Ratelde de geluid als de olie piel om hoog doe

Khalid

Nieuw lid
Ratelde de geluid als de olie piel om hoog doe als ik hem terug zit hoor ik niks meer !! Wat kan het zijn ??? Dank uw
 

hemi24

Forumguru
Jij trekt het peilstok eruit terwijl de motor draait?

Iets meer informatie met betrekking tot type wagen/motor zou wellicht kunnen helpen…
 

Tees

Donateur
Volgens mij is t niet ongebruikelijk dat een motor t niet leuk vind als je de peilstok eruit trekt met draaiende motor. Simpele oplossing: niet doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Doet me er aan denken dat ik ooit als kleine jongen in de Kever van mijn oom de contactsleutel naar rechts draaide. Dat vonden ze (oom en auto) ook niet leuk. Zoiets laat een onuitwisbare indruk achter.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Khalid : Het heeft geen enkele zin om de peilstok eruit te halen terwijl de motor draait.
Oliepeil meet je pas nadat de motor een tijdje stil staat, zodat de olie zoveel mogelijk in het carter is teruggezakt. Ander krijg je een foute aflezing die ertoe kan leiden dat je veel te veel olie bij
 

Khalid

Nieuw lid
@Khalid : Het heeft geen enkele zin om de peilstok eruit te halen terwijl de motor draait.
Oliepeil meet je pas nadat de motor een tijdje stil staat, zodat de olie zoveel mogelijk in het carter is teruggezakt. Ander krijg je een foute aflezing die ertoe kan leiden dat je veel te veel olie bij
Ik had het over die geluid die uit komt of dat normaal is !?? Heb filmpje van het geluid geplaatst .
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb werkelijk geen idee...
In bijna 58 jaar tijd heb ik bij de ca. 10 privé en 12 zakelijk gereden auto's - bij elkaar rond de 2 miljoen km - tot heden nog helemaal nooit de aandrang gevoeld om de peilstok eruit te trekken bij draaiende motor, om de hiervoor genoemde reden.
 

Tees

Donateur
Dat is net zo'n vraag als: als ik benzine in m'n dieselmotor stop, dan maakt ie een raar geluid (heel kortdurend trouwens), is dat normaal? Je moet dat gewoon niet doen, een motor moet geen lucht aanzuigen via de oliepeilstok, dat een motor dat niet leuk vind is normaal. Dus ja: normaal, en nee: niet doen.

En tenslotte, wel doen: voorstellen in de Meet & Greet. Vinden velen hier fijn.
 

Pindasaus

Forumguru
Zou pulserende lucht kunnen zijn die door je peilstok wordt gepompt en misschien de peilstok laat klapperen. Als dat zo zou zijn, zou het geluid weg moeten gaan als je ook de oliedop eraf draait. Dan kan de lucht weg.
 
Ik zou je er maar niet druk om maken, dat is gewoon de carterdruk die er uit komt.
Draai de vulopening los en je hebt nog meer lawaai en als je pech hebt nog een beetje gespetter ook.

Is volgens mij normaal, dus ik zou me maar geen zorgen maken.
 
Bovenaan Onderaan