Rapid Spaceback verlaagd

paultie

Forumguru
Vandaag was het dan zover de spaceback werd verlaagd.

Na wat sleutelen hier de voor en na foto's
Ik ben vergeten ervoor de afstand band <-> wielkast te meten. Dus als iemand met een spaceback zin heeft om dit nog op te meten dan kunnen we ook nog de cijfers erbij zetten.

Wat een verschil in rij gedrag. Mijn vrouw heeft als klacht dat de auto met een klein beetje wind erg aan het zoeken is. Zelf vond ik het stuur gedrag niet direct en ook met het remmen miste ik wat 'gevoel'.
De spaceback heeft net als de O3 een torsieas en daar is natuurlijk al veel over gesproken op het forum.
Ik kan je zeggen dat het verlagen met een eibach pro kit 90% van de klachten zal verhelpen. De auto stuurt directer, is minder gevoelig voor wind en wat mogelijk ook heeft geholpen is het goede uitlijnen erna.
uiteraard is het ene uitlijnen de andere niet. In dit geval is het met een Hunter DSP uitlijn machine gedaan waarvan ik begrijp dat dit een van de nauwkeurigste machines is om uit te lijnen.

Afijn hieronder waar iedereen op heeft zitten wachten (denk ik ;) ) de foto's

Ervoor:
IMG_2268.jpg

erna:
IMG_2280.jpg

Ervoor:
IMG_2269.jpg

erna:
IMG_2277.jpg

IMG_2281.jpg

En nog even een foto van de velg met band die er nog onder komt zodra de 'winter' voorbij is.
IMG_2278.jpg

tot zo ver het verlagen...... ;)

paultie

Forumguru
Nice, merk je er veel van op het gebied van verbruik?
Het verbruik gaan we wel merken. Zowiezo helpt het als de 86pk wat is opgeschroefd. Met name op de snelweg merk je dan dat je best wel zuiniger rijdt. Denk wel dat ook deze verlaging wat doen net als de greenlines die 15mm zijn verlaagd. Maar deze 30mm gaan het zeker goed doen.

paultie

Forumguru
Net met aardige windstoten en regen echt goed het verschil kunnen merken. De auto is natuurlijk vrij licht met zijn 1050 kiloos en daarom wel aardig gevoelig voor wind. Maar nu met die 30 mm tje lager is het echt een wereld van verschil. De auto blijft stabiel en je hoeft bijna niet bij te sturen.
Super

Antera

Donateur
Tja dat kleine beetje doet een hoop. Mooie verlaging ook en staat er goed bij straks op zijn zomer wieltjes.

Benieuwd naar het totaal plaatje

Bovenaan Onderaan