recall aanstaande diverse skoda, vw, seat

SuperBartje

Forumguru
zou ook Octavia, superb en kodiak betreffen.
vreemd genoeg wordt de karoq niet genoemd maar de T-Roc wel.

 
https://www.hln.be/autobedrijven/gr...100-000-wagens-wereldwijd-getroffen~afe66b72/

Terugroepactie Octavia geproduceerd tussen 2020 en 2022. Weet iemand hier iets meer over?

Grote terugroepactie wegens brandgevaar: meer dan 100.000 wagens wereldwijd getroffen​

VW, Audi, Seat en Skoda moeten wereldwijd meer dan 100.000 voertuigen terugroepen wegens mogelijk brandgevaar in de motorruimte, zo meldt ‘Bild’. In Duitsland worden ongeveer 40.000 voertuigen getroffen door deze terugroepactie. Het is nog niet duidelijk of en hoeveel wagens in ons land opnieuw naar de garage moeten.

Volgens de Duitse federale dienst voor motorvoertuigen (KBA) kan “onvoldoende bevestiging van de motorkap leiden tot contact met hete onderdelen en bijgevolg tot brand”. In Duitsland zijn tot nu toe 16 gevallen bekend waarbij exact dat is gebeurd.


Schermafbeelding 2022-03-31 om 14.03.45.png
 

JeSko

Forumguru
Eerst moet het oude stuk brandwerend materiaal verwijderd worden, duur 2 minuten, maar daarna moet je nog eens terug omdat de nieuwe onderdelen uiteraard niet voorhanden zijn. Dus het is onduidelijk wanneer je de tweede keer binnen mag komen om het effectief te laten herstellen. Je zal een brief krijgen normaal gezien als je chassisnummer overeen komt met de productie periode waarin de fout gemaakt is.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is de gemeenschappelijke deler van al die modellen de 2.0 TSI motor…

Dus ik verwacht niet dat hier veel mensen een oproep krijgen.
 

michelangelo

Senior Member
Ik kan bevestigen dat het de 2.0 TSI motoren betreft. Mijn afdekking is inmiddels verwijderd conform recall instructies, volgens Dealer is er geen nieuwe afdekking gepland.
 

Tees

Donateur
Ik schat zo in dat de dealer dat zo zegt omdat ze nu niet kunnen leveren. Ik verwacht dat je op een gegeven moment of een belletje krijgt of bij een beurt die afdekking er opeens weer op zit.
 
Bovenaan Onderaan