Ratelend geluid bij rijden in 1e versnelling

jeroenschmidt78

Actief lid
Hallo allemaal,

Sinds vandaag hoor ik een ratelend geluid bij het rustig rijden in de 1e versnelling. Het geluid viel mij op toen ik vanmiddag in een parkeergarage een plek aan het zoeken was. Het geluid is alleen aanwezig wanneer de koppeling volledig gekoppeld is. Wanneer ik enigszins ontkoppel verdwijnt het geluid weer. Iemand een idee/ervaring?? O3 1.6 Tdi 5 bak kmstand 145.644.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvgr,
Jeroen
 

RoelF

Forumguru
Ik herken het wel. Dealer had het ook gehoord. Klink mij eerder als een krekel in de verte dan een ratel, maar als ik het goed herinner komt het door het langzaam aan slijten van de koppeling. (zelf ook over een ton) Het stoort me nog niet, en de wagen rijd nog prima. M'n contract loopt dit jaar af, dus ik zing het nog ff uit.

Volgens mij hoor je het ook als je de koppeling op laat komen in z'n vrij. Zal het morgen nog eens controleren.
 

turboturbo

Forumguru
Dat krekel geluid had mijn Fabia I 1.2HTP ook (bj '03, 160dKM)

Ik hoorde het bijv als ik buiten de auto stond en de motor draaide stationair (met uiteraard gekoppelde koppeling)

Zodra ik met raam open (om te luisteren) het koppelingspedaal intrapte, verdween het geluid.

Ik denk dus dat je het hoort omdat je langzaam in een parkeer garage reed en het geluid echode langs de wanden. Normaal hoor je dat niet omdat andere geluiden dat overstemmen, denk ik.
 
Bovenaan Onderaan