Redelijk vebruik

Vjkevi

Nieuw lid
Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum.
Mijn naam is Kevin en ik ben sinds kort een trotse bezitter van een Skoda Fabia.

Ik heb het niet op dit forum kunnen vinden, maar ik ben wel eens benieuwd naar het gemiddelde verbruik t.o.v. het opgegeven verbruik van de fabriek.

Zelf ben ik in het bezit van een 1.4 16v 75 pk (automaat) uit 2002.
Omdat ik de auto volgende week pas actief ga gebruiken (woon-werk verkeer, 90% snelweg). Kan ik mijn verbruik nog niet posten, maar ik ben gewoon eens benieuwd wat reëel is.


Mocht dit topic niet juist zijn, of dubbel zijn hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Kevin
 

turboturbo

Forumguru
Hoi Kevin, welkom hier!

Verbruik hangt alles af van je rechtervoet en je verplaatsingsgedrag.

Kijk eens op Spritmonitor.de daar vind je de meeste particuliere bezitters verzameld.

Met de 75pk 1.4 16 klepper heb je volgens mij de motor met een optimaal vermogen / verbruik verhouding. 1:16,5 gemiddeld moet je kunnen halen.
 

Vjkevi

Nieuw lid
Beste Turboturbo,

Bedankt voor je welkom en je snelle reactie.

Ik zal die website eens op mijn gemak bekijken, bedankt voor de tip.

Is de 1:16,5 ook te halen met een automaat?

De reden van mijn vraag is namelijk, ik heb zojuist mijn tank volgegooid en de boordcomputer gaf aan dat ik er 400 km mee kon rijden. Vond het extreem laag, maar wrss is dit gebaseerd op gemiddeld verbruik dat door de boordcomputer is onthouden.

Daarnaast ben ik uiteraard ook gewoon eens benieuwd naar het verbruik van anderen.
 

turboturbo

Forumguru
Op Spritmonitor moet je dan kiezen voor 'automatic' bij 'gearing type' als je gaat zoeken.

Ik denk dat het hebben van een automaat wel uit zal maken. Automaten van voor het dsg tijdperk hebben doorgaans als nadeel dat ze minder zuinig zijn vergeleken met handgeschakelde uitvoeringen.
 

CDK

Forumguru
Welkom Kevin, het is gebruikelijk om je in het Meet & Greet topic voor te stellen, daarmee krijg je namelijk ook meteen autorisatie om op een later tijdstip een aankoop of verkoop advertentie te plaatsen in de forumbazaar.
 
Bovenaan Onderaan