Rasselmans O3RS Combi TDI DSG 2014

Even Kopieren/plakken vanaf het voorstel topic :tongue:

Maar bij deze wat meer info omtrent de O3RS TDI DSG

Ik heb de O3RS gekocht met +-113.000km op de klok en hij is toch wel voorzien van redelijk wat opties waaronder :

Columbus Radio/Navi (Zonder Canton systeem waar ik bewust voor gekozen heb)
Keyless entry,
Voorruit verwarming,
Stoelverwarming Voor+Achter,
Omvormer naar 220V 150watt,
Panoramadak,
Afneembare Trekhaak,
Lane Assist + Verkeersbord herkenning
en zal nog wel het een en ander aan extra's hebben maar dat bedenk ik me nu even niet.

De O3RS is een Import uit Duitsland (Zonder Wok oid) en is een Leaseauto geweest die altijd dealer onderhouden is en altijd optijd zn beurten gehad heeft echter stond hij bij aanschaf dicht tegen het eerstvolgende onderhoud aan wat officieel 120.000km is uiteraard alleen heb ik besloten de auto te kopen zonder dat het onderhoud gedaan werd door het bedrijf waar ik hem gekocht heb dit omdat ik zelf het onderhoud wou doen zodat ik 100% zeker wist dat alles gedaan zou worden.


Dus afgelopen week heb ik toch wel een redelijke onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij ik hetvolgende vervangen/ververst heb :
Motorolie ververst + filter vervangen,
DSG Olie ververst + filter vervangen,
Interieurfilter vervangen,
Brandstoffilter vervangen,
en een Pipercross insertfilter heb gemonteerd en verder al het nodige gecontroleerd en gesmeerd zoals het hoort ofcourse.
Ongeacht hoelang de betreffende onderdelen gemonteerd zaten heb ik gewoon alles vervangen to be sure.



Verder heb ik wel al het een en ander aangepast zowel hardwarematig als softwarematig.

Ik heb een audioversterker van Audiotec Fischer gemonteerd (PP 86DSP) onder de passagiersstoel ivm tegenvallend geluid wat uit de speakers komt en dat ik perse een sub erin wou hebben wat deze versterker mogelijk maakt. Foto's komen later want die ben ik vergeten te maken.


Spacers gemonteerd
Zie hier wat een spacer doet kwa looks aan de voorkant
foto_zonder_spacer.jpg

Foto_met_Spacer.jpg


Achterzijde
Foto_zonder_spacer_achterkant.jpg

Foto_met_Spacer_achterkant.jpg

Voor de oplettende kijker.. Inderdaad ik ben 1 van de vele technische medewerkers die er dagelijks voor zorgen dat mensen met het openbaar vervoer kunnen reizen die niet de luxe als ons hebben en/of er bewust voor kiezen met het OV te gaan :)


Verder heb ik hardwarematig nog niet veel extra's gemonteerd oid softwarematig heb ik wel het eea aangepast waaronder :
VIM Vrijgeschakeld (Video In Motion) oftewel film kunnen kijken tijdens het rijden,
Dimmende DRL's wanneer het knipperlicht bediend wordt,
Automatische Rainclosing geactiveerd wat tevens op de radio in/uit te stellen is,
Aanpassingssterkte Lane Assist instelbaar gemaakt in de Radio,
DRL activering aan/uit kunnen zetten in de radio enzovoort.


verder nog niet veel bijzonders maar nog wat foto's van de auto want eigenlijk zeggen foto's meer als 1000woorden :yeah:
20180531_202555.jpg

20180531_202353.jpg

20180531_202348.jpg

20180531_202343.jpg

20180531_202331.jpg

20180531_202250kentekenloos.jpg

20180531_173135.jpg



ik heb inmiddels wel al me Eibach verlagingsveren binnen want hij moet wel iets zakken +-25/30mm voor 10/15mm achter.
De auto staat nu aan de voorzijde hoger als achter dat ziet er niet uit:banghead:
 
Vandaag nog wat fototjes gemaakt nadat ik het vuil er even afgespoeld heb MET de Spacers gemonteerd!
Doet zo'n Octavia heel erg goed al zeg ik het zelf :rockon:
Skoda_LV_Na_wassen.jpg

Skoda_RA_na_wassen_Kentekenloos.jpg


Foto de Dash
20180617_185121.jpg


En hieronder nog een foto van de Audiotec Fischer versterker die geheel afstelbaar is dmv de laptop en tevens ook gelijk voorzien is van een rca uitgang waarop je eventueel nog een externe versterker kan aansturen wat ik dus gedaan heb met een actieve subwoofer van pioneer die mooi onder de dubbele bodem past.
20180617_185043.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Wat een gave vRS! En wat een binnenkomer hier op het forum :thumbsup:

Mooie aanpassingen ook, maakt hem inderdaad net effe wat dikker
 

Duijzer

Donateur
Mooie auto! Is dat standaard in Duitsland dat ze de binnenkant van de deurstijl vol plakken? Mijn auto had dat ook, kreeg ze er nog bar slecht af...
 
Thanks jongens :)

Mooie auto! Is dat standaard in Duitsland dat ze de binnenkant van de deurstijl vol plakken? Mijn auto had dat ook, kreeg ze er nog bar slecht af...
Ik denk idd dat het standaard is bij onze duitse buren.. ik weet dat ze 9 van de 10x vrij goed geplakt zitten dus wil er even de tijd voor nemem om ze netjes te verwijderen vandaar dat ze nogsteeds geplakt zitten haha
 

Duijzer

Donateur
ik weet dat ze 9 van de 10x vrij goed geplakt zitten dus wil er even de tijd voor nemem om ze netjes te verwijderen vandaar dat ze nogsteeds geplakt zitten haha
Ze hebben me een hele middag gekost. Eerst warm maken met de fohn, niet eraf. Toen met de chemische middelen, niet eraf. Uiteindelijk voorzichtig zitten krabben en de lijmresten in laten weken in een sponsje wasbenzine die ik erop gelegd heb. Ben je mooi een tijdje zoet mee. Maar net al je instapt zitten ze wel volop in het zicht.
 

eriktv

Forumguru
Ze hebben me een hele middag gekost. Eerst warm maken met de fohn, niet eraf. Toen met de chemische middelen, niet eraf. Uiteindelijk voorzichtig zitten krabben en de lijmresten in laten weken in een sponsje wasbenzine die ik erop gelegd heb. Ben je mooi een tijdje zoet mee. Maar net al je instapt zitten ze wel volop in het zicht.

Haha heel herkenbaar, zit er bij mij ook nog op :facepalm:. Heb net een caramelschijf besteld (=opzetstuk voor je (accu)boor voor het veilig verwijderen van stickers/lijm) dus zal die er eens op los laten!

Verder: mooie auto hoor! Broertje van die van @MaxN :thumbsup:
 

MaxN

Donateur
Hoeveel mm zijn de spacers die je geplaatst hebt? Zit ook te denken om dit te doen.

Kijk hier op de camping recht achter op de auto en dan valt op hoeveel de wielen naar binnen staan.
 

Rallye

Forumguru
Mochten de remschijven achter toch aan vernieuwing toe zijn, dan zou je ook de remschijven van de FL Octavia kunnen laten monteren. Die zijn namelijk voorzien van spacers, zodat bij de FL de achterwielen wel verder naar buiten staan.
 
Thanks heren,

Zeker Oco ik zal het niet zo gek maken als bij mn vorige auto's kwa vermogen ed maar hij moet wel een beetje naar me wens zijn :jaja:
Binnenkort ook maar even kijken om een achteruitrijcamera te bestellen (highline met dynamische lijnen)
 
Bovenaan Onderaan