Regelmatig foutmeldingen

LapNL

Actief lid
Goeie @Peter-036! Dat ga ik zeker laten checken. Vermoed ook dat het zoiets is, absurd maar waar… Accu is weer bijgeladen en heb even een accu booster geleend van een maat. De ANWB monteur leek dit ook een goede oplossing, kan ik iig op vakantie en dan staat er in januari een afspraak gepland bij de dealer. Koelvloeistof van het accupack is ook vrij laag, iemand anders dat ook bij een iV (gehad)?
 

PizzaPieter

Forumguru
Hallo iedereen,

Ik ben blij dat ik toevallig op de forum terecht kom, want ook ik heb een heleboel problemen met mijn Octavia (geleverd midden maart 2021).
Hij is al meerdere keren bij de dealer geweest, maar voorlopig heb ik niet veel verbetering mogen zien :cry:
Ik vermoed dat het voor hun minstens even frustrerend moet zijn dan voor mij, gezien zij ook voor een groot deel afhankelijk zijn van softwareupdates die van Skoda zelf komen, maar ik ben het intussen wel heel erg beu.

Ik zit nu op SW:
Software: 1803
ABT HW: H44
ABT SW: 2088

De wagen staat intussen alweer meer dan 2 weken bij de dealer in onderzoek.

.........................
Is er iets dat wél werkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

coppe218

Senior Member
Ik had kerstavond tot eerste kerstdag de auto opgeladen tot 100procent. Toen de stekker eraf gehaald en de auto tot vanochtend laten staan. Dus ongeveer 45 uur stil gestaan en dat komt niet zo vaak voor. Het viel me op dat moment op dat de accuvulling wad teruggelopen naar 75%. Lijkt me dat hij de capaciteit beter zou moeten vasthouden. Iemand daar meer ervaring mee? Gaat trouwens om de accu van de aandrijving van de PHEV, niet om de startaccu.
 
De mijne heeft tijdens de kerst 3 volledige dagen stil gestaan op 70% en er was 1 procent vanaf gegaan in denk ik wel 72+ uur…..

dus dat is wel heel erg vreemd en veel ja?
 
mijn HB PHEV heb ik sinds 12 oktober jl. Eenmaal opgeladen staat het accupakket na meerdere dagen nog steeds op 100%. Misschien toch checken of er iets is wat onbedoeld stroom blijft gebruiken zoals een elektromotor, lamp of een op afstand bestuurbare functie als raamverwarming?

App lag er even uit :(. Nu na 4 dagen 98%
 
Laatst bewerkt:
ter aanvulling: mijn Octavia staat gewoon buiten. De lage temperaturen van de afgelopen dagen leiden dus tot een afname van 2%. Voordat dit als excuus aangevoerd wordt....
 

sitechris

Donateur
Goedkoop is duurkoop. VAG heeft veel te snel en te makkelijk de nieuwe software vrijgegeven (ontwikkelen kost nu eenmaal geld, knopjes kosten geld etc etc) en daar betalen ze nu de rekening voor. Ontevreden eigenaren, dealers die het werk niet meer aan kunnen en een importeur/fabrikant die knarsetandend garantie moeten erkennen op hun producten. Bij de VW ID.3 is het overigens niet anders.

Op alle fronten is VAG zwaar aan het bezuinigen (interieurkwaliteit, software, techniek) en dat is wel pijnlijk om te zien. Inmiddels wordt VAG links en rechts ingehaald door allerlei concurrenten (waaronder Kia, Hyundai etc).
 

spikehome

Forumguru
@sitechris
Eens, mijn vorige golf GTI 7 had een veel beter van binnen in elkaar steekt.

En had overigens bijna de stap naar Kia gemaakt de ev6 overigens ook in de ioniq gereden.
Maar vanwege toch de angst van elektrificatie laden etc niet aangedurfd.
Maar wil over 2 of 3 jaar toch die stap maken.
Dan staat er denk ik op de auto maar 15000km denk ik.
 
misschien is er nog hoop: vanwege de pandemie heb ik nog relatief weinig kms gemaakt sinds levering op 12 oktober ( 2500) maar mijn auto ziet er onberispelijk uit en alles functioneert tot op heden. Enige aanmerking die ik heb is dat ik andere navigatiesystemen ( Waze, TomTomGo) gebruiksvriendelijker vind. De auto zelf rijdt goed.

De app daarentegen is slecht: in ongeveer 3 van de 5 keer lukt het niet om in te loggen en krijg je een verzoek om het later nog eens te proberen of om de auto opnieuw te registreren, waarna alsnog de foutmelding. Zodra de app werkt is het nu erg prettig om de auto voor te kunnen verwarmen.
 

PieterBe

Nieuw lid
Is er iets dat wél werkt?

Hij rijdt ... maar daar is dan ook zowat alles mee gezegd :(

Na meer dan 3 weken in de garage zonder bericht zelf nog eens contact opgenomen. Ze gaan nu het stuur vervangen, maar wachten op onderdelen (levertijd onbekend ... want chiptekorten).
Maar ik heb hier al meerdere mensen zien passeren waar dat ook vervangen hebben en er niet veel verbetering is, dus ja ... veel hoop heb ik er niet op. En het stuur vervangen zal zeker ook niet voor alle issues die ik ondervind een oplossing zijn, het lijkt me heel sterk dat een GPS die zijn adressen en settings verliest aan het stuur zullen liggen :-/
Er is sinds hij in de garage staat nog een nieuwe terugroepactie, die wordt meteen ook uitgevoerd ... fingers crossed.
 

Skoct4

Lid
Die update heeft in iedergeval niets met instellingen in het gps/ entertainment systeem te maken. Die van mij is volgens de dealer up to date, maar problemen bleven. Dealer gaf aan dat ze het nagevraagd hadden bij pon ofzo en dat er nog geen oplossing was voor het probleem.
 

coppe218

Senior Member
Nieuwe auto's vanaf productiewerek 50-2021 hebben software versie 1889 en die zouden de problemen met het opslaan van de setting en adressen in de navigatie oplossen. Deze is echter nog niet vrijgegeven voor uitrol naar reeds uitgeleverd auto's. Wanneer wel is niet bekend. Waarschijnlijk ergens maart 2022 is mij verteld. Dan is mijn auto ondertussen ruim een jaar oud.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

LapNL

Actief lid
Gisterenavond de auto met de granny charger opgeladen bij de schuur. Ging ook bij mij ineens een keer of twee de remverlichting aan uit het niks. Alsof dat nog niet genoeg was, gaf de charger een dusdanige puls dat de hoofdschakelaar eruit klapte en het huis zonder elektriciteit zat. The gift that keeps on giving! . Op een jaar waarin ze hopelijk een permanenten oplossing vinden voor alle issues!
 

BcB

Forumguru
Beste wensen allemaal en veel sterkte met alle storingen die vast een keer opgelost gaan worden. Inmiddels is het alternatief voor de geannuleerde Octavia iV geleverd en ben ik hier meer dan tevreden mee. Misschien dan iets minder modern dan hetgeen we eerder besteld hadden maar wel foutloos tot op heden, op alle fronten. De ingeruilde GTI 7 is dat de afgelopen 6 jaar en 170 k ook geweest op een defecte accu na. Ik zal het forum blijven volgen omdat ik nieuwsgierig ben naar de oplossingen voor de problemen die sommige ondervinden en natuurlijk de levertijden.
 

Bijlagen

  • 53B392B7-5D9A-44CF-A61C-360B380C11DD.jpeg
    53B392B7-5D9A-44CF-A61C-360B380C11DD.jpeg
    611,3 KB · Weergaven: 72

xplain

Forumguru
Nou hier zijn inmiddels ook problemen begonnen die ik hier nog niet eerder las.

Na vrijwel elke opstart van het infotainment systeem en succesvolle automatische Carplay connectie werken de touch buttons ineens niet meer. Bovendien schiet hij tijdens de opstart ook in het servicemodus menu dat ik helemaal niet gekozen heb. Te bekijken in dit filmpje: https://ecare365-my.sharepoint.com/...hGgLOwNzYVE_8B8w_pS104OObvSXwZhq25DQ?e=hYSWlo

Auto is week oud en draait 1803:
d02898aeeaded687008883c829e1d0b3.jpg
 
Laatst bewerkt:

MY00

Senior Member
Pffff, balen. Maar bij de dealers moeten ze hier toch ook helemaal gek van worden!!!
 

EdK

Forumguru
Misschien even aan @Rainesh vragen of hij al een hogere versie dan die 1803 heeft.
Dealer antwoord zal waarschijnlijk nu al zijn dat je de laatste versie hebt...
 
Bovenaan Onderaan