding dat de Front assist niet werkt en 3x op exact dezelfde plek.
 
Bovenaan Onderaan